Na alle ellende , eindelijk op weg uit de ellende!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xxsalinaxx

Re: Na alle ellende , eindelijk op weg uit de ellende!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-14 21:44

Hihi superleuk dankje!!

Dat koppie van haar ook haha <3

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 21:44

Toppie Salina !
Ik ben zo blij voor jullie dat het zo goed gaat <3

Ik hoop echt dat jij en Mirre een keertje in uitgelicht staan +:)+
Wat een wonderpaard _/-\o_

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-14 21:48

Dankjewel silvia enorm lief van je!

Tijdens de kennismaking met anne muller heb ik kort verteld over ons verleden, op een gegeven moment zei ze : je bent wel heel blij dat je nu hier met haar bent he?! Ik: ja :o 'slikslik'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 21:53

Leuke foto's!

Mirre lijkt wel wat minder fijn in de bespiering te zitten als vorige foto's? Of vertekend dat?

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-14 21:59

Yvank_ schreef:
Leuke foto's!

Mirre lijkt wel wat minder fijn in de bespiering te zitten als vorige foto's? Of vertekend dat?

Klopt Ze heeft 2 weken stil gestaan. Last van der voorbenen staat nu voor op ijzers en is helemaal over. En voordat ze stil stond die 2 weken weinig getraint, ivm werk en stage! Nu gaan we haar weer lekker oppakken! Mijn vriendin gaat haar 1 a 2 keer per week in de dubbele lijnen zetten, ik rijd buiten, dressuur en spring. Of wandelen en andere dingen natuurlijk!

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 19:57

Ik heb van 1 fotograaf de foto's! (Van mijn vriendin)
Dus topic komt zo!

Als andere nog meer foto's hebben mogen jullie een PB sturen dan stuur ik mijn email door :)

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 20:54

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-14 15:50

|(
Iemand enig idee wat het is?!?
Loopt afentoe kreupel, naja niet echt kreupel maar knikt met der hoofd en heeft een bult op der been zitten die heel gevoelig is.. Wij zijn bang voor een peesblessure of schiefel of botsplinter.
Contact met DA is al gebeurt heb advies gekregen, ze is namelijk buitendienst en weekendje weg anders had ze gelijk gekomen. Ze komt aankomende week uiteraard langs!!

Dit is de bult :

Afbeelding

Duim alsjeblieft weer mee, hopen dat het geen peesblessure is of botsplinter!!

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 15:54

Ik ga duimen, laat het hopelijk niks zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 15:57

oei klinkt niet goed. vooral het knikken en die bult niet.. heb helaas ervaring dat veel peesblessures een bult geven. is reactie op blessure lees peesblessure topic maar eens... Is de bult hard of zacht want het kan natuurlijk van alles zijn...
http://m.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=111&t=1495091

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-14 16:08

Het is een wat harde bult, ze is ook zo hard voor zichzelf.. Naja of voor mij, ze weet precies dat als ze iets mankeert dat ik emotioneel kan reageren. Nu viel het mee maar toen ik de bult zag dan gaat er toch een rotgevoel door je heen dat merkt ze meteen, gelijk kroelen en kriebelen, zovan het komt wel weer goed.

Ik ga het topic lezen dankjewel..

Edit; als ik dat topic lees moet ik maaar heeeeeel hard gaan duimen dat het geen peesblessure is..

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 16:19

Jeetje balen! Als ik het zo bekijk denk ik eerder een schiefel, maar ja, als die bij een pees zit en er tegenaan drukt is dat ook niet goed. Als ik jou was zou ik er nu niet op gaan, niet longeren, het liefst er weer even voor zorgen dat ze niet gek kan doen en het been koelen. Misschien doe je dit allemaal al hoor, dat weet ik natuurlijk niet, ik duim voor je dat het niets ernstigs is!

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-14 16:23

@Jet,

Ze staat al een week stil , doe idd koelen en koelgel erop. En op het harde stappen. Heb er wel voor gekozen om der nog op de wei te laten. Ik weet niet wat slimmer is, om der stil te zetten of beetje te laten bewegen. Ze is opzich best rustig in de wei, als ik denk dat ik der beter aan stal kan zetten doe ik dat ook gelijk.
Ik wacht af hoe het been en mirre erop reageren en kijk of het erger wordt of juist niet, en de DA moet natuurlijk nog komen om te beoordelen en misschien een scan/echo maken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 16:31

Heeft ze zich niet flink aangetikt op HE aangezien je ook geen beenbescherming om had ?

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-14 16:33

Ik heb nooit beenbescherming om, dit is namelijk juist slecht voor de pezen en benen.
Ga wel sparen voor crossbeschermers die goed ventileren.

Kan zijn dat ze aangetikt heeft, maar dan denk ik eerder op de wei

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 16:35

Als je goed ventilerende hebt is er niks slechts aan :) als je daarna de benen maar even koelt, maar dat is sowieso goed... Bandages zijn wel slecht...

Heb helaas al genoeg problemen gezien die met bescherming voorkomen had kunnen worden dus ik ben er wel voorzichtig mee inmiddels :\

edit: waar op het been zit het?

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-14 16:39

Yvank_ schreef:
Als je goed ventilerende hebt is er niks slechts aan :) als je daarna de benen maar even koelt, maar dat is sowieso goed... Bandages zijn wel slecht...

Heb helaas al genoeg problemen gezien die met bescherming voorkomen had kunnen worden dus ik ben er wel voorzichtig mee inmiddels :\

Ja precies maar ik heb geen goede ventilerende en aangezien we geen rare dingen deden heb ze ze inprincipe niet nodig gehad. En op de wei doe ik niets om omdat het (ze zeggen het) zo heet wordt onder die peesbeschermers en bandages. Misschien ga ik het eens een keer testen, staleigenaar heeft daar speciaal thermometer voor.
Wel deed ik na het rijden altijd benen koelen! Maar ze heeft een week niet gereden en sinds gister/vandaag die bult, misschien langer en dat ik het niet gezien heb, wat mij niet lijkt want kijk der altijd van top tot teen na

Maar we gaan het zien.. Vanavond weer stappen en koelen!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 17:00

Yvank, als ik de foto zo bekijk zit het aan de binnenkant op het pijpbeen, vrijwel in het midden.

Salina, ik ben ook geen voorstander van beenbescherming, ook niet van peesbeschermers. Inderdaad, het wordt al snel heel heet onder die dingen en dat is ook niet goed. Bovendien, als het in de wei gebeurt kan je er ook weinig aan doen, je kan haar toch geen 24/7 inpakken lijkt me. Sterkte hoor!

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-14 17:08

Jet schreef:
Yvank, als ik de foto zo bekijk zit het aan de binnenkant op het pijpbeen, vrijwel in het midden.

Salina, ik ben ook geen voorstander van beenbescherming, ook niet van peesbeschermers. Inderdaad, het wordt al snel heel heet onder die dingen en dat is ook niet goed. Bovendien, als het in de wei gebeurt kan je er ook weinig aan doen, je kan haar toch geen 24/7 inpakken lijkt me. Sterkte hoor!

Ja het zit echt in het midden, klopt.
http://nl.tinypic.com/r/2upzdyb/8

En wat je zegt over beenbescherming zo denk ik er idd ook over!

Foto zal wel weer scheef staan, zit op me mobiel..

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 18:11

Lijkt inderdaad erg sterk op een peesblessure... die van mij had precies zo een bult

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-14 20:28

Da denkt schiefel maar komt van de week kijken! Ben benieuwd

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 21:03

FennaK, was bij jou de bult niet zacht? Ik weet uit mijn eigen ervaringen met peesblessures dat het dan zacht is en op die plek niet zo'n bult, maar dat het meer een bult is met uitlopers naar beneden en boven zeg maar. Nu wil mijn ervaring natuurlijk niet alles zeggen hoor, daarom ben ik benieuwd hoe het er bij jou uitzag en hoe het aanvoelde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 21:08

Schiefel is alleen helaas niet minder erg :\ tenminste die gaan niet meer weg... Als paard geen last heeft prima maar als ze dat wel hebben.. Hoop voor je dat het simpel oplosbaar in :) !

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 01:13

Yvank_ schreef:
Schiefel is alleen helaas niet minder erg :\ tenminste die gaan niet meer weg... Als paard geen last heeft prima maar als ze dat wel hebben.. Hoop voor je dat het simpel oplosbaar in :) !

Ja daar heb je gelijk in, het is niet erg als het niet op een verkeerde plek zit! Van de week meer duidelijkheid.

En owja mirre staat in uitgelicht <3

sanie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 07:19

Allereerst, wat een verhaal! Ik heb bewondering voor jullie doorzettingsvermogen. Hopelijk kunnen jullie vanaf nu alleen maar mooie dingen samen meemaken!

Wat betreft die bult op d'r been, mijn paard had na een trap ook zo'n bult. Lijkt op dezelfde plek te zitten. DA dacht eerst aan een schiefel, maar later toch meer aan een griffelbeenbreuk en/of een peesblessure. Voor foto's en scan naar Utrecht geweest maar daar bleek dat het erg mee viel en dat het alleen een flinke irritatie was in het been die met rust moest verbeteren.

Eigenlijk mocht ze niet op het land, maar na overleg hebben we besloten om haar toch buiten te zetten. Misschien heeft het herstel daardoor langer geduurd, ze heeft al met al een maand of 4 a 5 niets gedaan.
Bij mijn paard was de bult soms groter, dan weer kleiner. Kon ´m niet indrukken. Soms had ze ook ineens verder een heel dik been, dat dan de dag erna weer helemaal dun kon zijn. Ze heeft er helemaal niet kreupel op gelopen, maar nou is ze ook wel keihard voor zichzelf.

Verstandig om de DA ernaar te laten kijken.