Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nammie schreef:SuperRoos schreef:Helaas is het vanavond al helemaal mis gegaan met Fiek.. (ik was al zo bang voor de bijwerkingen voor hem omdat hij extreem heftig reageert op medicatie..)
Werd gebeld door de boer.. Fiek was dwars door de staldeur gegaan, drijfnat van het zweet etc.
Telefoon erop gegooid en als een speer naar stal..
Hoopje ellende daar.. Drijfnat paard (echt geen droge haar meer aan zijn lijf)
Schuim op zijn borst. Vlas lag hoog tegen de muren aan. Groot gat in de staldeur waar de boer hem vond. 1 achterbeen zat vast, boer heeft hem met een breekijzer los moeten krijgen..
Echt een geluk dat zijn been niet gebroken is.. (geluk dat de honden aansloegen en hij ze hoorde, toen hij ze losliet renden ze regelrecht naar de stal van Fiek, de plek waar zijn been erdoor stak, daarom zag de boer het zo snel..)
Maargoed, wat er precies is gebeurd weten we dus niet.. Weten alleen dat dit niks voor Fiek is..
Kan aan de stal zien dat hij enorm onrustig is geweest.. Hoefsporen zaten tot hoog aan de deur.
Geen tekenen van koliek.. Dus paniekaanval? Gewone aanval (net als dat hij vorige week onverklaarbaar is gevallen in de wei, niemand heeft het gezien maar ook die sporen waren duidelijk..)
Was in ieder geval duidelijk dat Fiek behoorlijk van de leg was, zowat apatisch...
Erg sneu en vervelend allemaal...
Edit: been is dik en pijnlijk, hij liep er wel op..
Sjesus!!!
Ik wordt er zolangzamerhand zo boos van dat BI geen kleinere tabletten maakt!![]()
![]()
![]()
Echt triest dit...sterkte!
Mocht je toch verder willen gaan met de medicatie , dan zou ik nu minimaal 1 dag overslaan , en opnieuw beginnen met een/achtste.
Dat is wel even een klusje , maar wel te doen.
Pak een spiegel , en een scheermesje.
Prak een half tabletje fijn , en ''snij'' dat in 4 gelijke delen met het scheermesje.
Probeer dit zo netjes mogelijk te doen.
En plak vervolgens de 4 gelijke hoopjes in een vers stukje brood.
Je kunt ook een half tabletje oplossen in een spuitje van bv 10 cc.
Heeeel goed schudden vlak voordat je 2,5 cc op een stukje brood spuit.
Ik vind het heel naar voor je , en voor je paard !
Essie73 schreef:Bij de apotheek zijn ook speciale apparaatjes te koop om medicijnen makkelijk te kunnen delen.
https://www.google.nl/search?q=medicijn ... h&imgdii=_
Heel veel sterkte met Fiek, wat ellendig zeg.
SuperRoos schreef:Hoe zou je erachter kunnen komen of de tumor al zo groot is dat hij op andere gebieden in de hersenen drukt..
Worden hiervoor CT scans gemaakt bijvoorbeeld? Of zijn er andere manier waarop je zulke antwoorden kan krijgen..
Het is zo moeilijk..
Merk ook dat hij zich af gaat zonderen op de wei, geen sociale contacten meer wilt etc..
Maris schreef:Een waarde van 16,6 is gewoon goed toch ? Of is het met andere parameters gemeten ?
Ik begin het al vreemder te vinden dat zoveel paarden kennelijk "opeens" cushing hebben ....
Linnietje schreef:Mag ik vragen wat dat inhoud?
Sorry, maar heb er echt te weinig verstand van...
SuperRoos schreef:Ben er zojuist voor de 4e keer naar Fiek gereden.. Hij lag (doet hij nooit zo vroeg) toen ik eraan kwam. Stond op door het geluid van de auto..
Drijfnat van het zweet, helemaal doorweekt, terwijl het op stal heerlijk fris is en geen van de andere paarden ook maar iets klammig is..
SuperRoos schreef:Ben er zojuist voor de 4e keer naar Fiek gereden.. Hij lag (doet hij nooit zo vroeg) toen ik eraan kwam. Stond op door het geluid van de auto..
Drijfnat van het zweet, helemaal doorweekt, terwijl het op stal heerlijk fris is en geen van de andere paarden ook maar iets klammig is..
SuperRoos schreef:geerke schreef:dat komt echt door de cushing....heb je nog nagedacht om pergolide te gaan geven?
Was ik gisteren mee begonnen he..