Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
danoesje schreef:Ik denk eerlijk gezegd dat het inderdaad een zadelmakmaakprobleem is, dat wil zeggen: hij is zadelmak gemaakt voor ik hem kocht, na een paar maanden gaan rodeoen. Heb hem in training gezet waar ze er echt goed doorheen (wel rustig trouwens) hebben kunnen rijden.Voor haar was hij prima te doen, maar ik was er zelf nog helemaal niet aan toe om weer op te stappen. Heb dat uiteindelijk wel gedaan, met helaas weer een valpartij als gevolg van mijn eigen paniek. De stal erna was tevens professioneel, maar ook toen durfde ik er nog niet zelf op, waarna ik iemand heb gezocht om hem door te rijden. Helaas is het daar misgelopen, omdat we nogal een andere manier hadden van omgang met onze paarden, waardoor hij niet is doorgereden en een half jaar lang onder het zadel alleen maar heeft gestapt.
Gert zou misschien best een optie zijn hoor, maar hem een keer hierheen halen is niet voldoende. Ik weet van de vorige keer dat hij een behoorlijke aanhouder is, dus met 1 dagje rodeo uitzitten ga je het hoogstwaarschijnlijk niet redden.
Ben inderdaad nu goed rond aan het zoeken naar iemand die dit kan. Via via (ik sta inmiddels op een wat grotere stal) heb ik wel wat goede namen gekregen, maar die komen alleen niet op locatie, wat ik overigens goed begrijp. Geen 'internet-aanbieder' voor mij dus, maar het zou wel goed kunnen dat iemand met een naam komt waarvan ik denk: hey verdomd, daar heb ik nog niet aan gedacht! Het liefst zou ik een (jonge?) springruiter hebben die voor een van de grotere stallen de paarden zadelmak maakt oid..
kalliexxxx schreef:wat balen he dat zo gaat met hem, pijnstillers zou je idd kunnen proberen.
ik zou er zelf ook geen cowboy op zetten daar krijgt hij denk alleen maar trouwma van ook omdat hij geen leuke ervaringen heeft met iemand op zen rug(jij ook niet als ik zo lees)
sterkte er mee
danoesje schreef:Suzanne, de rug stuk voor stuk uitverdoven zou een idee zijn als ik in het beginstadium zou zijn, nu gaat dat niet meer, ook door het financiële stukje. Bovendien weet ik precies waar de KS-plek zit, aangezien die al een aantal keren op de foto is geweest. Je weet natuurlijk nooit zeker of mogelijke pijn inderdaad daar vandaan komt of dat bij bijv is gaan compenseren, maar goed..
Ik denk echt, en meerdere (professionele) mensen met mij, dat het inmiddels echt tussen de oren zit. Om uit te sluiten dat het uit pijn komt, wil ik hem inderdaad wel op de pijnstillers hebben de eerste keren dat er iemand 'echt' op gaat, maar ik durf met vrij grote zekerheid te zeggen dat hij alsnog aan de rodeo gaat.
R12312 schreef:Het klinkt heel hard hoor wat ik nu zeg, maar waarom niet. Waarom niet een keer doorpakken. Heel eerlijk, als ik naar de sportschool ga en ik moet daar echt aan de bak, doen bepaalde spieren goed pijn. Maar door die te trainen gaat ze steeds minder pijn doen. Maar ik moet daar wel doorheen!
Fysio is hetzelfde verhaal, soms pijnigen die je zo dat het daarna verlichting biedt. Dat is vaak met problemen in de wervelkolom van een paard ook. De spiermassa moet de functie van het skelet overnemen maar daarvoor moeten die spieren wel getraind worden!
Er lopen zoveel paarden op hoger nivo met KS die het gewoon goed doen, omdat die dusdanige spieren hebben dat ze het skelet verlichten.
Succes!