Desert:bijzondere auto-imuunziekte en meer,maar wel leerzaam

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-13 22:20

Desert wordt ondeugend :wow: dat ik dat ooit nog mee mag maken _/-\o_ *\o/*

cobelens,samen idee uitwerken dan? :$ :$ :D

Sylke104

Re: Desert:bijzondere auto-imuunziekte en meer,maar wel leerzaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 23:02

Wat voor een idee?

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 23:09

Desert ondeugend aan het worden kijk maar uit. Heb ooit een pown 16 maanden in de ziekeboeg gehad. Zat zo in de zorg modus, dat respect en luisteren bij hem in de vergetelheid was geraakt. Niet erg als ie stront en stront ziek was, maar in betere periodes bleef ik ook in de zorgmodus hangen en daar maakte deze heer maar al te graag gebruik van. Ze zijn zooooooo slim die kleintjes.
Heb hem uiteindelijk om een hele domme manier weer onder het duimpje gekregen(daar komt de spiegel weer) Was na hele slechte uitslagen van mijn moeder total over de zeik, kwaad en woedend op alles wat bewoog. Pown heeft dat haar fijn over genomen en accepteerde in zijn lot en ik was weer de leider van de kudde! Heb hier voor niks hoeven doen, alleen de wei in gelopen met mijn feelings, daarna is hij nooit meer over mijn grens heen gesprongen!

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 22:06

cobelens dit idee :D
merrieveulen schreef:
cobelens schreef:
Die laatste optie was ik vergeten, zouden die bestaan in maat tent?

gat in de markt, zou ik zeggen :D

en Desert is zelfs als ze ondeugend is nog heel bescheiden en respectvol....maar ik vind het zo leuk om eens mee te maken..
Mijn moeder was vandaag op stal en die herkende haar niet,dacht het Kaylee was,omdat ze gelijk kwam kijken en er zo goed uit ziet,...kijk en dat is dus een groot compliment _/-\o_
Vandaag heeft ze lekker zonder dek buiten gescharreld en die zuchten en proesten na t rollen,HEERLIJK!!!!!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:21

Wat grappig, dat Desert zelfs als ze ondeugend is, dat heel bescheiden en stijlvol doet. Leuk is dat he, van die wijze dames. Mijn brave merrie is ook een wijze dame (ook wel eens een onwijze, maar dat terzijde). Als ik ga longeren en ze wordt ondeugend, dan schudt ze heel stout met haar hoofd en huppelt een keer. Dat is alles, maar dan lig ik in een deuk. Als ze samen met haar vriendje de arabier gaat rennen, dan kan ze heel hard en soms bokt ze dan ook nog! Ja echt waar. Maar ook dat gaat nog bescheiden met een paar kleine huppeltjes waarbij haar achterbenen niet zo heel hoog van de grond komen. Maar toch, ze bokt wel! Voor haar doen is dat heel uitbundig. Onder het zadel doet ze zelden stoute dingen. Een enkele keer opzij springen buiten, maar dat is dan ook alles. Een heel betrouwbaar paard dus. Ja het is wel een merrie, dus ze kan wel ontzettend klieren om simpele dingen. Ooh dat bankje is eng! Dat is 3 dagen eng en de vierde dag als er mensen opzitten is het nog veel enger. Helemaal tegen de hengstigheid aan, dan wordt ze best lastig. Maar stout, nee dat niet.

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 22:41

Misty,lijkt mij een heerlijke merrie :j

Desert heeft eigelijk altijd een afgestompte blik gehad,ik weet niet hoe ik t moet verwoorden,zo'n oude ziel en nu zie ik gewoon af en toe haar oogies sprankelen en twinkelen en dat alleen al is zo'n verandering..
Ik heb echt goede hoop dat het het op eenstapeling was van ziekten en symptomen uit het verleden wat ze nu pas durfde te tonen...
Over 3 weken hebben we zekerheid,opnieuw bloed trekken en de coombtest,mocht dat nu wel goed zijn geef ik voor jullie een feestje ter ere van Desert deal???
Misschien ben ik wel te optimistisch natuurlijk,maar mijn puzzelstukjes vallen steeds meer in elkaar,want tsje helemaal loslaten kan ik t dus niet :o

Zelfs aanraken wat ze gewoon niet leuk vind,ja als ze drachtig is of vastgebonden,maar gister zat ik los in de stal bij haar en begon weer,als ze aangeeft Nee,houd ik uit respect naar haar toe op,maar nu twijfelde ze,dus ik zei geef t toch eens een kans meisje en ja hoor ze ontspande,lipje ging omhoog en erna ging ze me terug kriebelen en ik?Ik schoot vol :')

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:52

zo mooi om dit alles te lezen!!!!!

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 22:56

Zo mooi om te alles mee te maken :D

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:57

Mijn deugniet was van een iets andere categorie, als ik hem ging longeren(in betere tijden) dan kwam ie altijd met kont en losse achterbeentjes naar me toe. Gevolg was dat meneer in het midden stond en ik er om heen liep(ik werd gelongeerd) En ondanks deze fratsen kon ik niet uit de zorgmodus, aaaaaaa sjieluhg modus komen!
Laatst bijgewerkt door Sylke104 op 18-02-13 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:57

sandra3235 schreef:

Maar dat is ge toch heel erg gegunt!!!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:09

cobelens schreef:
Mijn deugniet was van een iets andere categorie, als ik hem ging longeren(in betere tijden) dan kwam ie altijd met kont en losse achterbeentjes naar me toe. Gevolg was dat meneer in het midden stond en ik er om heen liep(ik werd gelongeerd) En ondanks deze fratsen kon ik niet uit de zorgmodus, aaaaaaa sjieluhg modus komen!

Als je dit s'morgens leest is de dag meteen vrolijk begonnen, zie het helemaal voor me :D :D :D

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 14:52

bigone schreef:
cobelens schreef:

Als je dit s'morgens leest is de dag meteen vrolijk begonnen, zie het helemaal voor me :D :D :D

Nu kan ik er ook om lachen, maar toen der tijd heel frustrerend dat je als twintiger en jaren lang ervaring in de paardensport niet uit de voeten komt met een nukkige shetlander. Wel een heel mooi leermoment. Een zieke pony heeft net zo veel recht op duidelijkheid en leiderschap dan een gezonde pony, maar dat vond ik even moeilijk.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 16:42

he san, wat klinkt dat allemaal fijn en hoopvol, geniet er maar lekker van :D

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 20:09

cobelens schreef:
sandra3235 schreef:

Maar dat is ge toch heel erg gegunt!!!

Thanks,...

en ik heb zo moeten lachen om je verhaal,ja die eigenwijze shets,het wil wat _O- maar we leren er wel weer van he?

Jolanda dank je :D en dat doe ik want.......

Vandaag is Desert voor t eerst in lange tijd helemaal uit haar deksel gegaan,rennen,bokken helemaal los en ik er eerst maar bezorgd erbij staan en toen dacht ik toen ik haar pretoogjes zag,....meid geniet ervan!!!!! waar is de camera????chips die ligt binnen....Ik heb gewoon genoten van dat gekke paard en ook al moet ze inleveren hierna,dit was uit balorigheid,ze zit gewoon zo vreselijk goed in haar vel,haar ogen stralen....wacht ik heb nog foto van rollen zonder dek,kijk naar haar oogies....
Voor t eerst in jaren twinkelen ze.....
Ze gaat het gewoon redden.......Kan toch niet anders?

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 20:19

haha moet ik niet haar foto's vergeten :o

kijk en oordeel,...niet de meest flatteuze manier om een vrouw op de kiek te zetten := ,maar het gaat mij om haar pretoogjes...ze geniet <3 <3

Afbeelding

Afbeelding

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 20:58

Echt mooi om te zien!!
Ze kan zo de playboy in met deze pose

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 21:42

En door deze momenten is het alle ellende dubbel en dwars waard.
Heerlijk genieten en vastleggen in je hart/verpakken als herinnering en met je meedragen als een pareltje op je levensweg

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 22:10

Wauw!! Wat een heerlijke updates!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 22:31

Dit is toch heerlijk om te zien. Zien dat ze zo geniet van haar gekke 5 minuten. Koester deze momenten.

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 22:32

cobelens schreef:
Echt mooi om te zien!!
Ze kan zo de playboy in met deze pose

haha, bij deze opmerking miste ik even de 'vind ik leuk' knop van facebook
:))

Blonde ziet er super uit San!

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 22:36

Dank jullie wel allemaal :D

cobelens ja ik heb haar opgegeven,kan ze nog wat terug verdienen :P

esje,mooi gezegd _/-\o_

Eline...Blonde??? die staat met haar tieten in ander topic :=

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 23:08

Zalige foto's Sandra, wat hebben jullie het super gedaan. _/-\o_

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 23:31

ze ziet er idd heel blij uit, zo super :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 10:13

San, ook al zou ze nog maar kort te leven hebben ( niet te hopen) dan nog heb jij haar een geweldige, paardvriendelijke tijd bezorgt. Ze weet iig nu hoe het voelt om helemaal happy te zijn en daarop kun je apetrots zijn. _/-\o_

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 10:17

helemaal met Bigone eens, en heerlijk om Desert zo te zien!!