Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Elfenor schreef:Heeft er iemand ervaring met medicijnen die voor mensen tegen allergieën gebruikt worden (antihistaminica) bij hun paard? Ik denk eraan om eens te overleggen met mijn dierenarts wat op dat vlak mogelijk is. Tenslotte kunnen mensen ook allergisch zijn aan insectenbeten...
Liliannee93 schreef:Halloo,
Mijn haf is sinds gisteren een klein beetje begonnen te schuren aan haar staart en manen.
Het gaat nu al beter dan vorig jaar (ook al werkte het weer toen niet echt mee en voer ik nu heel anders).
Nu wil ik graag haar eczeem deken erop doen. Dat gaat altijd heel goed, alleen op één of andere manier worden haar manen dan altijd ontzettend dun en valt het gewoon uit.
Hoe houden jullie de manen mooi onder de eczeem deken? Hebben jullie tips voor mij?
intel_1x schreef:De lijst kan voortaan gebruikt worden in apart topic, om vervuiling in dit topic te voorkomen:
intel_1x @ [MD] Zomerexceem per gebied en behandeling lijst
marjoleinft schreef:Liliannee93 schreef:Halloo,
Mijn haf is sinds gisteren een klein beetje begonnen te schuren aan haar staart en manen.
Het gaat nu al beter dan vorig jaar (ook al werkte het weer toen niet echt mee en voer ik nu heel anders).
Nu wil ik graag haar eczeem deken erop doen. Dat gaat altijd heel goed, alleen op één of andere manier worden haar manen dan altijd ontzettend dun en valt het gewoon uit.
Hoe houden jullie de manen mooi onder de eczeem deken? Hebben jullie tips voor mij?
Je kan vlechten in zijn manen doen,
Verder zou ik het niet weten, mijn haf krijgt alleen platte manen
tamary schreef:Elfenor schreef:Heeft er iemand ervaring met medicijnen die voor mensen tegen allergieën gebruikt worden (antihistaminica) bij hun paard? Ik denk eraan om eens te overleggen met mijn dierenarts wat op dat vlak mogelijk is. Tenslotte kunnen mensen ook allergisch zijn aan insectenbeten...
Er staat me iets bij over bijwerkingen en het nodig zijn van erg hoge doseringen, waardoor dit bij paarden geen optie is.