Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:13

:') sorry heb niet zo'n aardrijkskundig verstand, vorige post aangepast

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:17

Begrijpelijk precious, wij wonen wat verder weg maar hebben ook flink de kriebels..

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:17

En wanneer weten we meer waaraan het paardje (van de kinderboerderij) in Arnhem is overleden ? Dit virus verspreid zich nu wel heel snel :(

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:19

Sassy4barrel schreef:
En wanneer weten we meer waaraan het paardje (van de kinderboerderij) in Arnhem is overleden ? Dit virus verspreid zich nu wel heel snel :(

ik lees net op teletext van tv gelderland dat het betreffende paard dat waarschijnlijk door voedselvergiftiging is overleden, onderzocht gaat worden of het niet door de rhino komt maar daadwerkelijk door voedselvergiftiging.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:21

Bailey_4ever schreef:
Begrijpelijk precious, wij wonen wat verder weg maar hebben ook flink de kriebels..

ik heb echt al 2 dagen pijn in mijn buik hiervan, het was vandaag ook zo rustig bij ons op stal.. echt iedereen praat er over en iedereen maakt zich zorgen.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:21

Sassy4barrel schreef:

Je bedoeld die belg die bij presikhaaf staat? :oo

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:22

@precious, hier op onze stalling wist niemand er nog van. Als het verder deze kant op trekt krijgt iedereen een mail. Het scheelt dat we kleinschalig zijn met maar 7 klanten die allemaal recreatief rijden en eigenlijk nooit op pad gaan.

Ik ban mezelf even, zit mezelf op te naaien bij elk berichtje met vermoedens. Even gedachten op 0 voor de televisie.

Fijne avond dames, enne houd het hoofd koel he!
Laatst bijgewerkt door Carliijn op 24-02-12 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

deve1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:25

Gatverdamme, ja bij mij begint het ook steeds enger te worden. Komt nu wel heel dichtbij!

Eeffii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:26

Hoop dat het snel duidelijk wordt hoe het zit in zoelen, is dichtbij ons...

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:26

kiwi1990 schreef:
Sassy4barrel schreef:

Je bedoeld die belg die bij presikhaaf staat? :oo

http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieu ... rderij.htm

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:27

Bailey_4ever schreef:
@precious, hier op onze stalling wist niemand er nog van. Als het verder deze kant op trekt krijgt iedereen een mail. Het scheelt dat we kleinschalig zijn met maar 7 klanten die allemaal recreatief rijden en eigenlijk nooit op pad gaan.

Ik ban mezelf even, zit mezelf op te naaien bij elk berichtje met vermoedens. Even gedachten op 0 voor de televisie.

Fijne avond dames, enne houd het hoofd koel he!

ja maar als het zo bij ons is dan is het straks overal, mijn maag draait echt om ik wacht nog steeds op een telefoontje van de manege of het klopt in zoelen van de 2 veulens die verworpen zijn.
ik wil ook graag douchen want zit nog in mijn rijkleding en dan voor de tv mijn programmatjes kijken maar kan het niet laten hier achter de pc te blijven zitten, of er al nieuws komt over meerdere besmette stallen..
dit is echt zwaar *** zeg!!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:28

Ik wil zelf ook graag bevestiging, aangezien wij dan ook kans lopen, of het doorgeven.

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:31

Komt wel dichtbij als de informatie klopt.
Blijft meelezen hier.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:39

Even voor de rust in de tent.

Een uitbraak als dit is er best regelmatig, geloof twee jaar geleden ongeveer de laatste.
En ja, het gaat in eerste instantie heel hard. Komt door de incubatietijd, er zijn al meer dieren besmet zonder dat men iets heeft kunnen merken waardoor die uiteraard gewoon vervoerd zijn, misschien zelfs naar wedstrijden zijn geweest en noem maar op. Echter nu iedereen voorzorgsmaatregelen neemt en steeds duidelijker wordt welke kant het op verspreid is, neemt de verdere besmetting straks ook weer af.
Ofwel, rustig aan, het is normaal wat er nu gebeurt (maakt het niet minder vervelend hoor) maar over een week of 6/8 is het hoogstwaarschijnlijk ook weer allemaal voorbij. Neem je voorzorgsmaatregelen, let goed op je paarden en dan is er echt geen reden tot paniek.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:48

Mensen.. In Westervoort is nog geen Rhino vastgesteld, ook hebben de paarden geen koorts..
Wel is de halve stal aan het hoesten, en hebben ze opeens allemaal Bronchitis...

DA, J Nas is geweest.. Ik citeer:'
Citaat:
Al die verhalen op http://www.Bokt.nl http://www.Horses.com ed is niet waar.. Ik heb laatst op Bokt dat topic over Rhino gelezen en heb me werkelijk onder de stoel gelachen van die verhalen..
Enten heeft geen zin, ze krijgen het of ze krijgen het niet.

Er mogen geen paarden van buitenaf meer komen, en dus de lesklanten van buitenaf ook niet.. Ben benieuwd hoelang ze dat gaan volhouden..

Nu wil ik mijn paarden WEL laten enten, maar de stalhouder ging vre-se-lijk tekeer tegen mij.. Moest me niet zo aanstellen, Rhino is HE-LE-MAAL niet erg, ze gaan er niet dood van, en ik maak er een vreselijke ophef over..

DUS! Wie heeft er plek voor 5 paarden :') ?!

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:50

ShauniBef schreef:
Mensen.. In Westervoort is nog geen Rhino vastgesteld, ook hebben de paarden geen koorts..
Wel is de halve stal aan het hoesten, en hebben ze opeens allemaal Bronchitis...

Citaat:
Al die verhalen op http://www.Bokt.nl http://www.Horses.com ed is niet waar.. Ik heb laatst op Bokt dat topic over Rhino gelezen en heb me werkelijk onder de stoel gelachen van die verhalen..

Er mogen geen paarden van buitenaf meer komen, en dus de lesklanten van buitenaf ook niet.. Ben benieuwd hoelang ze dat gaan volhouden..

Nu wil ik mijn paarden WEL laten enten, maar de stalhouder ging vre-se-lijk tekeer tegen mij.. Moest me niet zo aanstellen, Rhino is HE-LE-MAAL niet erg, ze gaan er niet dood van, en ik maak er een vreselijke ophef over..

zo dat vind ik wel erg zeg, wij hebben nog wel plek voor een paar paarden hoor.. maare nu nog even wachten maar met verhuizen denk ik haha..

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:50

Waarom mogen de ruiters dan wel op wedstrijd als er geen klanten meer het terrein op mogen? De ruiters gaan toch het terrein af en komen daarna met een paard het terrein op?
balen dat de eigenaar zo over de rooie is gegaan, je hebt je best gedaan :(:)

ShauniBef schreef:

Citaat:

my_precious

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:52

op de site van manege ravenswaaij staat nu de bevestiging van de rhino.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:54

Hier willen ze misschien toch de wedstrijden aflassen..
Volgens mij mag je gewoon nog weg met je paard, niet slim :roll: .. Maar ik ben er even helemaal klaar mee. Voel me nu net een klein meisje wat haar mama er morgen wel even naar toe laat gaan O:) ..

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 22:03

my_precious schreef:
op de site van manege ravenswaaij staat nu de bevestiging van de rhino.

Bedoel je op de manege zelf? Zoals ik het lees is het daar in de buurt en doen ze het uit voorzorg zodat ze de manege rhino vrij houden!

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 22:03

Wie weet hoe het nou zit met overdracht via je kleren?
Hoe lang overleeft het virus zeg maar? Ik had ergens een uur of 8 gelezen maar kan het niet terugvinden. Ik vind het zo wat om elke paar dagen mijn jas te wassen bijvoorbeeld, maar als er nou voldoende tijd zit tussen het naar de ene en de andere stal gaan dan hoeft dat hopelijk niet.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 22:04

Wat? Naar de geldersche geweest?! Ik kon het niet laten om toch te spieken, ik zit mezelf namelijk helemaal op te vreten. Bailey is namelijk sinds vannochtend niet fit en is afgelopen weekend mee geweest naar de Geldersche in wezep.

Temperatuur was 36,8 en dus prima maar ze eet haar hooi nauwelijks/niet en oogt duf.
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 25-02-12 02:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd van eerdere reactie die verwijderd is.

_janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 22:06

oooh getsie het komt nu wel heeeeeel dichtbij!
mijn pony staat in ommeren (vlakbij ***) brrr

ik ga me nu tog wel heel veel zorgen maken om mn lieve ponyvriendje
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 25-02-12 02:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Plaats verwijderd die niet bevestigd is.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 22:08

Bailey_4ever schreef:
Wat? Naar de geldersche geweest?! Ik kon het niet laten om toch te spieken, ik zit mezelf namelijk helemaal op te vreten. Bailey is namelijk sinds vannochtend niet fit en is afgelopen weekend mee geweest naar de Geldersche in wezep.

Temperatuur was 36,8 en dus prima maar ze eet haar hooi nauwelijks/niet en oogt duf.

Ja want toen was nog helemaal niet duidelijk dat er Rhino in de omgeving was.
Er staan hier 80 paarden waarvan heel veel wedstrijdruiters, ook op hoger niveau en mensen die erg veel geld willen besteden aan kampioenschappen etc... Dus gok wel dat deze op deze kampioenschappen zijn geweest. Erg vervelend! Hou je pony/paard goed in de gaten en roep op tijd de DA erbij!
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 25-02-12 02:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd van eerdere reactie die verwijderd is.

Carliijn

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 22:14

Pff ja ik kan die mensen natuurlijk niets kwalijk nemen.. ik wist er toen ook nog niks van af. Ik ga maar uit van niks ernstigs en duf door de plotselinge warmte buiten (12 graden). Daar heeft ze vaker last van..

Morgenochtend zien we weer verder, brokjes at ze prima en geen verhoging gelukkig. Wat een hel zeg, ik wordt hier bloednerveus van.