Nicky1963 schreef:Zojuist teruggekomen van de kliniek met Palouse. Bij het klinische onderzoek vond de arts alles goed meevallen, alleen linksonderin zag hij een beschadigde snijtand. Maar zeker weten doe je het pas na röntgenfoto's en die....... waren niet best. Heel slecht zelfs. Alle snijtanden en een ruinentand zijn aangetast, zodanig dat het veel pijn veroorzaakt. Want hij heeft dus de meest pijnlijke vorm van EOTRH, die de tand oplost.
Heb wel even een traantje weggepinkt bij het zien van de rofo's, beseffende hoeveel pijn hij toch moet hebben, dat arme arme dier. Maandagmiddag wordt alles eruit gehaald, ook 1 aangetaste ruinentand.
Gelukkig kan het staande onder plaatselijke verdoving. Ik heb gevraagd om pijnstilling voor de komende dagen en die kreeg ik natuurlijk mee, de arts wilde dit zelf ook al voorstellen.
Hopelijk slaat de pijnbestrijding aan en houdt ie het nog ff pijnarm vol tot de operatie.
Zijn kiezen zijn tot mijn verbazing en grote opluchting goed. Helemaal niks mis mee en alles stevig vast.
Sterkte volgende week! Hopelijk geneest het allemaal voorspoedig.
Toen bij mijn paard al haar tanden getrokken moesten worden, zag ik er ook best wel tegenop. Maar dezelfde avond stond ze alweer te eten. Het verbaasde mij hoe snel het allemaal genezen was.