Plotselinge gedragsverandering wat zich uit in zichzelf..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:38

Jeetje. Wens jullie veel sterkte.

Ik zou den hoek ook laten zitten als ze zo met hun patiënten om gaan. Utrecht lijkt me geen rare optie (opname en dan meerdere onderzoeken achter elkaar kunnen doen tot je weet wat het is). Lijkt me alleen wel ontzettend duur worden en heb geen idee of je dat kunt betalen?

Hier staat wat ervaring over leverbot: [MD] Leverbot bij paarden.

Ook kreupel lopen, problemen met spieren hoort bij het beeld wat deze paarden vertonen.

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:41

ja, het is wel een lastige situatie,
jou gevoel zegt al het een en ander.
of een paard wat het doet om de endorfine's zich continu zou bijten weet ik niet,
wellicht alleen als er spanning is?

Ik heb ook niet alle pagina's gelezen, dus het was vast al gezegd.
In elk geval veel succes met de zoektocht naar wat het kan zijn, en succes met trailer laden...
uiteindelijk met veel geduld komt bijna alles wel goed.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 17:46

Echter lees ik bij alles dat de lever en spierwaarden bij deze paarden wel verhoogd waren,wat bij Kyana niet zo was.

Nogmaals wacht ik de bloeduitslagen af en zaterdag.Hierna zal ik overwegen wel of niet naar Utrecht te gaan.
Ik begrijp dat Utrecht 'kundiger'is als roosendaal?

Te betalen...geen idee,om eerlijk te zijn heb ik bij geen enkel onderzoek op voorhand gevraagd wat het kost.
Ik zie/hoor de rekeningen wel en doe mijn best,ik heb het geluk ondanks dat ik al lang uitgevlogen ben hele lieve ouders te hebben die heel veel compassie hebben met Kyana en dus 100% achter me staan en eventueel zo nu en dan eens financieel bijspringen.
Zij staan volledig achter de keuze door te zoeken met al wat mogelijk is om haar beter te kunnen maken.
Dat is voor mij een ontzettende geruststelling en geeft net dat beetje extra speling.
Maar eerlijk is eerlijk natuurlijk, eens raakt het op..
Ik heb hier nog 6 andere paarden staan,2 honden (die dagelijks medicatie krijgen) en 2 stalpoezen.
Ik werk 32 uur en ben mijn huis aan het verbouwen,potje raakt ooit leeg.Maar zolang het kan gaan we door..Het financiele gedeelte mag niet hetgeen zijn waardoor we een beslissing moeten maken.

martine2610

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 18:10

Timokyana, op internet is veel te vinden over leverbot, zie ook de link van hier op bokt, die Laura plaatste. bij sommige paarden, waren de bloedwaardes in eerste instantie ook normaal!
Wat ik wel weet, is dat het bij elk paard andere klachten kan geven, en er wordt vaak niet aan leverbot gedacht.. moet zo vaak aan jullie denken....houdt moed hoor meid, het valt niet mee met alles je werk, je andere dieren, je huis....
(Kissing spines is bij mijn merrie bevestigd door rugfoto's. Dan is het heel duidelijk te zien, als het zo is.)
Blijf je steunen via deze weg.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 18:23

Korte samenvatting dan maar:

augustus

*na ttouch begon Kyana zichzelf te bijten,dit was bij aanraking op welke locatie dan ook,bij borstelen en zelfs ook soms bij benadering door een ander paard.Ze werd chagerijniger naar de rest toe.
* eigen dierenarts is langs geweest,dacht aan een allergie.Heeft een prednison injectie gegeven en prednison tabletten voorgeschreven (die ik niet gegeven heb)
*natuurgeneeskundige van de Silverlinde is langs geweest,dacht aan een hormonaal probleem.
Schreef bachbloesems voor,een combinatie van 3 verschillende,en celzouten nr & (magnesium)
Dit werkte niet en toen is ze begonnen met Hormone van Phytonics.Ook dit sloeg niet aan.
Bioresonantie uitgevoerd,kwam gevoeligheid voor straling uit.
*Bijtgedrag verdween maar kwam ook weer terug,erg wisselend.
*Behandeling door een osteopaat,wat blokkades.Osteopaat denkt aan iets met de lever en noemt ook eventueel cushing.
*telefonisch contact gehad met een andere therapeut,deze dacht aan een probleem in de zenuwen/beknelling.
*ondertussen verschijnt soms 'het rare loopje'.Enkele passen vaak en dan herstelt het zich.
*steffi van de laarse gemaild helaas geen reactie terug gehad.
*afwijkend beeld vacht,lijkt of de haren overeind staan,vacht ziet viezer en de pigment delen op neus zijn opgezet.
*oktober: merrie toont spierbevangen,flinke pijnstiller gehad en bloedonderzoek gedaan.
Uit bloedonderzoek komen geen afwijkende waarden.
*kreupelheidsonderzoek door dierenarts (2x gedaan) linker voorbeen uitverdoofd,gaf geen verschil qua beweging.

18 oktober
*Thermografie gedaan,opvallend de verkleuring van halswervels tot achter door de rugwervels.Ook een hele lage temperatuur werd gemeten in het darmgebied.
* Door naar merelbeke voor een Mmeptest,deze was goed.Spierbiopt gedaan,was goed.Spiertest was goed.
*nogmaals thermografie om verandering waar te nemen.Zelfde uitslag als de eerste.
*osteopaat is wederom weer geweest.
* Dierenarts komt haast wekelijks maar weet het niet meer.
*nov Kyana lijkt na behandeling smid erg veel pijn te hebben of het door de smid komt is de vraag.
Dierenarts is geweest,flinke pijnstiller gegegeven.Ze staat nu op 1.5 zakje equipalazone per dag.
Rontgen en echo gemaakt van de voorbenen waar artrose uitkwam.
*telefonisch overleg 4x met den Hoek,komen niet aan huis,raden detoxcom aan,die Kyana nu krijgt.
*afspraak den hoek,helaas af moeten zeggen omdat paard niet laad.
*bloedonderzoek naar cushing en lyme volgt de uitslag nog van.
*a.s. zaterdag komt eveline hekkenberg.
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

(ik denk dat ik niets vergeten ben???)
Laatst bijgewerkt door timokyana op 01-12-11 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 18:23

Fijn dat Eveline Hekkenberg bij jullie komt,ik hoop dat ze iets voor jullie kan betekenen..Ik heb haar ook wel eens bij mijn paarden gehad en was tevreden over haar,ze zoekt alles goed uit en zo te zien heeft ze zich nog wat meer bijgeleerd dus dat is erg positief..Ik hoop echt dat er wat gevonden wordt!!

geerke

Re: Plotselinge gedragsverandering wat zich uit in zichzelf..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 18:56

ik zit net even de bloedanalyse na te kijken....hebben ze niet het glucose gehalte getest?
Of staat dat in Nederland onder een andere naam?

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 21:37

Hoi hoi, wat een teleurstelling dat jullie niet naar de Bilt konden komen. Ik vind het ook wel erg jammer dat ze niet naar jullie toe komen! Eveline Hekkenberg is een heel bijzonder persoon. Ik kende haar niet, zij kende mij niet, maar via horen zeggen kwam ze een keer naar mijn paard. Ze kon dingen over mij zeggen die verbazingwekkend waren. Uiteindelijk ging ik naar huis met de druppels ipv mijn paard. Ik hoop van harte dat zij iets kan betekenen, ik denk het wel. Heel veel succes enne...je kan ook meteen vragen of ze naar jou zelf wil kijken, wie weet kan ze jou helpen om je paardje weer te helpen.
Ik kan me voorstellen dat je aan het einde van je latijn bent en het allemaal even niet meer weet. Ik hoop dat jullie dan toch zaterdag wat verder komen....

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 11:15

Jeetje wat een lang topic, ik lees het nu pas.
Het lijkt me dat dit paard niet 1 ding heeft maar een verzameling van vele dingen die weer invloed op elkaar kunnen hebben.

Ik heb ook ooit een paard gehad wat eigenlijk ineens allerlei vage klachten kreeg en we zijn er nooit achtergekomen wat het nou was en waar het door kwam. Het begon met stijfheid in het lopen, het was een ZZ paard en ineens was ik alleen maar aan het losrijden en bleef hij stijf. Toen kreeg hij een rare lange wintervacht die hij normaal nooit kreeg, hij kreeg lang dof haar. Toen werden de benen dik, echt vochtophopingen in de benen. Ook ging hij knarsen en was hij echt zuur. Hij heeft allerlei tests gehad, in Utrecht helemaal binnenstebuiten gekeerd maar geen oorzaak te vinden. Homeopaat heb ik er ook bij gehad, hij kreeg toen Tea Tree en Citroen druppels, sloeg allemaal ook niet aan. Paard heeft nog jaren in de wei gelopen bij mij, is helaas altijd stijf gebleven met wat vocht in de benen. Was ook afwisselend kreupel. Is nooit meer onder het zadel geweest. Na 10 jaar wei heb ik hem laten inslapen.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 14:50

Ik heb edigit gemaild of het mogelijk is rontgen van de rug te nemen.
Verder vooral met een lieve bokker haar voeding aan het doornemen.Verder is het afwachten naar morgen en eventueel bloeduitslagen.Al vrees ik dat die volgende week pas komen.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 14:54

TS heb je dit topic toevallig al gezien?

Niet helemaal hetzelfde verhaal natuurlijk maar toch een paar herkenningspunten lijkt me. Misschien zou je haar eens kunnen pb-en ofzo....

[EJL-ITP] 2011, was verschrikkelijk!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 14:56

Ik was het net aan het lezen maikeltje.Volgens mij heeft ze ook gereageerd in dit topic.
Wat een vreselijk triest verhaal.
Ik wacht hier even de uitslag van Lyme en cushing af.

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 15:44

Wat een triest verhaal.

Ik kan je Steffi echt aanraden, ze is erg druk waardoor ze niet altijd adequaat reageert maar dat ze zo druk is is niet voor niets. Een andere aanrader is Rodinde. Ze zijn beide regulier DA maar beschikken over enorm veel kennis en ervaring met andere therapieen en geneeswijzen.

Met Eveline heb ik helaas hele slechte ervaringen, naar mijn mening is zij medisch te mager onderlegd en weet ze veel te weining van paarden. Ze is echt bijzonder aardig en vriendelijk en heeft de beste bedoelingen maar ze is absoluut niet kundig [naar mijn mening].

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 16:36

Wat een triest verhaal hierboven zeg.. Laten we hopen dat het voor Kyana wel goed uitpakt.

Ja, met steffi vd Laarse heb ik idd ook goeie ervaringen helaas ook dat ze ongelooflijk druk is en daardoor slecht te benaderen is. :j
Maar ach, nogmaals zoveel bokkers zoveel ervaringen.

Eerst idd je bloed afwachten.

Hoe is het vandaag met jou en Kyana?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 17:56

Abacab schreef:
..........
Met Eveline heb ik helaas hele slechte ervaringen, naar mijn mening is zij medisch te mager onderlegd en weet ze veel te weining van paarden. Ze is echt bijzonder aardig en vriendelijk en heeft de beste bedoelingen maar ze is absoluut niet kundig [naar mijn mening].

Als ze maar alle frequenties heeft van Laarakker. Anders heeft het geen zin en kom je nooit tot de kern.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 19:29

Met Laarakker is ze ook niet tot de kern gekomen, die neemt nog niet de moeite om een echt ziek paard te bezoeken of later te laten komen. :+

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 20:09

maikeltje schreef:
Met Laarakker is ze ook niet tot de kern gekomen, die neemt nog niet de moeite om een echt ziek paard te bezoeken of later te laten komen. :+

Het voorval met kliniek Den Hoek heeft Rebecca vast naast zich neergelegd (mss zou jij dat ook kunnen doen?!) en staat even los van het feit dat er heel veel therapeuten de frequenties van Laarakker gebruiken. Die heb je namelijk nodig anders heb je niets aan de Lecherantenne. Dus.... heeft de therapeute niet alle frequenties (ligt er aan hoe veel studies (updates) ze heeft gevolgd bij hem) dan kan ze beter thuis blijven. Beetje cru gezegd maar hier komt het wel op neer.
Er zijn er namelijk genoeg die alleen de grote organen kunnen doormeten. Die schrijven dan een Comp. o.i.d. voor en daar moet je het mee doen. Is het een probleem dat niet zo ernstig is kan dit genoeg zijn maar aangezien het bij Kyana om iets complexere problemen gaat heb je niets aan het 'halve' werk.

Schakel je een therapeut in voor je paard, informeer hier dan eerst naar. Is echt belangrijk!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 20:40

Eveline werkt heel nauw samen met Erik, daar mag je echt wel op vertrouwen, verder overlegt ze ook met hem als je dat wilt en vraagt. :)
Of iemand iets naast zich neer heeft gelegd kun je niet bepalen voor iemand anders, ik zou het bv niet kunnen. Ik vraag hulp, mijn paard is in nood en ze weigeren botweg.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 21:07

Pauline schreef:
Eveline werkt heel nauw samen met Erik, daar mag je echt wel op vertrouwen, verder overlegt ze ook met hem als je dat wilt en vraagt. :)
Of iemand iets naast zich neer heeft gelegd kun je niet bepalen voor iemand anders, ik zou het bv niet kunnen. Ik vraag hulp, mijn paard is in nood en ze weigeren botweg.

Den Hoek is niet de enige kliniek die dit niet doet (aan huis komen). Daarbij was het volgens mij van te voren heel duidelijk dat ze niet aan huis zouden komen.
Doet niets af aan het feit dat het hardstikke rot is. Maar het is niet anders, probeer het dan naast je neer te leggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 21:21

Komt visdonk niet aan huis??? Daar zit ook Rob van Nassau als hij iets met de hoeven zou kunnen gaan doen..

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 21:29

TS ik heb hetgene wat ik kon onthouden voorgelegt aan mijn DA, zij dacht (met wat ik kon vertellen) aan een vorm van rhino. Maar ik moest haar je overzichtje doormailen en liefst nog met telefoonnummer en dan zou ze het met haar vader bespreken.
Ze begreep wel niet goed dat ze bij Laarakkers geen uitzondering maakten om tot bij jou te komen...

martine2610

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 13:17

Heel veel succes vandaag!!

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 13:20

Duimen draaien hier weer op volle toeren. Ik hoop zo voor jullie dat er iets, ook al is het maar een klein stukje van de puzzel, duidelijk wordt.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 19:32

Als eerste open ik net mijn mail en zie dat uitslag van de cushing binnen is.
Waarde is 52 (normaal 46)
Volgens mijn dierenarts moet de waarde veel hoger zijn om echt van cushing te spreken.
jammer genoeg heeft hij het niet telefonisch met mij doorgenomen.
De waarde van lyme volgt nog.

Patiënt
Paard: Merrie, Kyana

BIJNIER
_______
ACTH + 52 ng/L 0 46
+ 11,4 pmol/L 0,0 10,1
November-juli <29
Augustus-oktober <47

----------------------------------------
Vanmorgen besloten eens geen pijnstiller te geven omdat ik niet meer het idee had dat deze verschil maakte met voordat we begonnen zijn.Dit kijk ik nog even aan.
Vanmiddag kwam er een drafje uit kyana en zelfs enkel galoppassen.

Verder is eveline geweest,ik zal haar vragen nog eens alles op de mail te zetten want misschien vergeet ik dingen.
Zo en zo kwam er een schimmel uit,maar dat hadden er al vele verwacht.
Haar darmstelsel zou 'plat' liggen.Aantal organen die niet goed waren qua frequentie.Waarvan de pancreas er een is om in de gaten te houden ivm insulineresustentie.
Verder zag zij ook een duidelijk atactisch beeld,ook al is het dit niet.
Ze heeft een bepaald punt in de rug aangeduid waar het probleem zou zitten.Vermoedelijk een beschadiging/breuk o.e.a van de tussenwervelschijf,daar waarschijnlijk ook nog artrose bij.
Grappig was dat er bij het linkervoorbeen geen problemen werden aangeduid voor dit moment.
Ik heb druppels gehad en een middel voor haar maag.Bedoeling is eerst de darmen etc weer goed op gang te krijgen.Rug word het tweede probleem indien dit al te verhelpen zal zijn.Dit wist ze niet.
In januari komt ze terug.
Het onderzoek was wel euhm een beetje apart te noemen,maar ik wil er graag voor open staan en het proberen.
Volgens eveline kon zij geen cushing of lyme meten.
Wel had Kyana ook vanuit het verleden een trauma psychisch.Hoe of wat is onduidelijk.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 19:40

Laat je de wervel nu op de foto zetten? Zodat je idd ziet of daar wat uitkomt? Lijkt me goed kunnen dat ze daardoor zo moeilijk loopt.
Jammer dat je je DA niet gesproken hebt want kan me voorstellen dat je je afvraagt waardoor die waarde dan verhoogd zou zijn (zeker icm de pancreas-problemen die vandaag door Evelien gezien zijn).
Heeft Evelien verder nog tips gegeven?
Ik heb zelf ook is iemand met een pendel op stal gehad en ben ook wat.. sceptisch moet ik eerlijk zeggen. Kwam bij 1 paard een heel foute diagnose uit (met nare afloop) maar kan me voorstellen dat je je juist in het alternatieve circuit kwakzalvers ziet. Hopelijk is Evelien een goeie! :j