Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
joyce B schreef:http://www.ej.nl/ had ze nog in de winkel hangen. Misschien zijn ze ook wel te bestellen.
edith2 schreef:Op zich was ik super te spreken over het g.g. graasmasker voor mijn paard. Tot dat vorige week de tandarts kwam. Tanden zijn nog niet zo zeer horizontaal afgesleten maar bijna al het glazuur is vd voortanden af en hier en daar het tandbeen al zichtbaar. Met eten blijft ze dus steeds over de bodem vh masker schrapen. Toch wel geschrokken want dit hersteld niet zo snel. Nu dus paardmans overdag op het land zonder masker en 's nachts op stal (met slowfeeder) ipv 24/7. Wil nog wel een ander masker (bloempot) gaan proberen maar alles is momenteel zo'n beetje uitverkocht. Dus wie nog een maat XL heeft liggen ......
Twiggy2008 schreef:Ik heb een insuline resistent paard en ook nog een paard wat het gelukkigst is buiten in de wei, in een kudde. Natuurlijk roept iedereen 'graasmasker' bij zo'n paard (breek me de bek niet open), maar ik voel daar helemaal niets voor. Mijn paard houdt niet van dingen om zijn hoofd, hij houdt van vrij zijn, hij houdt van groomen met andere paarden en geef hem eens ongelijk. Ik heb van alles geprobeerd (schraal land/strookbegrazing/dagdelen op een zandpaddock), best gedoe. Het beste doet hij het op schraal land met hooi. Zowel fysiek als mentaal. Fysiek doet hij het het beste op zand, maar dat is amper te vinden in mijn omgeving en mentaal betekent dat bij hem gewoon weer veel verveling. Ik ben nu met een nieuwe stalling bezig waarbij hij zoveel uur op het land kan in de groep en er komt een soort paddock paradise, is de planning. Vaste maatjes om zich heen, niet steeds gedoe van nieuwe paarden erbij, want dat is ook iets waar ik niet zoveel mee heb. Als je ooit hebt gezien hoe hecht paarden onderling kunnen worden na jaren, dan wil je nooit meer anders. Maar wat ik vooral wil zeggen, wil je een graasmasker bij je paard, kun je doen. Ik zal het echt nooit bij mijn paard doen. Ik zoek het echt in andere alternatieven.
Twiggy2008 schreef:Ik heb een insuline resistent paard en ook nog een paard wat het gelukkigst is buiten in de wei, in een kudde. Natuurlijk roept iedereen 'graasmasker' bij zo'n paard (breek me de bek niet open), maar ik voel daar helemaal niets voor. Mijn paard houdt niet van dingen om zijn hoofd, hij houdt van vrij zijn, hij houdt van groomen met andere paarden en geef hem eens ongelijk. Ik heb van alles geprobeerd (schraal land/strookbegrazing/dagdelen op een zandpaddock), best gedoe. Het beste doet hij het op schraal land met hooi. Zowel fysiek als mentaal. Fysiek doet hij het het beste op zand, maar dat is amper te vinden in mijn omgeving en mentaal betekent dat bij hem gewoon weer veel verveling. Ik ben nu met een nieuwe stalling bezig waarbij hij zoveel uur op het land kan in de groep en er komt een soort paddock paradise, is de planning. Vaste maatjes om zich heen, niet steeds gedoe van nieuwe paarden erbij, want dat is ook iets waar ik niet zoveel mee heb. Als je ooit hebt gezien hoe hecht paarden onderling kunnen worden na jaren, dan wil je nooit meer anders. Maar wat ik vooral wil zeggen, wil je een graasmasker bij je paard, kun je doen. Ik zal het echt nooit bij mijn paard doen. Ik zoek het echt in andere alternatieven.
merrieveulen schreef:dat kan je evt ook zelf maken.
ik moet wel zeggen dat ik het steeds vaker hoor de laatste tijd, dat paarden schade aan de tanden hebben bij gebruikt van de GG. Wij hebben nog steeds die simpele bloempotjes van 12,95 (merk Kerbl van Agradi og Ooteman), en dat gaat prima. wel hebben wij er een extra plaat in liggen met een kleiner gat omdat Mone zelfs met het normale gat nog teveel binnen weet te krijgen.
StalNollie schreef:Fijn maar wat is je punt
StalNollie schreef:en wat als je paard dan ook zand eet. ik denk dat je je iets meer moet verdiepen in dit onderwerp want kale of kapotte plekken houdt simpelweg gewoon in dat het niet het juiste spul of maat is voor dit paard.
in het laatste bericht komt pas je punt naar voren de andere niet echt.
je vind het dus zielig om het even kort te zeggen.
maar dat voegt verder niks toe aan dit onderwerp
Leedebee schreef:Tja, was het maar zo makkelijk...
Of allemaal verhuizen naar een plek met "arme" grond. Waar ik woon hebben ze alleen maar super vruchtbare kleigrond.
Hoefijzers staan bij mensen ook raar, een bit of een zadel ook, maar t is gewoon niet anders.
Ik blijf er bij dat ik nog steeds liever mn paardje op het land zie met een korf om, dan allen op stal of in een paddock,
want de rest zal zn paard niet in een paddock zetten als ze gewoon lekker op het land kunnen, dus staat ie alsnog alleen.
Maar ik heb ook het idee dat jouw mening vooral gebaseerd is op je "slechte" ervaring?