[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

itske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 08:56

mondriaan schreef:
Nou hier ( Eemnes ) de deken weer opgedaan.
Vliegjes worden al meer dus snel op!
Altijd zo sneu! Maar mijn pony heeft een mooie nieuwe deken en alle paarden er gisteren achteraan want dat was toch wel heel vreemd!

Afbeelding

Ik vind de deken wel behoorlijk ruim.
Ze horen toch sluitend te zitten.
Ik zou de buikflap wel strakker doen.

mondriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 09:02

De deken zit goed en het elastiek ook strak om de buik!
Er kan dus niets tussen!
De maat 0 is te klein voor hem.
Die had ik namelijk.
Maar ik zie het nut niet in dat je commentaar geeft, daar vraag ik niet om.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 09:16

mondriaan schreef:

naja, is toch goed bedoeld?? :roll:

onze merrie is helaas ook begonnen met schuren, ze is even tijdelijk naar een andere plek verhuist gisteren en is gelijk begonnen met schuren := Of het komt omdat het nu wel opeens veel warmer was zodat knutjes het ook lekkerder vonden :)) maar iig straks even beetje spulletje op manen en staart smeren en dan helaas de deken maar weer op :\

Wie had hier ook alweer een goede olie/zalf die goed helpt de huid te verzachten??

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:08

Roos_s schreef:
Wie had hier ook alweer een goede olie/zalf die goed helpt de huid te verzachten??

Ik gebruik de creme met aloe vera bij de action vandaan, werkt goed en kost geloof ik iets van 1,39 witte pot met groene dop

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:54

Wuswa:
Heb je het idee dat die Cavalesse iets doet? Ik las daar gister ook over en denk erover om dat te bestellen. Wortels, appels, biks etc krijgt ze allemaal niet. Die Leovet olie kan ik ook nog weleens proberen.

Ellepel:
Mij haf staat het hele jaar door op het gras. Ze wordt in de zomer niet echt dikker dan in de winter. Het is nogal een nieuwschierig type en ze wil altijd alles zien en volgen dus ze loopt wat af op een dag ;)
Denk je dat een eczeemdeken haar buik voldoende beschermd? Of laat zo'n deken nog een heel stuk buik onbedekt?

wuswa

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:14

Tja, of die Cavalesse iets doet weet ik niet want ik weet niet hoe erg ze zou schuren als ik het niet zou geven. Ik geef het omdat ik geloof in een oplossing van binnen uit. De 'smeersels' verzachten alleen de jeuk en nemen de oorzaak niet weg.

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:19

En waar heb jij die Cavalesse besteld? Via je de DA of via inet?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:42

sammetje, een deken als de pagony enzo beschermen de buik goed, maar de plek tussen de achterbenen blijft bloot. die van mij heeft daar altijd toch ook last gehad... maar ook daar heb je speciale stukken voor (en je kan zelf ook knutselen :) )

Habore

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:44

Habanero heeft zijn deken terug op..
Hij had van t weekend zijn staart en manen licht geschuurd...
Ik ben nu een week met Cavalesse bezig..
Hoop dat er spoedig enige verbetering komt.
Ze spreken van resultaat binnen 2-3 weken...

Als het jeuken als zou verminderen zou ik al heel erg blij zijn...

Habanero heeft dan in het seizoen ook erg...schuren tot aan zijn ogen en benen toe...draagt dan ook een masker...

Cavalesse heb ik als kit gekocht bij onze apotheker voor 62 euro...

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:58

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 12:35

dat is goedkoop, Habore!
Kun je daar ook online bestellen :D ;)

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 12:40

hier gaat het allemaal best goed. Wel deken op onderhand, ze staan nog thuis en hier altijd vrij snel VEEL knutjes. Maar moet zeggen dat het goed gaat qua jeukerij. Heb m nog maar 1x met z'n kont tegen de deur staan schuren, gisteraaf.
Z'n hals is nog niet zo hard als anders (ondanks dat ze sinds deze week wel weer wat uurtjes op het gras staan), dus misschien dat de glucobalance toch goed z'n werk doet bij Shathu!

Ik ben vanochtend begonnen met de Cavalesse! Ik ben benieuwd hoe Shathu het doet deze zomer!

(ik heb het besteld bij http://www.dierapotheker.nl)

https://www.dierapotheker.nl/product/Zo ... _Cavalesse®_Management-pack_(3_x_20_g_poeder,_flacon,_tube_60_g_gel)/?cid=172&did=&a=1&zoekstring=1821
Laatst bijgewerkt door IndianaJones op 19-04-10 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 12:42

Bedankt voor het meedenken! Ik denk dat ik die cavalesse maar ga bestellen en dan ook zo'n pagony deken koop. Nou ben ik zelf niet zo handig met knutselen/vermaken. Maar heb een creabea schoonmama dus dat moet wel goedkomen :D

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 12:46

Wat wil je er precies aan vermaken dan?
Kan de Cavalesse ook samen met de drainage of hef je dan de cavalesse op?
Ik ga zometeen (na hun middagpauze) de DA even bellen om te vragen wat het daar kost.

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 12:50

ikenindi schreef dat een deken als de pagony enzo de buik goed beschermt, maar de plek tussen de achterbenen bloot blijft. Dus als er nog een plek niet goed beschermd wordt kan daar wel wat aan verknutseld worden. Ik denk dat ik de hals er ook af wil halen. Ze heeft geen kriebels daar en dan kan ze ms toch wat makkelijker "sociaal" doen met haar maatjes.

Heb net de cavalesse besteld via een link hierboven (indianaJones) Kost daar met verzendkosten 77.92 euro.

Geen idee of het samen kan met de drainaige compositum en de puur culico die ik geef. Als ik het binnenheb waag ik er wel even een telefoontje aan de paardendrogist ofzo aan. Of weet iemand dat hier toevallig al?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 13:00

Maar kun je dan niet beter een gewone vliegendeken met buikflap en losse hals kopen?

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 13:28

sammetje schreef:
ikenindi schreef dat een deken als de pagony enzo de buik goed beschermt, maar de plek tussen de achterbenen bloot blijft. Dus als er nog een plek niet goed beschermd wordt kan daar wel wat aan verknutseld worden. Ik denk dat ik de hals er ook af wil halen. Ze heeft geen kriebels daar en dan kan ze ms toch wat makkelijker "sociaal" doen met haar maatjes.

Heb net de cavalesse besteld via een link hierboven (indianaJones) Kost daar met verzendkosten 77.92 euro.

Geen idee of het samen kan met de drainaige compositum en de puur culico die ik geef. Als ik het binnenheb waag ik er wel even een telefoontje aan de paardendrogist ofzo aan. Of weet iemand dat hier toevallig al?

Nee, maar ik ben super benieuwd naar het antwoord dus wil je ons dat nog even laten weten??

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 13:45

opisop_shop schreef:
Maar kun je dan niet beter een gewone vliegendeken met buikflap en losse hals kopen?

Mmm... tja dat kan ook. Maar werkt dat even goed als een eczeemdeken? En welke zou dan goed zijn? Ik ben echt een leek op dit gebied.

@wuswa. Als ik het weet zet ik hier neer.

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 13:55

ik geef ook Drainage bij. Zal mij benieuwen inderdaad of het wel/niet samen kan. Hou het nu eerst nog maar even zo dan.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 13:57

ik zit te twijfelen of ik een nieuwe drainage koop... hij is nu bijna op...

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 14:05

yvonnedv schreef:
Roos_s schreef:

Ik gebruik de creme met aloe vera bij de action vandaan, werkt goed en kost geloof ik iets van 1,39 witte pot met groene dop

dankje! ga straks gelijk even langs action!
weet dat smeerselsjes alleen wat verzachten, maar daarom gebruik ik het ook... op moment even geen behoefte aan iets te testen, het ultieme middel tegen exceem is er naar mijn idee nog niet. Zo ja dan gebruik ik het wel, maar nu gaat het maar even met een deken. Die op het moment overigens wel wat klein zit := merrie is hoogdragend dus ziet er wel komisch uit :)

mirtje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 16:59

_CS_ schreef:
Is haar gebit okay? Want als ze moeite heeft met hooi, kan het weleens zo zijn dat haar gebit aftakelt?
Oudere paarden krijgen door een slecht gebit problemen met hard/stug voedsel.
Hierdoor worden ze ook weer magerder.

Anders kan ik je subli priores ook aanraden, dat is echt supervoer, en vervangt ook een gedeelte van het ruwvoer.
Is speciaal voor oudere paarden, en bevat dus ook de nodige vitamines e.d. voor het oudere paard.
Ben je in 1 klap klaar.

2 keer in het jaar komt de tandarts bij d'r. Ze heeft nog een goed gebit, alle tanden en kiezen heeft ze nog. Wel komt er meer ruimte te ontstaan waardoor er kans is dat ze groffer hooi slechter kan eten.

Die subli priores kan je dat ook gebruiken bij paarden met ze?. Bevat dat niet veel suikers/zetmeel?.

Mirjam

itske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 17:02

mondriaan schreef:
De deken zit goed en het elastiek ook strak om de buik!
Er kan dus niets tussen!
De maat 0 is te klein voor hem.
Die had ik namelijk.

Het is geen commentaar,ik spreek uit ervaring!!!
Je moet er gewoon tegen kunnen dat zoiets - goedbedoeld - tegen je gezegd wordt.
Ik had een pony ook onder een te ruime deken(boett) staan en die bleef jeuk houden, de leverancier is erbij geweest en een kleinere gepast die zit nauwsluitend om hem heen en nu schuurt hij niet.
De mugjes komen er echt onder.

veel succes met je pony en zijn nieuwe deken

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 17:27

itske;
was inderdaad heel goed bedoeld hoor van je :D
maar ik vind het helemaal niet handig als zo'n deken zo strak zit. :o
die van appie zit ook vrij los:
Afbeelding
is ook een Boett.

heb ook het idee dat een strakke deken sneller schuurplekken geven op borst en benen?

itske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 18:02

Geeft ECHT geen schuurplekken hoor.
Pony loopt al wel 7 jaar in zijn pyama en nog nooit een schuurplek gehad