[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 21:01

Dit is nu de staart van mijn eczemer Haha! ben er stiekem best wel een beetje trots op Bloos

Afbeelding

Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 21:52

zo!! nou daar mag je wel heeeeeeeeel trots op zijn Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 21:56

Dankje Haha! , vond het altijd geen gezicht dat dunne staartje met afgeschuurde sprietjes, maar nu eindelijk weer een mooie staart Ja

Irenepene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:39

ellepel schreef:
CarolShadow schreef:
Even voor de klitwortel gebruikers.
Hoe krijgen jullie dat in godsnaam goed op de huid?
Spul is zo dun, vind het maar gesmeer, moeilijk op de huid zelf te krijgen en peerdje vind dat geklooi maar niets.

Ervaring???

gewoon de fles op de kop houden en er in knijpen??
heb er juist nooit problemen mee omdat het zo dun is

Ik doe het op dezelfde manier als ellepel, boven de staat op zijn kop houden en met mij andere hand er lekker inwrijven, dito voor de manen, werkt goed.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 23:48

dat klitwortel... helpt dat ook tegen schilfers? en moet je dat uitspoelen of niet?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 07:36

klitwortel is speciaal tegen roos.
uitspoelen hoeft niet.
er zit salicylzuur in,dat is een soort aspririne en dat verdooft de huid een beetje waardoor het niet meer jeukt.
samen met een andere stof die het bovenste huidlaagje wegweekt werkt dat prima Haha!

het prikt wel een beetje op open plekjes

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 12:39

dan ga ik daar ook eens voor kijken. indi heeft geen open plekken nu, dus dan moet het niet prikken. en anders ga ik t gewoon voor mezelf gebruiken Tong uitsteken

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 17:32

Zoals jullie het beschrijven heb ik het geprobeerd.
Misschien mik ik verkeerd, want alles druipt langs de hals eraf Boos!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 12:57

Ik doe de manen goed opzij zodat ik echt op de haarwortel komt en dan gaat het goed.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:03

CarolShadow schreef:
Zoals jullie het beschrijven heb ik het geprobeerd.
Misschien mik ik verkeerd, want alles druipt langs de hals eraf Boos!

gebruik je je handen wel om het in te smeren?

kan niet missen joh, je pakt die fles,zet em in het midden op de manenkam.
dan laat je er wat uitlopen en dit masseer je met je handen in.
zal wel wat uit lopen,maar echt niet veel hoor.

oefening baart kunst! Haha!

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 23:18

Ghihi, ik doe het gewoon zoals jullie ook beschrijven, nou ja zal wel aan mij liggen. Heb niet zo'n hele stabiele hand, dus even oefenen inderdaad.

Laat de manen dit jaar groeien, denk dat dit lekkerder zit onder de deken. Ben benieuwd hoe aankomend zomer gaat verlopen.

De dekens zijn inmiddels lekker uitgewassen, potjes uiercreme met tea tree al klaar gemaakt.

De zomer kan voor mij alweer komen haha

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 23:25

ik doe het met die klitwortel gewoon maantjes opzei fles tegen manenkam houden en dan het eruit laten lopen en dan zo langs de kam gaan dan even inwrijven en dan valt het knoeien mega mee.

hoe wassen jullie de eczeemdekens?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 08:35

Ik moet er nog eentje bij kopen. Sinds ik die deken aangeschaft heb in juni is mijn shet enorm gegroeid. Toen daar in oktober de wintervacht nog eens bij kwam werd de deken wel erg krap. Dus ga binnenkort bestellen.

twislajl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 14:55

de dekens waste ik gewoon in de wasmachine
maar geen wasverzachter erbij.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 15:12

GladiatorPLUS tegen zomerexceem bij paarden

Dat men per toeval op tot dan toe onbekende werkingen van een preparaat stuit, gebeurt in de wetenschap regelmatig. Neem bijvoorbeeld de ontwikkeling van Penicillinne. Iets dergelijks beleefden eigenaren van zomerexceempaarden die hun IJslanders GladiatorPLUS in eerste instantie gaven om tot betere prestaties te komen. De dieren vertoonden ineens duidelijk minder symptomen van zomerexceem als in voorgaande zomers.

Een onderzoek met 20 paarden van een van de grootste IJslanderstoeterijen in Duitsland, "Dem Wiesenhof", bevestigde deze ontdekking. Een kuurbehandeling met GladiatorPLUS voerde bij 16 van de 20 dieren tot een sterke verbetering van de algemene toestand en bij 1 op de 3 dieren stelden beproefde dierenartsen en eigenaren vast dat er een duidelijk verminderde neiging tot schuren was. Een vergelijkingsgroep van 20 dieren die niet behandeld werden liet echter nog steeds sterke exceem-reacties zien.

Wat de Wiesenhof studie indrukwekkend bewijst: Als de paardeneigenaar het immuunsysteem van zijn paard op tijd aktiveert en versterkt, dan kan hij zijn dier duidelijk verlichting geven.

Zomerexceem

Zomerexceem is een allergische reaktie op de steekmug Cullicoides, die vaak(maar niet alleen)bij IJslandse paarden voorkomt. De symptomen zijn: Open, bloedende en etterige plekken, overwegend rondom de manen en staartwortel, maar in zware gevallen over het gehele lichaam. De algemene toestand van het betreffende paard verslechtert duidelijk. Preventie of systematische, volledige heling zijn tot nu toe bijna niet mogelijk. Actuele studies wijzen uit dat er een verband is tussen de algemene toestand van een organisme en de neiging tot het vertonen van allergische reacties.

Ervaringen

Minder jeuk
Krummi werd drie jaar geleden uit IJsland geimporteerd. In de afgelopen herfst heeft hij helaas een zomerexceem ontwikkeld. Een oliepreparaat dat ons door onze toenmalige dierenarts voorgeschreven werd verergerde zijn toestand. Krummi beet zichzelf tot bloedens toe open. Al na de eerste fles GladiatorPLUS werd de jeuk duidelijk minder. Nu krijgt Krummi regelmatig een kuurbehandeling.

Katrin Franke

Een gezond dier zou vanzelfsprekend moeten zijn.

GladiatorPLUS is een immuun- en energie-elixer dat omvangrijke kennis in zich verenigt die vergaard is in 30 jaar laboratoriumonderzoek. Het werkingsprincipe van GladiatorPLUS:

Het immuunsysteem is van centrale betekenis voor de algemene toestand van een organisme. Het beschermt tegen virussen, bacteriën, schimmels en wormen. Daarmee schept het de voorwaarden voor langdurige gezondheid en het leveren van prestaties.

In het kort: Alleen een dier met een versterkt immuunsysteem is een gezond dier. Alleen een gezond dier is in staat tot het leveren van prestaties.

GladiatorPLUS versterkt het immuunsysteem en bestrijdt oorzaken, en niet alleen symptomen.

Gebruiksmogelijkheden:

Preventie:
Laat het niet eens zover komen dat uw dier ziek wordt.

Dosering variant 1:
Toedienen gedurende het gehele jaar.
Paard (500 kg): Dagelijks, of minstens elke 3e dag 25 ml over het krachtvoer. Na 20 dagen 5 dagen niet toedienen.
Hond: Dagelijks, of minstens elke 3e dag 15 ml per 25 kg lichaamsgewicht over het voer of direct oraal toedienen. Na 20 dagen 5 dagen pauze inlassen.
Kat: Dagelijks 3 ml oraal toedienen. Doorgaans volstaat 1 kuur van 20 dagen.

Dosering variant 2:
Doelmatige kuur van 2 keer 20 dagen met daartussen 5 dagen pauze.
Bij wisselen van de vacht in voorjaar en herfst
Voor en na het toedienen van wormkuren
Voor en na inentingen
Voor en na stress-situaties
Voor het allergieseizoen
Bij infectieziekten
Blaasontsteking
Niesziekte bij katten

Therapie
Bestrijdt niet alleen de symptomen van een ziekte, maar bestrijdt de oorzaken.

Dosering:
Doelmatige toediening zoals links beschreven gedurende minstens 3 maanden. Aanbevolen bij:
Verzwakt immuunsysteem
Virussen, bacteriën, schimmels en wormen
Stofwisselingsproblemen
Leverfunktiestoornissen
Maag- en darmproblemen
Verteringsproblemen
Allergieën
Zomerexceem
Huid-en vachtproblemen
Hoefproblemen

Verhogen van prestaties
Stel uw gezonde dier nog beter in staat tot het leveren van grote prestaties.

Dosering: Vraag informatie aan via harmonicdressage@gmail.com

Uit de pers:

Das Islandpferd: "Een succesvolle voorzorgsmaatregel tegen zomerexceem is nu binnen handbereik."

Vet Journal: "Ultieme energieboost."

!das Pferdemagazin: "Beerbaum, poedersuiker, Frühmann- zij geven hun paarden het nieuwe middel GladiatorPLUS : voor meer energie, betere prestaties en verbeterde gezondheid."

IJslandse paarden in Oostenrijk: "Door een doelmatige ondersteuning van het immuunsysteem door middel van GladiatorPLUS lijkt een duidelijke verbetering van de algemene toestand haalbaar te zijn. De beste voorwaarde voor succesvolle preventie en behandeling van zomerexceem."

Berichten van klanten

Dierenartsen

"Nadat ik aanvankelijk sceptisch was zet ik Gladiatorplus in mijn paardenpraktijk heel vaak en met enorm veel succes in. Veel van mijn klanten willen het niet meer missen." Dr. med. vet. Thomas Januszewski

"Het moment waarop je verschil begint te merken definieer ik op twee weken na start van de behandeling. Bijwerkingen zijn er tot nu toe niet geweest." Dr. med. vet. Xaver Sterrer

Paardenbezitters

Gladiatorplus is wellicht geen wondermiddel, maar wel een middel dat bewondering oogst- omdat het verschillende dieren met uiteenlopende klachten behandelt. Leest u hier enkele berichten die we van klanten ontvingen.

Hoesten
"Mijn merrie leed onder een zware chronische bronchitis. Ze kreeg keelspoelingen, longspoelingen, drie maanden lang cortison. Geen enkele behandeling sloeg aan en mijn dierenarts adviseerde me mijn paard niet meer als rijpaard te gebruiken. Begin maart werd mij Gladiatorplus aanbevolen. Na de kuur had ik een ander paard. Tegenwoordig is ze volledig hoestvrij, heeft meer kracht gekregen en laat zich probleemloos rijden. Als ik niet van het bestaan van Gladiatorplus had geweten, had mijn paard nu nog steeds enkel als grasmaaier in de wei gestaan."

Kathi Feistl

Leverbeschadiging
"De IJslanderruin Bjarmi vom Paffenbruck heeft in de afgelopen zomer een leverbeschadiging opgelopen. Zijn hoeven waren brokkelig, zijn vacht was vaal en hij had regelmatig last van een schimmel op zijn huid. Daarop hebben we een poging gedaan hem met Gladiatorplus te behandelen en we werden beloond. Bjarmis stofwisseling normaliseerde zich en zijn leverwaardes zijn weer terug op een normaal niveau. Zelfs als andere paarden op stal een schimmelinfectie krijgen, blijft dat Bjarmi bespaard. Hij krijgt in het vervolg elke drie tot vier dagen Gladiatorplus."

Koliek

"Mijn paard is zeer gevoelig en heeft regelmatig last van koliek en diarree. Daarom heb ik hem Gladiatorplus gegeven -en mijn paard veranderde meteen. Hij werd ondeugender en wakkerder, en hij sprong fantastisch op wedstrijden. De diarree was weg en ook de koliekaanvallen bleven uit. Ik moet toegeven dat zodra ik de behandeling met Gladiatorplus niet meer voor noodzakelijk hield en ermee stopte, de problemen meteen terugkwamen. Waarschijnlijk is het bij mijn uitermate gevoelige paard noodzakelijk om te blijven behandelen met Gladiatorplus."

Katharina Schoo

Voor meer informatie over Gladiatorplus stuur je een mail naar harmonicdressage@gmail.com

Dan stuur ik je de volledige nederlandstalige informatie toe via mail!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 15:42

wat is dat dan pcs?

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 15:48

Gladiatorplus is een voedingssupplement met alleen biologische ingredienten, dus geen doping en geen chemische troep. Mijn dierenkliniek is het momenteel aan het uittesten en ze zijn er heel enthousiast over. Zij hebben onder andere al een kat van chronische niesziekte afgeholpen (mijn eigen kater is er verigens ook vanaf na slechts 1 kuur met Gladiatorplus en die was al een jaar lang ziek) en zijn nu aan het behandelen bij een kat met chronische blaasontsteking en die knapt ook zienderogen op.

Ik ben volledig overtuigd van dit middel, vooral omdat chemische antibiotica mijn kater niet kon helpen(elke maand een langwerkende ab spuit een jaar lang en hij werd elke maand weer ziek zodra de spuit uitgewerkt was) Hij is nu al vier maanden niet meer ziek geweest, niet eens snotterig.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 19:04

wat is de werkzame stof dan in dat product?

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:13

ellepel schreef:
wat is de werkzame stof dan in dat product?

De belangrijkste plantaardige werkzame stoffen zijn Siberische Ginseng en Propolis.

Gigi1978

MCQ tegen Zomereczeem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 12:27

Hallo Allemaal,

Mijn shetlandpony heeft zomereczeem, maar sinds het gebruik van MCQ heeft hij nauwelijks nog last ervan!
Hij heeft weer volle manen en staart...
Ook ik heb altijd alle middeltjes en smeerseltjes geprobeerd, maar het enige wat echt helpt is MCQ.
Een fles kost 20 euro, en je doet er ongeveer 4/5 weken mee. Beginnen in maart, iedere dag met een verstuiver erop spuiten en inmasseren. Doorgaan zolang het boven de 10 graden blijft.
onderstaand de link waar je het kan bestellen. Het goedje wordt gefabriceerd in Luxemburg.

http://www.paardenwebwinkel.vdvin.com/N ... t_832.html

Succes!

groetjes,

Sandra

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 13:52

Voordat je het juiste product heb gevonden, pfffff.
Al die smeersels lijkn me ook niet echt wat, continue weer wat anders. Wat zal dat met de huid doen? Ik minimaliseer het gesmeer zo min mogelijk, gelukkig heb ik veel baat bij uiercreme.
Van al die smeersels werd me pony niet goed, en de huid ook niet.
Ook de continu wisselingen in voeding (testen van voer) lijken mij een hele aanslag geven op het systeem van het dier.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:51

Dit is volgens mij het enige centrale topic dat een winterstop heeft haha

aam_mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 23:44

Ja, eigenlijk ook wel een beetje blij dat het hier rustig is. Voor de meeste paarden betekent dit ook rust Haha! Mijne heeft al een lekkere dikke vacht:) nog een paar maandjes en de deken mag weer op Ach gut

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 07:32

ik zag gister veel vliegjes!
hoe snel dat ook gaat he, even wat warmer en hup de lucht zit vol

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 10:30

waneer beginnen jullie eigenlijk meer met de deken (vorig jaar ging ze vanaf mei naar stal waar ze buiten konden dus ik vanaf toen) want in maart kan het ook nog best koud zijn dus dan heeeft ze nog gewoon dikke winterdeken(s) op Ja