Cushing

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 10:00

IMJ, dat klinkt als pony-gedrag :P Pony's zijn een stuk efficienter met hun energie, zéker als er gras in het spel is :D

Imago, spannend, vandaag verhuisdag! Heel veel succes en het gaat vast helemaal goedkomen :j

Zucchero, over tijdstip, wat ik begrepen heb is dat je een spiegel opbouwt. Daarom is het goed om rond dezelfde tijd het te blijven geven omdat je dan de spiegel op pijl houdt en zo de bijwerkingen van pieken en dalen kan vermijden. Zeker met een kwart beginnen en dan in stappen van een kwart opbouwen. Het zijn behoorlijk heftige medicijnen die inwerken op het hele systeem. Tijdens de opbouw is verminderde eetlust en heel kieskeurig worden op eten een bijwerking die bijna bij alle paarden voor komt. Vandaar dat iedereen hier hele ingenieuze manieren heeft ontwikkeld om de pilletjes te geven en het nooit door het echte eten heen doet.

Bedankt allemaal voor de complimenten over Nado <3 Ik kan het nog steeds bijna niet geloven, dat hij het zo ontzettend goed doet. Niet alleen qua gevoeligheid in de voeten, maar ook qua karakter is hij zo veranderd. Hij lijkt 10 jaar jonger (wordt dit jaar 21) en weer helemaal zichzelf in zijn gedrag. Wat er op wijst dat de cushing al veel langer sluimerend aanwezig is en waarschijnlijk de oorzaak van de bevangenheden van de afgelopen jaren als ook de verandering in gedrag/karakter. Ik vind het zo ontzettend jammer dat ik niet 5 jaar geleden al wist wat er speelde en van PB had gehoord, dan had hij een stuk leuker leven gehad in die 5 jaar.....

Nado

Re: Cushing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 10:09

Ter vergelijking trouwens, hier een foto van Nado vorig jaar mei, of het jaar ervoor, denk ik:

Afbeelding

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 10:27

Ipsilonka schreef:
Heel voorzichtig kijk ik hier om de hoek. Pony heeft nog 1 kans gekregen van een andere smid. equilibrium ijzer terug gelegd, toon eraf gevijld en vettec eronder gespoten. Vanmorgen kwam ze echt beter haar box uit. Of dit het wonder is waar we op hebben gewacht... Ik hoop het!

Ik hoop met je mee!
Succes!!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 10:29

Tja.. we hebebn wel veel pony's in het land, maar de mijne lijkt/leek het vreterigst! :D

Nado: Hij kijkt een stuk allerter nu :D , hoewel dat ook een momentopname zou kunnen zijn natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door IMJ op 28-02-13 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 10:33

Ipsilonka schreef:
Heel voorzichtig kijk ik hier om de hoek. Pony heeft nog 1 kans gekregen van een andere smid. equilibrium ijzer terug gelegd, toon eraf gevijld en vettec eronder gespoten. Vanmorgen kwam ze echt beter haar box uit. Of dit het wonder is waar we op hebben gewacht... Ik hoop het!

Een breakover ijzer - waar het nu op gaat lijken is inderdaad een heel belangrijke hulp bij bevangenheid volgens mij. We duimen met je mee!!!

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 13:44

Ipsilonka: ik weet niet wie je nu als smid hebt maar van Nassau is ook heel erg kundig met probleem gevallen.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 13:47

Naomi liep ook heel veel beter met een break-over ijzer! Mijn smid is ook aangesloten bij de Hoofcare groep (van Nassau).

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 13:48

Nado schreef:
Ter vergelijking trouwens, hier een foto van Nado vorig jaar mei, of het jaar ervoor, denk ik:

[ Afbeelding ]

Ah wat kijkt hij daar sip -O-

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 14:56

Had laatst een heel stuk gelezen op volgens mij een site van Nassau (?) dat ze echt zeer tegen het gebruik van ijzers met een dubbele lip aan de voorvoeten zijn. Zo'n break-over ijzer is toch ook met dubbele lip?
Die van mij staan al tijden beide met dubbele lip voor :o Toch maar eens met mijn HS overleggen :)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 14:58

Nee, de breakover heeft geen lip ( althans die van mij niet - hangen nu als decoratie aan de stalmuur)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 15:11

Breakover is er zonder lippen en met een dubbele lip. Op verzoek krijgt je paard er een met een dubbele lip, maar ze zijn er zelf geen voorstander van omdat er meer nadelen aan zitten dan aan een liploos ijzer.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 15:25

Hmm.. een echte breakover ( gepatenteerd door Van Nassau) heb ik nog nooit met lip gezien.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 15:33

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 19:34

Was inderdaad een hoefzweer! Is net eruit gesneden en geweekt in de soda. Nu een paar dagen in de paddock met een hoefzak en 's nachts in een goede schone box, en iedere dag even weken in de soda... En dan zou ze weer als vanouds zijn :D

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 21:47

Fijn! Je verhaal was ook wel typisch! :D
Hopelijk geneest ze snel! De pijn is iig minder!

Ik heb vandaag besloten naar 3/4 pergolid te gaan.
Zijn kruinen worden echt totaal niet minder en alles is als een idioot aan het ruien bij ons op stal. Behalve de hoogbejaarde shet en de mijne. Hij had vandaag bij het logeren ook echt wel wat last van zijn haar en de opgelopen temp.
Ik ga maar gewoon is kijken wat er gebeurt nu, of de rui wat beter doorzet.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 21:55

Ja precies, thanks voor de tip nog :D Stom dat ik er zelf niet op gekomen was!!

Ben benieuwd hoe hij reageert!! Vooral idd typisch dat hij nog niet in de rui is! Hoe zien z'n kruinen eruit eigenlijk?

Ik twijfel ook weer zooooo erg...

Dit is op het moment mijn idee
-Drinkt weer meer (niet 100% zeker want ze heeft 's nachts een automatische waterbak en kan dan dus niet controleren hoeveel ze drinkt. Maar drinkt overdag absoluut meer dan normaal)
-Heeft weer een beetje last van het ALH syndroom (Altijd Honger Syndroom :+ )
-Krijgt weer een wat hardere manenkam
-Vacht blijft toch een beetje typisch... Er zit zo'n regenpatroon in wat ik er niet uitgeborstelt krijg, hoe hard, lang en met verschillende borstels ik ook poets... Verder blijft hij heel grauw en vet, geen glans te vinden behalve op haar kont.
Afbeelding

Krijgt nu 0,5 mg en deed het de vorige keer op 0,75 mg niet beter.

Wilde over 4 weken de ACTH laten meten omdat ze dan ook ingeent moet worden en dacht dat de dosis toch wel redelijk snor zat, dus had niet zo'n haast.
Maar twijfel om het nu niet gewoon naar voren te halen naar a.s. week.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 22:48

Hier een foto met mijn mobiel gemaakt, z'n buik is wat bol maar niet zoals hier op de foto hoor, die vertekent flink! :D
Afbeelding
Kunnen jullie hem zien als je de link aanklikt? Ik krijg hem verdorie toch niet in beeld hier..

Ga nog even puzzelen..
Anders kan ik je hem app'en? Kan jij hem plaatsen?

Op de foto zie je alleen zijn zij. Het haar op zijn hals doet inmiddels ook zo en groeit de verkeerde kant op.
Laatst bijgewerkt door IMJ op 28-02-13 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 22:52

Afbeelding

Zo doet ie het :D

Wat een rare kruinen joh! Nog nooit gezien!! Ben benieuwd of er verbetering komt met de hogere dosis pergolide!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 22:53

Twijfel nou erg of ik mijn verhaal hier zal doen of in het andere topic over Cushing...soms toch best wel verwarrend, 2 van die topics, lol...

Binnen 5 minuten stond Imago op de trailer ! Toen werd hij wel even boos, dus meteen gaan rijden. Stalgenootje heeft camera in trailer en kon in auto zien hoe hij erbij stond. Ik reed nl. voor haar. Bij de 1e verkeerslichten zag ik achter me 2 dikke duimen omhoog dus ging goed!
Op nieuwe stal werd Imago na het uitladen wel even groot, maar handelbaar groot. Meteen in zijn stal gezet en hij hinnikte wel wat maar niet met zichzelf giga opfokken. Bleef goed te hanteren. Dus: extra deken weer opgedaan (afgedaan tijdens trailerrit omdat ik dacht dat hij zich heeeeeel druk zou gaan maken) en lekker in zijn paddock gezet. Nou, dat was allemaal prima hoor! Na paar uurtjes Imago weer uit paddock gehaald. Aan stal vastgezet, even gepoetst, daarna in stal en oude ritme meteen gedaan: wortel met pil erin, slobbertje met (dubbele portie komende week) magnesium etc. Hooi lag al klaar. Hij stond er relaxed bij en uiteindelijk ben ik naar huis gegaan want ik was inmiddels best wel heel erg koud brrrrr....
En ik ging met een heel goed gevoel naar huis. Evengoed ga ik morgenvroeg heen. Imago in de paddock observeren, wat met hem doen; wandelen of zelfs wat licht longeerwerk; zadel + hoofdstel vetten etc. Lekker even paar uurtjes op nieuwe stal rondhangen dus...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 22:55

Hoe doe je dat nou focussed???
Rare kruinen hè, ach, het is geen drama maar het voelt gewoon nog niet goed :(:) , en meestal klopt dat gevoel ook wel..

Even verhaal van imago lezen.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 22:57

Wat fijn dat de verhuizing goed is gegaan!!!

En ik vind hem er goed uitzien op die eerste foto zeg! Ik weet niet of de foto vertekent maar hij lijkt al een heel stuk beter in z'n spieren en vel te zitten!

IMG: Ik heb Google Chrome, dan klik ik met de rechtermuisknop op de afbeelding. Dan kies ik Afbeeldings URL kopieren, en dan plak ik hem hier tussen die [IMG] tags! Als je Internet Explorer hebt kan het zijn dat het anders moet!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 23:00

Ook chrome en ik deed bijna hetzelfde.. maar iets doe ik toch anders blijkbaar! :D
Dank iig!

Fijn dat het zo lekker ging imago!!!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 23:02

Even geoefend, nu lukt het Focussed! :D Dank!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 23:07

imj@...heel apart kapsel inderdaad!

Wat is Imago toch leuk! <3 Hij kijkt goed hoor!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 23:08

Coupe kruincavia...