Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Malenka schreef:Eigenlijk nog niets. Ik wist niet waar ik het in moest zoeken. In eerste instantie bracht ik het nog in verband met zijn zomereczeem en toch al overgevoeligheid en snelle gestrestheid. Misschien wilde ik ook niet meer zien. Zijn gebit is pas gedaan, hij heeft niets aan zijn oren en allergieen lijken mij ver gezocht gezien hij in de winter begon met het gedrag en hij in 2011 uitvoerig is onderzocht.
Ik wil nu dus beginnen met een goede zonnekap zodat ik dingen uit kan gaan sluiten en hem hopelijk verlichting kan bieden. Dat moet er wel een zijn die hij altijd kan dragen... Ook met regen en die dus heel stevig is over de ogen. Ik kwam al een plaatje tegen van een masker met kunstof koepels over de ogen. Maar die ben ik in de verkoop nog niet tegen gekomen. Overigens vond hij de kappen die hij eerder op kreeg (ivm zomereczeem en verbranden) verschrikkelijk.
Het liefst zou ik ook eens schullgelegenheid op het weiland zetten. Maar ik vrees dat het geen optie zal zijn voor de eigenaar van het weiland ( bovendien ben ik van plan te gaan verhuizen en kan dus qua huisvesting nu niet veel gaan investeren).
Malenka schreef:singasong,
In de meeste gevallen is dat inderdaad zo. Nilay krijgt vanwege zijn zomereczeem al een heel sober dieet. Het moet dan dus echt in het ruwvoer zitten. Ergens anders kan het niet aan liggen. Hij heeft altijd beschikking over schoon water, staat overdag op een vrij arm weiland en krijgt 's nachts onbeperkt ruwvoer van (helaas) wisselende kwaliteit. Van de winter kreeg hij zo'n 1 tot 2 kilo wortelen per dag. Maar daar ben ik al een maand of 2 mee gestopt.
Debski,
zijn benen gebruikt hij gelukkig (nog) niet. Hielp de kap bij jouw paard?
WildThing schreef:Nou de mijne is ook weer begonnen sinds zondag...![]()
En ik ben er zelf compleet depressief door![]()
Is een maand later dan vorig jaar... Niet zonlicht gebonden, maar ze wordt wel getriggerd door vliegjes en pluisjes die rondvliegen. Binnen geen klachten ondanks dat de grote poort altijd open staar en de pollen daar dus ook in de lucht moeten hangen... Ga ik buiten ( kon tot voor zondag perfect probleemloos buiten rijden) wordt ze dadelijk erg onrustig en voel je dat ze ertegen vecht...
Eind juni verdwijnt het ook weer... En zie het echt niet zitten... Paard is binnenste buiten gehaald met als resultaat veel geld kwijt maar 0,0 resultaat...
Ik zou niet meer weten waar beginnen..
Bestaar er geen medicatie voor mensen met hooikoorts om aan paarden te geven? Anti histamunicum?
Of iets in de neus smeren dat ze het niet ruikt? Nivea?
Ik word er knettergek vanzucht