Marsu schreef:Sorry dat ik hier zo binnen kom vallen, maar ik hoop dat jullie me hier kunnen helpen.
Mijn 17 jarige ijslandermerrie is nu 9,5 maand drachtig en heeft sinds een week of 2 jeuk en dan vooral onder de manen. Ze heeft een hele baan onder haar manen kaalgeschuurd. Haar manen heeft ze keurig heel gelaten. Staart jeukt ook niet. Daar heeft ze ook niet geschuurd.
Omdat ze vorig jaar een beetje last van luizen had en ik zonder overleg met de dierenarts niet zomaar met de byemite aan de gang wilde, heb ik de dierenarts 2 weken geleden laten kijken. Die zag ook niets lopen en heeft hydrocortiderm voorgeschreven.
De jeuk bleef helaas. Als ik haar hals borstel, dan leunt ze helemaal tegen de borstel aan. Vandaag is de dierenarts weer terug geweest. Weer geen luizen gevonden, bij haar paddockmaatje wel. Ze heeft mijn paard Dectomax gespoten en dat moet ik nu afwachten. Ze heeft ook een afkrabsel gemaakt en daar komt eind van de week de uitslag van.
Er werd al over een eczeemdeken gesproken, maar ik heb in de afgelopen jaren zoveel eczemers gezien dat ik dit er echt niet op vind lijken.
Ze krijgt nu een halve schep merriebrok per dag. Hiermee ben ik al overgegaan op een ander merk vanwege de jeuk. Van Subli naar Pavo.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Zouden overactieve talgklieren kunnen zijn...een exfolierende zalf doet in dat geval wonderen.