[Info] Topic Cushing/PPID

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 20:36

Marcella dit lijkt mij ook wat koliekerig / verstopt...vaak zijn ze idd heel rustig als de darmen te traag werken. Misschien krijgt hij last door de pijnstillers die hij krijgt?

Setteli D&H is sowieso echt kwaliteitsvoer, dus denk wel dat je goed zit :j Hier in de regio helaas niet te verkrijgen...
Hier verhaart de spanjaard al wat en heb zonet aan de 2 cushies geplukt en daar kwam ook een haar of 5 af, maar meer echt niet.... :D

Morgen wordt er bloed genomen van de 2 merries...even controleren....ben benieuwd :P

Marcella

Re: Centraal Topic Cushing/PPID

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 20:57

Laatste keer dat hij koliekerig was keek hij ook dof uit zijn ogen en oren hadden geen standje naar voren meer.

Nu gewoon helder kijken en oortje konden ook nog naar voren.

Zat ook te denken dat het door de pijnstiller hij doet iedere keer alsof ik hem daarmee martel, maar hij krijg nog maar voor 250 kg en wil vanaf morgen naar de 150 kg tot echt leeg. Zit nog maar heel weinig in en is bodempje.

Wat hij wel weer laatste tijd deed was water drinken uit de plassen in de bak terwijl er gewoon schoon drinkwater in zijn box is.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 21:52

D&H kun je gewoon bestellen bij Rene Wielens in Haaksbergen, die stuurt het dan op. Hij is de importeur voor D&H.

Kim_Bisous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:04

Bedoel jij met kit zo'n twee componentenlijm Caballos ? Want dat is inderdaad toegepast. Groetjes Kim

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:11

Waratje schreef:
D&H kun je gewoon bestellen bij Rene Wielens in Haaksbergen, die stuurt het dan op. Hij is de importeur voor D&H.

klopt, maar je betaalt wel een stuk meer. Ik woon gelukkig in de buurt, rij er 1x in de maand naartoe en heb dan m'n auto volgeladen :D

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:41

4 euro per 30 kg extra, ja. Daar kan ik niet voor rijden ;)
Maar ik moet wel zeggen dat ik ook inkopen doe in GB als ik daar toch ben, dat scheelt pas echt een slok op een borrel :j

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 23:23

Waratje schreef:
4 euro per 30 kg extra, ja. Daar kan ik niet voor rijden ;)
Maar ik moet wel zeggen dat ik ook inkopen doe in GB als ik daar toch ben, dat scheelt pas echt een slok op een borrel :j

ik heb 175 kilo per keer en zou dan 18 euro betalen. Ik kan er dus wel voor rijden, zit er 20 min rijden vanaf.
voor die 18 euro heb ik een zak extra, hihi :o

TanteFlavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 09:39

Oei, In België wordt dat vanaf een bepaald bedrag gratis geleverd.... Ik geef al jaren Safe & Sound, kwikbeet, Ultimate Balancer en Equine Sensitive (voor Max met zijn EOTRH). Wij betalen geen leverkosten. Vandaag komt mijn palet, dan kan ik er weer voor enkele maanden tegen. Alles goed waterdicht ingepakt voor het geval ik niet thuis ben. De chauffeur weet inmiddels waar hij zijn pallet mag afzetten onder het afdak.

Vandaag komt er een palet met 6 zakken Safe and Sound, 4 zakken Ultimate Balancer
2 zakken Kwikbeet en 3 zakken Equine Sensitive. Dat zal goed zijn voor ongeveer 4 - 5 maand.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 09:44

Even wat opgezocht over inflacam, maar zou inderdaad hierdoor kunnen komen.

In zeer zeldzame gevallen zijn vermindering van de eetlust, lethargie, buikpijn en colitis gemeld.

TanteFlavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 09:49

Dan vrees ik dat dit één van die zeldzame gevallen is.... Pijnstiller is bijna op dacht ik hé...

Wat het drinken van plassenwater betreft, Winnie geeft ook de voorkeur aan het drinken uit plassen in plaats van aan het verse drinkbakwater.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 09:51

Zat er eigenlijk aan te denken om vandaag te minderen naar 150 kg, maar denk dat ik gewoon 250 kg ga aanhouden tot op en dan zal het denk ik vandaag of morgen op zijn.

TanteFlavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 09:55

Ik denk dat ik net hetzelfde zou doen... Héél misschien, mocht hij "goed" (wat is goed) zijn, zou ik misschien zelfs stoppen na overleg met de dierenarts. Heb iets soortgelijk gehad met Max destijds. Max moest een poeder nemen ivm toenmalige kreupelheid. Hij reageerde onrustig telkens ik het gegeven had. Hij at het goed met een appel, maar nadien zat hij niet "goed in zijn vel". Ben toen gestopt na overleg met dierenarts.

Ben er zeker van dat jij het goede gaat doen, jij ziet hem, kan hem inschatten... dat kunnen wij niet achter onze pc.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 10:10

Ken hem nu al 14,5 jaar en als ik al iedere keer zijn reactie zie als ik met spuitje aan kom vind hij het echt afschuwelijk.

Kijk wel even.

Meganyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 11:39

Na een paar pagina's meelezen heb ik weer een vraag.
(Sorry dat ik niet zoveel bijdraag aan het topic, maar als er een vraag gesteld wordt, merk ik dat ik weinig bij te dragen heb aan het antwoord. Alles wordt al gezegd en ik vind het onhandig om spuit-11-ook-wat-te-zeggen.)

Het is nu 5 maanden geleden dat Megan hoefbevangen raakte. Sinds vorige week loopt ze ineens erg kort en gevoelig. De DA zegt dat het niet weer HB is, ook geen hoefzweer maar dat de hoeven gewoon te kort zijn. Daar kan wel wat in zitten, ze zien er erg kort uit.
Wat ik me afvraag is hoe het komt. Ik heb niet meer gereden, eerder minder dan normaal en toch zijn de hoeven meer afgesleten.

Nu had ik zelf bedacht dat het door het uitgroeien van het aangetaste weefsel van 5 maanden geleden kwam. Herkent iemand dit? Dat er een half jaar na HB een soort terugval is?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:30

Dan zit er nog iets niet snor, Meganyr. Hoeven groeien waarschijnlijk ook weinig nu. Ijzers onderzetten kan wel eens helpen bij gevoelige zolen, want zo gaat ze kneuzingen lopen als haar voeten zo kort zijn en dat wil je ook niet hebben.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 11:43

Vraagje wat was ook weer die website waar je best voordelig kruiden kon bestellen.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 11:50

Pit-Pit.com

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 11:54

Thanks gelijk opgeslagen.

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 10:56

Kim_Bisous schreef:
Bedoel jij met kit zo'n twee componentenlijm Caballos ? Want dat is inderdaad toegepast. Groetjes Kim

Ik bedoel geen lijm. Het is echt kit. Geloof 3 varianten wit, groen en blauw.

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 10:57

Marcella, zou hij wellicht last van z'n maag krijgen van de metacam?

Wat ook een fijn middel is bij buikpijn is colosan, maar misschien kende je dat al.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 12:05

Had Inflacam en volgens bijsluiter zou het dus een van de bijwerkingen kunnen zijn en word er dan ook aangeraden om acuut te stoppen ermee. Hij heeft een dinsdag dus niks meer gehad en loop t/m woensdag nog steeds goed. Vandaag moet ik nog even kijken, maar anders gaan we gewoon even op duivelsklauw over en ook goede ervaringen mee. :j

Zijn eetlust is ook weer terug en gisteren verdween dus mijn hand met pilletje in zijn mond. :') Ging blijkbaar niet snel genoeg. :+

Colosan is me bekend. ;)

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 13:32

Meganyr schreef:
(Sorry dat ik niet zoveel bijdraag aan het topic, maar als er een vraag gesteld wordt, merk ik dat ik weinig bij te dragen heb aan het antwoord. Alles wordt al gezegd en ik vind het onhandig om spuit-11-ook-wat-te-zeggen.)

Het is nu 5 maanden geleden dat Megan hoefbevangen raakte. Sinds vorige week loopt ze ineens erg kort en gevoelig. De DA zegt dat het niet weer HB is, ook geen hoefzweer maar dat de hoeven gewoon te kort zijn. Daar kan wel wat in zitten, ze zien er erg kort uit.
Wat ik me afvraag is hoe het komt. Ik heb niet meer gereden, eerder minder dan normaal en toch zijn de hoeven meer afgesleten.

Nu had ik zelf bedacht dat het door het uitgroeien van het aangetaste weefsel van 5 maanden geleden kwam. Herkent iemand dit? Dat er een half jaar na HB een soort terugval is?

Ik kan je helaas niet helpen,ik lees ook veel mee maar weet verder ook niet zoveel als de rest hier.. Ik moet zeggen dat de hoeven van mijne sinds de prascend erg verbeterd zijn, maar die van mij heeft geen HB, ook (nog) nooit geweest

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 19:03

Nou hij staat nu alweer even zonder pijnstiller, maar liep naar mijn idee best wel goed. :j *\o/*

TanteFlavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 19:56

Geweldig nieuws! Duimen omhoog en vingers kruisen!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 14:14

Meganyr schreef:

Loopt ze Veel te ijsberen op de plaat? Of heeft ze daar geen steen?
Als cushing invloed heeft op haren heeft dat het mogelijk ook wel op hoeven? Jer had het niet.
Wat zegt je eigen gevoel? Zou ze bevangen kunnen zijn? Wat voor hooi krijgt ze?