Cushing

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gemske

Re: Cushing

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 20:02

Wat goed!!!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 20:05

Nado@ *\o/* *\o/* *\o/*
Zie je dat de wonderen toch de wereld niet helemaal uit zijn? ;)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 20:30

Super nieuws van die lieve vrolijke Nado *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Hoera!!!!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 20:35

Hoi iedereen!
Heb effe bijgelezen in dit topic...oefty, veel berichten al ondertussen !
Ben deze week ook gestart met de Pergolide bij mijn merrie....1/4 tabletje en dan rustig opbouwen, ik hoop zo de eventuele bijwerkingen echt te kunnen beperken.
@Geerke: ik zag jouw foto's een paar bladzijden terug....paardje ziet er heel goed uit en wat een prachtig weertje daar!!!!!!! :wow:

zuzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:00

Hallo, mijn shetje heeft cushing en ik zou graag willen weten waar ik pergolide of pracend online kan kopen, weet iemand dat toevallig? En hoe duur is het?

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:55

Volgens mijn DA moet ik meteen met een hele pil per dag beginnen. Niks nie opbouwen nie. Gwendolyn gaat prascend krijgen.
Jullie gaan wel hard hier trouwens! Eens zien of ik jullie wel bij kan houden ;)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 22:17

Zou het niet doen, bouw het op per 4 dgn. Ze kan er echt heel beroerd van zijn..
Vraag het maar aan de ervaringsdeskundigen hier...
In NL hebben DA's er echt niet veel kaas van gegeten. Zelfs mijn DA, die meer cushingers onder haar hoede heeft herkent dingen die ik haar zeg niet, terwijl het hier als duidelijke cushing signalen gezien worden..

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 22:18

zuzi schreef:
Hallo, mijn shetje heeft cushing en ik zou graag willen weten waar ik pergolide of pracend online kan kopen, weet iemand dat toevallig? En hoe duur is het?

Je kunt het alleen kopen als je een recept hebt van je DA.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 22:19

Goed nieuws Nado!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 22:20

En die van mij heeft zelfs 9 Cushingpatienten (met Naomi erin 10) en die stonden allemaal op bromocriptine (Parlodel©) dus die van mij moest daar ook maar op. Van pergolide had hij nog nooit gehoord... En dit is een DA die niet bepaald een kleine is in de paardenwereld....

Dankzij dit topic zoveel meer wijzer geworden... Dankzij dit topic krijgt Naomi nu pergolide, wist ik hoe ik moest opbouwen en doseren.... (Bij deze nogmaals: Dank aan iedereen!!)

Nado: Wat een super foto's!!! Wat fijn dat hij het zo ontzettend goed doet!

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 22:20

Oh dat is goed om te weten! Ik had het idd gevraagd, omdat ik het hier had gelezen :j

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 22:22

Gwendolyn weegt ongeveer 500 kg en moet volgens haar 1 pil per dag hebben. Komt dat bekend voor?

Geven jullie het in de morgen of avond? Of maakt het niet uit?

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 22:36

Voor 500 kilo 1 mg klopt wel. Maar echt geleidelijk opbouwen.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 22:37

Ik geeft het rond 5 uur s'avonds omdat ik elke dag wel rond die tijd kom of juist wegga.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 22:45

Ik ook rond 5en, gewoon omdat mij dat mocht en nicht ik is iemand anders moeten vragen het te geven dan kan ik toch moeilijk verwachten dat ze dit vóór hun werk doen. :-)

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 22:52

Moet het altijd stipt op hetzelfde tijdstip? Ik ben niet altijd op dezelfde tijd op stal, maar heeeeel veel scheelt het qua voermoment ook niet. :)
Eten ze de pil makkelijk op?
Zijn jullie allemaal op de paardenversie van pergolide overgestapt of geven jullie nog de humane versie?

Sorry.... Vragen(v)uurtje ;)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 22:58

Gelukkig heb ik nog de humane!
Werk naast een apotheek, vandaar dat het iets makkelijker werd.
Op advies van de bokkers hier kneed ik hem in brood, wit plakt lekker, een krentenbol gaat ook goed.
Let op dat ze het op eet!
Ik zou proberen het rond dezelfde tijd te doen, een keer een uurtje eerder of later zal vast geen grote problemen opleveren.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 23:06

Ik heb ook nog de humane versie.
Ik geef het in een stukje appel. Maar ze kunnen wel ineens moeilijk gaan doen, dus geef het nooit in het normale voer, zodat ze dat altijd wel blijven eten.

dookia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 23:11

ik maak een gaatje in een wortel en sluit het dan weer af met het stukje dat ik eruit heb gehaald

Shamrock krijgt het niet dagelijks op hetzelfde uur omdat dit jammer genoeg niet haalbaar is voor mij. Soms krijgt hij hem s'middags en soms s'avonds

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 23:19

Nado: wat een stel léuke foto's en wat heerlijk en trots ziet hij eruit joh. Kan me voorstellen dat je zo blij met de resultaten bent!

Focussed: wat balen zeg. Eerste wat mij ook te binnen schoot is hoefzweer en super dat je smid morgen komt; hoewel het nog fijner was geweest als hij vandaag er al had gestaan natuurlijk; zéker met een Cushing patient.

Zucchero: welkom in dit topic. Ook ik ben met al die vragen hier begonnen hoor, dus is heel normaal dat er zoveel op je af komt. Wacht maar, over een paar weken weet je al veeeel meer (als je je best er een beetje voor doet natuurlijk) en is het allemaal niet zo spannend en nieuw meer. Komt helemaal goed hoor!
Ik geef Imago ook zoveel mogelijk rond dezelfde tijd zijn pil. Kan een uurtje of 2 schelen soms.
Imago krijgt vanaf begin af aan al PraScend maar ik merk wel dat een aantal bezoekers in dit topic pergolide en Prascend soms door elkaar gebruiken en dat kan wat verwarrend werken, had ik wel in het begin! Dus dan gewoon vragen wat er bedoeld wordt hoor!
Ik heb een mesje op stal waarmee ik een stukje merg uit een wortel wip en daar de pil in stop. Werkt als een trein. Meteen stuk wortel erachteraan tegen vieze smaak en huppa, geen probleem!

Nou zeg die Imago, die liep vandaag echt als een zonnetje! Mooi zo tijdens onze laatste rit in een binnenbak! :+ Hopelijk gaat de boef zich gedragen op de nieuwe stal met alleen buitenbak haha.
Morgen dan de grote dag en verhuizen. Hoewel ik de ex-stalgenoot die me zou brengen vandaag niet te pakken heb gekregen; niet per sms en zojuist per whatsapp ook nog niet... := Heb een back-up in geval van nood hoor maar toch...

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 23:35

Oh begint al goed :D
Heel veel sterkte morgen, ik zal aan je denken, misschien in het andere topic een verslagje?

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 00:39

Oh jee.... Pil in paard krijgen gaat een uitdaging worden? -O-
Als dat maar goed gaat dan!
Hihi bij de katten red ik me er wel mee, maar hoe krijg ik een paard in de houdgreep? :oo

Sterke met de verhuizing imago :)

mabellean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 08:31

mabel krijgt hem altijd savonds en met een paarden snoepje. Ook niet door het voer want dan ben ik bang dat ze hem laat liggen. Ik merk wel dat ze kieskeuriger is geworden met eten. Eerst was het een schrokker met eten alles was zo weg. Haar eetlust is wat verminderd het is wel op smorgens maar op een andere manier. En dat is wennen als je een tinker hebt.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 09:47

Geloof me, die van mij leek ook altijd uitgehongerd... (het schijnt ook bij cushing te horen).
Als de paarden 1 mei het land in gaan gaan alle paarden een half uur uit hun stekker, die van mij ook, precies drie sprongen en dan, kop in het gras en vreten -O- alles laat hij om zich heen rennen, hij lijkt zich duidelijk af te vragen waarom iedereen zich zo druk maakt als er gras is.. :D
Hopelijk is dat nu anders. En doet ie weer net als vroeger jolig mee! :D

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 09:55

Heel voorzichtig kijk ik hier om de hoek. Pony heeft nog 1 kans gekregen van een andere smid. equilibrium ijzer terug gelegd, toon eraf gevijld en vettec eronder gespoten. Vanmorgen kwam ze echt beter haar box uit. Of dit het wonder is waar we op hebben gewacht... Ik hoop het!