[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikenindi

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 08:27

indi krijgt een halve tot 3/4e kilo marstall vito met een hoop poedertjes en zooii en olie. verder onbeperkt hooi.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 10:33

Kom ook ff weer binnenvallen, wilde dit nog ff vertellen:
ik was laatst hier bij de VMB (soort kleine welkoop) en daar hadden ze weer een nieuw product tegen eczeem genaamd LifeAid Sioskin Horses (www.lifeaidanimal.nl). Schijnt een soort filmlaagje te leggen over het paard welke tegen eczeem en luizen en mijten beschermt?? Ik had er nog nooit van gehoord en het kostte maar liefst 50 euries dus ik heb er vriendelijk voor bedankt Lachen

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 10:50

Kinke: lijkt me een wijze beslissing: als je een eczeemdeken hebt opliggen heeft dat product toch geen toegevoegde waarde meer?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 10:52

maar misschien kun je dan zonder zo`n stomme deken? ik word niet goed van al die dekens. deze is niet goed. gaten zitten er al weer in, en de buikflap lijkt mij te strak en is stuk. nieuwe grotere buikflap is welkom als iemand nog een pagony (of boett, mag ook) maar grootst heeft...

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 10:53

inderdaad. Bovendien gaat het gelukkig met mijn zwarte dame ieder jaar beter Lachen
Ik vertrouw die nieuwe producten sowieso niet, is het getest? Door wie dan? Wat waren de resultaten? etc.etc.
Als ik zgn. HET middel had uitgevonden dan zou ik een grote groep testers willen hebben. En waar zijn die beter te vinden dan op Bokt? Lachen Knipoog

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 10:55

zonder deken kunnen zou fijn zijn maar ik zie soms ook de voordelen ervan, deken helpt tenslotte ook erg goed tegen ander vliegend gespuis. Kinke staat 's zomers een stuk rustiger dan paarden zonder vliegen/eczeemdekens Lachen
Ikenindi, welke deken heb je dan? Ik gebruik al 5 jaar eczeemdekens (Boett) maar ik heb er totaal geen problemen mee.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 11:02

ik heb pagony. maar de buikflap is stuk, moet een nieuwe komen. maar je kan nergens losse buikflappen kopen, en ik heb een grotere nodig dan 195. die heb ik nu en ik vind em te strak zitten bij de achterkant en hij kan niet wijder...

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 11:03

Je hebt een tip via PM

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 11:05

Kinke schreef:
ik was laatst hier bij de VMB (soort kleine welkoop) en daar hadden ze weer een nieuw product tegen eczeem genaamd LifeAid Sioskin Horses (http://www.lifeaidanimal.nl). Schijnt een soort filmlaagje te leggen over het paard welke tegen eczeem en luizen en mijten beschermt?? Ik had er nog nooit van gehoord en het kostte maar liefst 50 euries dus ik heb er vriendelijk voor bedankt Lachen

ik heb het hier een tijd geleden ook zien staan in de ruitersportzaak, het valt te proberen denk ik zoals alle andere 1000000 producten.

agnes, je kunt er misschien een stuk tussen laten naaien?

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 12:03

Ik kom hier ook weer even binnenvallen...

Gebruik voor Ivanka geen deken meer, aangezien ik er eentje in de wei bij heb lopen die al niet van haar superstevige winterdeken af kon blijven en ik niet graag mijn Boett aan flarden zie gaan Knipoog .
Gebruik nu Insicalm, stinkt verschrikkelijk, maar het werkt wel voor haar. Ze heeft het vooral onder haar buik, nu blijven alle vier de benen tenminste weer aan de grond en ligt ze niet om de zoveel tijd haar buik over de grond te schuren. De jeuk is nog niet helemaal weg, maar de wondjes zijn toch al een hele week dicht en dat vind ik al heel wat Haha! .

Daarnaast hoorde ik van mijn DA dat er een nieuw product op de markt is gekomen. De planning was dat dat gisteren op de markt zou komen, maar ik weet de naam dus niet.
Is schijnbaar een product dat werkt als Frontline (voor honden/katten). Als het werkt, scheelt het veel smeerwerk Knipoog .

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 12:13

is dat spray dan? of prikje ofzo? ik ken frontline ook niet namelijk?

stuk tussen naaien heb ik zelf idd ook al aan zitten denken. tis wel de goedkoopste oplossing gok ik.

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 13:40

Pony heeft ondanks de deken al allemaal kale plekken op dr buik.. Achteraan waar de buikflap niet meer zit, heeft ze echt een stukje opengeschuurd.
Verder rond dr ogen al iets geschuurd..
En het is nog zo vroeg in het seizoen.. Huilen

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 13:52

stiekem ben ik even benieuwd naar iets,
wat krijgen de eczemers nu eingelijk te eten
en dan bedoel ik nu even
hooi , voordroog of kuil (kuil als in hele natte voordroog of zelfs echte koe kuil )
en de hoeveelheid krachtvoer (welke dat boeit heel even niet in mijn gedachtensprongetje Lachen )
en natuurlijk voer je een compleet of gedeeltelijk supplement bij kwa vit min?

mmm, misschien even een oproepje op medisch erbij doen ...
gaat mod pmmen

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 15:05

indi krijgt hooi, en een halve kilo `krachtvoer`verder vit. E, maar geen andere vitamines

Juliaarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 15:34

echt zielig!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 15:37

zweetvos schreef:
Pony heeft ondanks de deken al allemaal kale plekken op dr buik.. Achteraan waar de buikflap niet meer zit, heeft ze echt een stukje opengeschuurd.
Verder rond dr ogen al iets geschuurd..
En het is nog zo vroeg in het seizoen.. Huilen

Jah Misty ook, vooral bij haar gezicht, en haar benen. Haar buik zal ik eens bekijken.
Maar er zijn wel meer vliegen dit jaar zag/hoorde ik al.
Misty staat nu tijdelijk bij een pensionstal waar veel minder vliegen zijn dan waar ze normaal staat. en dan gaat ze dus 's nachts op stal Lachen hopen dat dat helpt

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 15:39

Juliaarie schreef:
echt zielig!

wat???

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 16:42

Tinne schreef:
Daarnaast hoorde ik van mijn DA dat er een nieuw product op de markt is gekomen. De planning was dat dat gisteren op de markt zou komen, maar ik weet de naam dus niet.
Is schijnbaar een product dat werkt als Frontline (voor honden/katten). Als het werkt, scheelt het veel smeerwerk Knipoog .

toevallig advantage ???

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 16:43

Juliaarie schreef:
echt zielig!

????

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 16:45

Sonja_vR schreef:
en dan bedoel ik nu even
hooi , voordroog of kuil (kuil als in hele natte voordroog of zelfs echte koe kuil )
en de hoeveelheid krachtvoer (welke dat boeit heel even niet in mijn gedachtensprongetje Lachen )

gaat mod pmmen

die van mij krijgt 2,5 kilo sportbrok 0,5 kilo mais
voor de rest krijgen ze 3x daags hooi en staan ze al op het land Lachen
2x daags krijgt hij druppels voor de eczeem , en nog 1 x daags wat over zijn voer voor de eczeem.

tot nu toe is hij aardig jeukvrij Haha! heb ik nog nooit gehad Tong uitsteken dus hoopt dat het zo wat blijft

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 20:11

Ik voer de mijne geen krachtvoer (= shet groeit al van kijken naar eten). Hij krijgt nu laagwaardig kuil en loopt een paar uur op kort gras.
Daarnaast krijgt hij multi vitaminen, exzemaderma (zoiets, lijkt op klei poeder), D-itch van NAF, knoflook olie en zalm olie.
Krijg hopelijk deze week mijn deken binnen, want de poeders alleen helpen niet meer.
Ga hem deze week scheren (losse vacht jeukt ook erg bij hem) en helaas gaan de manen er ook af op advies van de dierenarts. Hij heeft zulke dikke manen dat het gaat broeien ertussen, wat de mugjes weer erg fijn vinden.

_ilse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 20:18

Kinke schreef:
ik was laatst hier bij de VMB (soort kleine welkoop) en daar hadden ze weer een nieuw product tegen eczeem genaamd LifeAid Sioskin Horses (http://www.lifeaidanimal.nl). Schijnt een soort filmlaagje te leggen over het paard welke tegen eczeem en luizen en mijten beschermt?? Ik had er nog nooit van gehoord en het kostte maar liefst 50 euries dus ik heb er vriendelijk voor bedankt Lachen

Ik heb het dus wel geprobeerd. En vanaf de dag dat ik het heb geprobeerd heeft ze geen extra wondjes.. De wonden waar ik het opspray helen snel! Clown
Ik weet niet of het voor elk paard werkt maar voor mij een wondermiddel! Zeker aan te raden.. Ik gebruik het wel in combinatie met deken.

En het kost wel 50 euro maar als je het normaal doseert kan je er een hele zomer mee doen! Clown

corinagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 20:28

Sonja_vR schreef:
en dan bedoel ik nu even

gaat mod pmmen

Otello krijgt 1 kg Friesche Brok per dag met 2 eetlepels Foeneknof Zeewier erdoor.
Toen ze nog op stal stonden, kregen ze aantal keren per dag hooi. Hooi van goede kwaliteit en eigen bodem.
De paarden staan vanaf vandaag of morgen 24/7 op het land, dus gaan hooi meer nodig. Wel blijft ik doorgaan met de kilo krachtvoer. Otello heeft het wel nodig om energie vrij te maken.
Voer verder geen supplement bij voor vitamines o.i.d. Wil het opzich wel, maar Otello is mijn verzorgpaard en mag helaas niet zomaar iets bijvoeren. En als het wel mag is het voor eigen kosten (vind ik opzich niet erg) .

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 20:31

Poeh, wat onze eczemers krijgen:
Zipper en Muntok: 2 keer daags 2 scheppen zemelen met 1 schep brok van pavo (hypoallergeen ofzo geloof ik)
Nick: 1 keer daags 1 schep zemelen en 1/2 schep pavo brok.
Daarbij krijgen ze s'morgens en s'avonds op stal een ruime portie kuil-hooi.
Ze staan nu helaas nog hoofdzakelijk op het zand, ook daar krijgen ze kuil-hooi bijgevoerd maar de bedoeling is als het land het kan hebben dat ze straks overdag lekker hele dagen op het gras staan...

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 21:55

@sonja:
De paarden hier krijgen 's morgens een bodempje brok / muesli ivm de supplementen. Raudhetta (de excemer) krijgt voor haar hoeven biotine en alle 3 de merries krijgen een mix van foenegriek / knoflook en zeewier.
De brok is van subli (ponybrok) en muesli is subli zonder of st. Hypolyt (duits merk). Beide muesli's speciaal voor sobere rassen en ook in de ponybrok zit niet veel. Na het rijden krijgen ze wat muesli / brok en verder overdag gras (strookbegrazing) en in de winter hooi bij.

Raudhetta staat nu voor het eerst met deken. Ze laat het op en af doen goed toe en staat er heerlijk rustig en comfortabel mee op de wei. De ander epaarden bestempelen haar vooralsnog even als vreemd paard, maar dat komt wel weer.