[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dribbelkont

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 14:32

lees dat jannemarie frowijn ook goed is dus heb ik ook benaderd.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 14:59

singasong schreef:
Zijn er hier mensen die al eens pijnstillers (pro-dynam) hebben geprobeerd? Het is een symptoombestrijder maar zou veel verlichting kunnen geven op het moment dat het schudden echt extreem is.
Ik weet alleen niet of het ook bij zenuwpijn werkt?

die heb ik gehad bij Gringo, maar bij hem hielp dat niks.
maar bleek ook niet echt een HS te zijn.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 17:16

mirgino schreef:
singasong schreef:
Zijn er hier mensen die al eens pijnstillers (pro-dynam) hebben geprobeerd? Het is een symptoombestrijder maar zou veel verlichting kunnen geven op het moment dat het schudden echt extreem is.
Ik weet alleen niet of het ook bij zenuwpijn werkt?

die heb ik gehad bij Gringo, maar bij hem hielp dat niks.
maar bleek ook niet echt een HS te zijn.

Ik bedoel dus ook echt bij zenuwpijn (aangezichtszenuw).

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 18:00

maar als ze onderzoek gedaan hebben en het blijkt dat de aangezichts zenuw de oorzaak is ,krijg je daar geem pijnstiller voor maar maken ze een snede
wij hebben toen Gringo in Lienden stond daar uitgebreid uitleg over gehad
bij hem zijn vele onderzoeken toen gedaan waaronder het verdoven van de trichimus [ of hoe schrijf je dat ] zenuw,en bij hem was deze het dus niet
maar de enige optie was dan geweest om deze met klemmetjes erop door te snijden, maar dan wel een gevoelloze neus.

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:44

Dribbelkont schreef:

Jannemarie is ook 2x bij Luna geweest

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 20:00

mirgino schreef:
maar als ze onderzoek gedaan hebben en het blijkt dat de aangezichts zenuw de oorzaak is ,krijg je daar geem pijnstiller voor maar maken ze een snede
wij hebben toen Gringo in Lienden stond daar uitgebreid uitleg over gehad
bij hem zijn vele onderzoeken toen gedaan waaronder het verdoven van de trichimus [ of hoe schrijf je dat ] zenuw,en bij hem was deze het dus niet
maar de enige optie was dan geweest om deze met klemmetjes erop door te snijden, maar dan wel een gevoelloze neus.

Dat begrijp ik, maar het zou een zgnmd. 'eerste hulp' kunnen zijn bij paarden die het echt extreem hebben.

Ik weet alleen niet of phenylbutazone ook tegen zenuwpijn werkt?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 08:46

Dribbelkont schreef:

mijn ervaring met haar is anders.
ik heb haar vorig jaar bij appie gehad en toen hij behandeld was kreeg hij juist ontzettend veel klachten daarna.
misschien dat dat de bedoeling was,maar hij had last van hele erge mok,liep raar en stijf en ontzettend veel schudden.
ik haal dus niet weer een osteopaat er bij.. :n ( ik vond haar ook veeeeel te duur!)
kun je ook wel teruglezen in mijn berichten denk ik als je even gaat zoeken.

appie schudde gisteren wel,maar dat viel nog wel mee :j

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 11:03

hij heeft zohard lopen schudden dat hij de elastischebijzet heeft gesloopt... ( stond wel los )

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 11:10

Mijn ervaringen met haar zijn goed :)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 14:50

ellepel schreef:
Dribbelkont schreef:

mijn ervaring met haar is anders.
ik heb haar vorig jaar bij appie gehad en toen hij behandeld was kreeg hij juist ontzettend veel klachten daarna.
misschien dat dat de bedoeling was,maar hij had last van hele erge mok,liep raar en stijf en ontzettend veel schudden.
ik haal dus niet weer een osteopaat er bij.. :n ( ik vond haar ook veeeeel te duur!)
kun je ook wel teruglezen in mijn berichten denk ik als je even gaat zoeken.

appie schudde gisteren wel,maar dat viel nog wel mee :j

Die 'verergeringssymptomen' zijn op zich positief. Een osteopatische behandeling is ontgiftend en als ik lees wat Appie voor extra klachten kreeg kun je er vanuit
gaan dat er een overschot aan afvalstoffen los is gekomen.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 16:19

vrijdag komt dierenarts naar haar oren kijken en zaterdag jannemarie

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 10:17

unihorses schreef:
hij heeft zohard lopen schudden dat hij de elastischebijzet heeft gesloopt... ( stond wel los )

als een paard schud, niet gaan bijzetten hoor.
is best gevaarlijk en behalve de bijzet gaat er in de mond/nek en hals van je paard ook genoeg kapot.
zou dus echt dat allemaal achterwege laten en je dier liefst nog zonder bit vrijuit laten lopen aan lange teugel :j

marian,laat je nog even weten hoe het gegaan is?

singasong..dat is misschien ook wel zo.
maar ik vond het teveel en appie was er flink ziek van,dus voor mij reden om dit niet weer te gaan doen.
ik heb wel supergoede ervaring met inge hoevers,zij is fysio en heeft appie ook eens behandeld.
daarna had hij minder klachten :)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 11:23

ellepel schreef:
[
maar ik vond het teveel en appie was er flink ziek van,dus voor mij reden om dit niet weer te gaan doen.
ik heb wel supergoede ervaring met inge hoevers,zij is fysio en heeft appie ook eens behandeld.

Je kunt het ook anders bekijken...... eigenlijk is hij nu niet beter dan toen want al die 'symptomen' die er uit kwam zitten nu nog in zijn lijf en daardoor blijft hij de dingen houden die hij nu heeft.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 19:25

ach ja, voor nu gaat het prima en ik zie wel.
ik ben uitgedokterd na 14 jaar ;)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 22:38

ellepel schreef:
unihorses schreef:

als een paard schud, niet gaan bijzetten hoor.
is best gevaarlijk en behalve de bijzet gaat er in de mond/nek en hals van je paard ook genoeg kapot.
zou dus echt dat allemaal achterwege laten en je dier liefst nog zonder bit vrijuit laten lopen aan lange teugel :j

marian,laat je nog even weten hoe het gegaan is?

heb hem niet bijgezet terwijl ik erop zat :) had hem aan de lange bijzet, aan het halster omdat anders het halster zo raar gaat, en ik geen kaptoom oid heb. dus hij had geen bit in hoor ;) en ik dacht dat hij het weer wat beter dee.... vandaag heeft hij weer gewoon gelopen zoals het hoort.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 07:36

maakt niet uit of je er op zit, niet gaan bijzetten als het schud.
is echt gevaarlijk en je hebt zomar een flinke blessure of erger te pakken.
zou daar echt een beetje mee oppassen :j

sowieso...als appie schud heeft hij vrij.
dan doe ik niks met hem,..ik rijd dus meestal alleen vanaf mei,daarvoor niet omdat hij dan schud.
daarna is het over en kan ik weer rijden

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 07:55

Het viel mij gisteren wel op. Windkracht 6 én zonnetje erbij . . . maar Luna heeft geen één keer geschud tijdens de training.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 18:49

Hier was het raak gisterenavond met die wind! Rijden ging wel, maar toen die buiten aan de muur stond en ik hem poetste!

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 19:20

Zoë heeft de dierenarts op bezoek gehad en is niks mis met haar oren.
morgen osteopaat

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 10:13

had de dierenarts zelf nog een idee waar het schudden van zou kunnen komen?

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 16:13

nee kan je altijd erg moeilijk achter komen zegt die en ja ostheopaat naar laten kijken en desnoods masker.

inmiddels is de osteo geweest en mijn vermoedens klopten. ze had erg veel last van hoofd,oren,achter de oren en linker kaak.

verder nu 1 weekje rust ,lekker wandelen,grasjes pakken en zonnen in de bak.
en over 4 weken nog een behandeling.

Scott

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 17:02

Nou ik had goede hoop dat de Nostrilvet zijn werk zou doen.. Helaas vandaag buiten gereden.... en in 1 woord niet te rijden... geen ontspanning slaan met voorbeen en van alles wat voorbij vloog (zelf schaduw van vlinders van meters afstand) zijn tik weer terug..... Netje maar opgedaan.. en werd wel wat minder.. uiteindelijk heeft hij 3 goede rondes gehad en ben toen maar gestopt.... als ik gewoon stap buiten of in park... valt t reuze mee maar je moet niet gaan draven..... Baal er wederom van.. heb Puur Pollen al vanaf februari gegeven... Nostrilvet al vanaf eind maart mee begonnen... Ik denk dat mijn wedstrijden deze zomer maar moet vergeten... vind t sneu voor hem en ik word er vreselijk ongeduldig van....

Leuk het Voorjaar..... alleen voor sommige paardjes niet...

Al meer mensen met klachten..

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 17:15

Die van mij heeft ook weer van meer last. Ik merk dat het heel sterk samenhangt met spanning. Zolang hij ontspannen is, gaat het oke. Schrikt hij ergens van en spant hij de bovenlijn, dan begint hij te 'tikken', briesen en schuren.

Nostrilvet maakt niet zoveel verschil bij mijn paard helaas. Ik heb contact met de productmanager en heb beloofd haar op de hoogte te houden. Als iemand haar telefoonnummer wil hebben: laat maar weten. Ze vertelde dat sommige mensen Nostrilvet combineren met Allergodil voor een beter resultaat.

Scott

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 17:28

Hoi FCSA.. klopt inderdaad wat jij meer zegt... dat heeft mijn paardje ook.. alleen als hij wat meer in ontspanning zijn aanleuning wil nemen dan is het net of hij juist op die hoogte de WIND vangt.. met neus en dan is t end zoek.. dan gaat hij liever hoog in de bovenlijn lopen... terwijl ik nu juist moet trainen dat hij meer over de rug gaat en door lijf heen... Wellicht niet het geschikte moment nu... stopt het bij die van jou ook in de loop van de zomer... ik ga het goed in de gaten houden of hij in mei, juni etc. minder of juist meer last heeft... oja dat Allergodil wat is dat voor iets...

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 18:03

Heb er zelf geen ervaring mee. Wie weet probeer ik het eens uit, maar vooralsnog is het schudden nog niet zo erg gelukkig.