Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zooist schreef:Zooist schreef:Waar kan je sweet itch bestellen?
Waar wordt het voor gebruikt?
Is het verzachtend?
Wil iemand hier nog antwoord opgeven?
Welke middelen gebruiken jullie nog meer?
Sorry dat ik zo kom binnenvallen maar zit er een beetje mee....
Heb trouwens de Buzz off en die bevalt prima.
Maar er zijn dit jaar zoveel muggen dat ik het liefst naar de noordpool zou verhuizen!
henny_w schreef:Ik heb nog een vraagje aan de mensen hier die een eczemer hebben en tevens 1 of meerdere paarden die niet schuren.
Zien jullie verschil in het drinkgedrag.
Het valt mij nl. op dat eczemers over het algemeen minder drinken dan de niet eczemers.
Terwijl goed en veel drinken juist zo belangrijk is.
Sonja_vR schreef:even over die kortere vacht en drogere huid
dat is dus ook weer een reden waardoor ik denk dat een eczeempaard best wel eens tekorten kan hebben wat betreft vit/min
of juist een verhoogde behoefte
wat is 1 van de standaardopmerkingen over wanneer een paard gezond is?
juist : dat zie je aan de vacht
wat heeft er ontzettend veel invloed op de vacht?
juist : voeding
maar ik hoop dat de komende jaren de voeding gaat doen wat ik hoop/denk/verwacht dat het gaat doen ...
we gaan het zien ..
ikenindi schreef:indi heeft bloederige rondjes (2 mm doorsnede) in haar lies zitten, maar lijkt er geen jeuk aan te hebben. zijn dat gewoon steken van muggen???
shera schreef:Ik geef op het moment helemaal geen krachtvoer. Gras en hooi en pavo vital vitamine brokjes (volgens mij)voor de vitamientjes. Ik ben nog op zoek naar een goede vervanger voor krachtvoer. Marstall schijnt ook goed voer te zijn? In het boek van Nicolette hebing wordt aangeraden om bietenpulp te voeren. Aangevuld met oa zeewier voor de vitamientjes en mineralen. Ik heb me er nog niet in verdiept waar ik bietenpulp kan halen. Iemand ervaring met het voeren ervan?
henny_w schreef:Ik heb nog een vraagje aan de mensen hier die een eczemer hebben en tevens 1 of meerdere paarden die niet schuren.
Zien jullie verschil in het drinkgedrag.
Het valt mij nl. op dat eczemers over het algemeen minder drinken dan de niet eczemers.
Terwijl goed en veel drinken juist zo belangrijk is.
Nog een tip:
Als je altijd grondwater geeft kan het zelfs verschil uitmaken, jouw eczemer kraanwater te gaan geven.
Grondwater is vaak erg ijzerhoudend.
Is dat percentage erg hoog dan drukt het IJzergehalte de Zink weg in het lichaam.
En juist die Zinkbehoefte is bij eczemers zo groot en belangrijk.
Sodeletuut schreef:Wat voeren jullie je paarden nu? (qua krachvoer?).
Ik ben nu van Subli basisbrok aan het overstappen naar Pavo Nature's best. Ik geef het eerst half om half zodat ze kan wennen, en als de zak dan op is (wat nog wel een tijdje gaat duren), dan blijf ik gewoon bij Pavo.
shera schreef:Ik geef op het moment helemaal geen krachtvoer. Gras en hooi en pavo vital vitamine brokjes (volgens mij)voor de vitamientjes. Ik ben nog op zoek naar een goede vervanger voor krachtvoer. Marstall schijnt ook goed voer te zijn? In het boek van Nicolette hebing wordt aangeraden om bietenpulp te voeren. Aangevuld met oa zeewier voor de vitamientjes en mineralen. Ik heb me er nog niet in verdiept waar ik bietenpulp kan halen. Iemand ervaring met het voeren ervan?