Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Magica schreef:@singasong: Ik had al het vermoeden dat HS in verschillende gradaties voor kan komen. Ik wist dus niet dat het te maken heeft met de aangezichtszenuw. Is er ook enig informatie bekend over hoe HS dan kan ontstaan?
Ze staat dus onder behandeling bij een osteopaat en die heeft haar nu twee keer behandeld. Er zijn verder eigenlijk geen blokkades in haar lichaam te vinden, behalve dan juist bij haar hoofd. Die heeft ze nu na twee keer toch weggewerkt. Maar als ik Luna dan weer zie schudden met het hoofd dan snap ik er niks van.
Wat betreft onder het zadel en met grondwerk is het wel verbeterd. Ze is losser in haar lijf.
Maar wat voor behandeling zou dan nog meer mogelijk zijn? De tanden zijn nog maar net nagekeken en de osteopaat is dus twee keer geweest.
singasong schreef:Ik kom even inbreken..... postte niet meer maar lees nog altijd mee.
Magica, jouw paard heeft echt wel HS. De schokken/tikken die hij geeft met zijn hoofd zijn heel duidelijk. HS heb je in gradaties. De trigger kan de ene dag wind, zon, regen, stof, pollen of weet ik veel zijn en de andere dag niet. Er is geen pijl op te trekken. De schokken/tikken die je paard laat zien worden veroorzaakt door heftige pijn. Je kunt het als hoofdpijn zien maar dan heel erg. Het is de aangezichtszenuw die zeer doet. Vergelijkbaar met schokken van 6000 volt. In de beginpost staat helemaal onderaan een link naar een filmpje met een gebruikersnaam en wachtwoord. Kijk dat filmpje eens. Je zult een heleboel paarden zien met HS in verschillende gradaties en de maker van het fimpje, proff. Knottenbelt, legt uit wat HS is.
Magica schreef:[
Ik heb het filmpje gezien en hoopte eigenlijk om op het eind de oplossing te horen maar helaas is er dus nog niet echt concreet een oplossing. Dat maakt het inderdaad wel erg moeilijk. Het enige dat rest is dan symptoom/trigger bestrijding. Hopende dat je weet wat de trigger dan is.
ellepel schreef:hey marian, gaat het om Zoë?
die is toch ook wat gevoelig voor wat lichte zomereczeem?
misschien dat er toch ergens een verband zit, je ziet namelijk wel vaker dat paarden die wat aanleg hebben voor jeuk ze ook reageren op andere factoren.![]()
vliegjes en regen en sneeuw kunnen dan ook zo danig irriteren dat ze gaan schudden.
kijk eens of het verbeterd met een vliegenkap op, of iets anders wat de directe kriebel van buitenaf op haar hoofd tegen houdt....is er al eens goed gekeken naar haar oren of daar iest mee is zoals schimmel in de oren of misschien een mijt?
ik ben zelf bijna 2 weken niet bij appie geweest vanwege een kleine operatie.
maar kan er vanmiddag weer heen, ik verwacht met dit weer eigenlijk wel dat hij flink staat te schudden,maar dat zie ik vanmiddag dan wel