[Info] Topic Cushing/PPID

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lifeforhorse

Re: Centraal Topic Cushing/PPID

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 02:40

Ik heb nog 28 tabletten prascend over, mijn paard blijft er slecht op reageren. info of interesse via pb ik schrijf niet meer in het topic vandaar, maar ik weet wat het kost dus als iemand het nodig is?

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 12:34

Ik ben net begonnen met Prascend bij mijn pony, maar zijn eetlust is heel erg achteruit gegaan. Hij heeft al een paar keer zijn muesli laten staan.
Ik moet nu van de DA even stoppen met de medicatie totdat zijn eetlust weer normaal is en dan weer beginnen met een lagere dosering Prascend.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 12:46

Ben je met een hele pil begonnen?
Je moet opbouwen met een kwart per 5 dagen. Tot de juiste dosis.
Ik heb zelfs per 2 weken opgebouwd en geen last van bijwerkingen gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 14:31

ligt er ook weer een beetje aan hoe groot en zwaar de pony is natuurlijk, voor een shet is zelfs dat al te hoog.

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 14:42

Ik was begonnen met een halve pil. Nu dus even een stapje terug naar een kwart pil.
En dan na 2 weken weer opbouwen naar een halve pil is de bedoeling.

OYYO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 14:49

@Marcella
Ik begrijp uit je verhaal dat je paard te mager blijft met toch enigzins een hangbuik. Zijn eetlust is goed. Nu is hij weer spierbevangen. Is je medicatie wel juist afgestemd. M.A.W. Geef je wel voldoende Prascend zodat de PPID onder controle is en blijft? Is dat wel het geval en blijft je paard te mager dan kun je overwegen om aan te vullen met Maiskiemolie. Normaal paard op gewicht van 500 kg. mag tot 1 grote mok per dag krijgen. Nu op dit moment tijdens de herstelfase geen enkele suikers (dus ook geen SP) geven

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 16:03

Van olie gaat die van mij giga aan de schijterij al van een beetje.

Nog gevraagd of de halve opgehoogd moest, maar moest het zo houden.

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:34

ohjajoh6 schreef:
ligt er ook weer een beetje aan hoe groot en zwaar de pony is natuurlijk, voor een shet is zelfs dat al te hoog.

En mijn pony stond zonder problemen binnen 1 week op 1 hele pil per dag.. En dat met een waarde van boven de 1250, dan zou je juist problemen verwachten als je dat naar beneden probeert te halen. Verschilt dus inderdaad per paard.. Een ander zou hier weer doodziek van zijn geworden..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:27

Trouwens volgens da zou de spierbevangenheid veroorzaakt zijn door de koude modder. Viel me wel op dat hij laatste paar dagen buiten in de modder gelegen had en dit ben ik al niet gewend van hem. Meestal zocht hij om te slapen echt wel een drogere plek uit.

En mijn idee de ellende begon pas toen ik weer begon met het afspuiten van de benen. Maar het was dat of de modder zou indrogen op de benen en dat leek me ook niet goed.

Trouwens een vrijdag weer voor het eerst benen afgespoten en de dinsdag erna bevangen. Heb dus een poos niet afgespoten wegens vorst. Deed wel iedere keer na het afspuiten een dikke laag sudocreme erop. En als ik ging afspuiten kwam vaak oude laag sudocreme onder de laag modder te voor schijn.

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:56

Marcella ik reageer nog even op je voervraagje: misschien kun je bietenpulp erbij geven?(dacht ik nog aan)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 20:03

Marcella schreef:
Trouwens volgens da zou de spierbevangenheid veroorzaakt zijn door de koude modder. Viel me wel op dat hij laatste paar dagen buiten in de modder gelegen had en dit ben ik al niet gewend van hem. Meestal zocht hij om te slapen echt wel een drogere plek uit.

En mijn idee de ellende begon pas toen ik weer begon met het afspuiten van de benen. Maar het was dat of de modder zou indrogen op de benen en dat leek me ook niet goed.

Trouwens een vrijdag weer voor het eerst benen afgespoten en de dinsdag erna bevangen. Heb dus een poos niet afgespoten wegens vorst. Deed wel iedere keer na het afspuiten een dikke laag sudocreme erop. En als ik ging afspuiten kwam vaak oude laag sudocreme onder de laag modder te voor schijn.

kun je hem niet een goede buitendeken opdoen?Dat werkt prima bij zere/koude spieren.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 21:14

Hij staat al hele winter onder deken en met de vorst zelfs 470 grams op gehad. En bewust niet meer gekozen om te scheren. Vorig jaar nog 2x geschoren.

Bietenpulp moet hij echt niet zelfs al laat ik het een paar dagen in zijn bak liggen.

Ben benieuwd of hij zemelen papje morgen wel zo wil eten (met poedertjes doorheen).

Ga hem nu wel 2/3 scheppen luzerne erbij voeren, maar dat eet hij alleen naar behoefte.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 18:39

Vandaag weer een filmpje gemaakt, maar het ziet er naar mijn idee er al beter uit dan afgelopen vrijdag. *\o/*

En ben aan het afbouwen van de pijnstiller. Wegens flesje bijna op en een pony die een bokje gaf in de bak een maandag en dus vanaf deze dag aan het afbouwen. Precies op het moment dat ik het zag en ik een brul gaf van wat is dat nou. Gezien zijn kop en zoals hij me aankeek zwaar betrapt. :') :+

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:40

Marcella schreef:
Vandaag weer een filmpje gemaakt, maar het ziet er naar mijn idee er al beter uit dan afgelopen vrijdag. *\o/*

En ben aan het afbouwen van de pijnstiller. Wegens flesje bijna op en een pony die een bokje gaf in de bak een maandag en dus vanaf deze dag aan het afbouwen. Precies op het moment dat ik het zag en ik een brul gaf van wat is dat nou. Gezien zijn kop en zoals hij me aankeek zwaar betrapt. :') :+

Fijn!! *\o/* *\o/* Nu hopen dat het goed blijft gaan

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:44

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 15:34

Dat ziet er stuk fijner uit!

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 16:17

Inderdaad, ziet er veel beter uit!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 19:38

En dan ook al vanaf een maandag op 350 kg pijnstillers dus dit stem me erg gelukkig. Maar zijn er nog niet zit nu alleen nog met de dikke kogels/mok. Kan geen korsten vinden, maar kan wel complete plukken haar met huidschilders eraf halen.

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 11:35

Ook mijn pony heeft waarschijnlijk cushing.. Maandag gaan we naar de kliniek voor bloed onderzoek, ze gedraagt zich ze laatste tijd ook steeds vreemder.. Doodsbang in de stal, staart alleen maar voor zich uit in de wei, sloom, rare vacht, mager worden, veel plassen..
Vind het heel naar om haar zo achter uit te zien gaan.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:43

annibel schreef:
Ook mijn pony heeft waarschijnlijk cushing.. Maandag gaan we naar de kliniek voor bloed onderzoek, ze gedraagt zich ze laatste tijd ook steeds vreemder.. Doodsbang in de stal, staart alleen maar voor zich uit in de wei, sloom, rare vacht, mager worden, veel plassen..
Vind het heel naar om haar zo achter uit te zien gaan.

rustig maar :(:) .Er is een medicijn wat maakt dat ze zich snel beter voelt!Wel langzaam opbouwen mocht het cushing zijn ;)

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:43

Dat zijn inderdaad wel duidelijke signalen.
Hoe oud is jouw pony?
Waarom moet je daarvoor naar de kliniek? Bloed afnemen kunnen ze toch ook op stal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:52

Ik ben ook naar de kliniek geweest voor bloedafname hoor, was flink voordeliger in mijn geval (enkel bloed-afname kosten, geen voorrijkosten en ook geen consultkosten omdat het zo gepiept was).

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 13:18

Voor de mensen die monnikspeper geven; mijn pony heeft gisteren acuut besloten om het niet meer te eten, na het ruim 2 jaar elke dag in de slobber te hebben gehad. Aangezien hij niet tegen pergolide kan is dit het enige middel om hem te ondersteunen. Iemand dit ook meegemaakt en/of iemand ideeën hoe ik het er dagelijks in ga krijgen ?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 13:34

Nado schreef:
Voor de mensen die monnikspeper geven; mijn pony heeft gisteren acuut besloten om het niet meer te eten, na het ruim 2 jaar elke dag in de slobber te hebben gehad. Aangezien hij niet tegen pergolide kan is dit het enige middel om hem te ondersteunen. Iemand dit ook meegemaakt en/of iemand ideeën hoe ik het er dagelijks in ga krijgen ?

Oei.... :7 En zonder eet hij zijn voer wel?Tja,de enige tip die ik je kan geven iets door het voer doen wat de smaak verdoezelt.Appelazijn,visolie.Dan moet hij natuurlijk wel visolie lusten,want dat stinkt ook enorm.
Vervelend dit.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 14:32

Nado schreef:

Ik heb vroeger CushX van Hilton Herbs ( de vloeibare variant ) gegeven, is ook op basis van monnikspeper dus en dat aten ze hier heel erg graag, terwijl er toch wel ééntje nogal een moeilijke eter is als het op supplementen/kruiden aankomt :) Misschien het proberen waard?

Edit; een andere vloeibare variant is Hormonise. Als hij het niet wil eten, kan je het nog altijd met een spuitje in z'n mond spuiten :P