[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:18

Mooi dier is het!

Hier zijn ze ook weer te dik voor mijn gevoel, ribben voel je wel nog (net :+ ) maar toch, bovenop zijn ze weer voller en dat staat me niet aan .. Ben nog even aan het denken hoe ik dat moet gaan aanpakken... Jeuk echter weer niks van gemerkt gisteren (deken wel nog op, gewoon voor de zekerheid).

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:33

appie is ook lekker rond :D
mag ook wel zo voor de winter,is niet zo veel mis mee hoor.
voor hem dan niet,hij blijft winters ook buiten dus een speklaagje is dan wel handig :j

sitasgatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:51

het is hier op het moment 7 graden overdag en snachts dus nog kouder.. geen tekenen meer van jeuk sinds een aantal weken al. lijkt hier super goed te gaan en twijfel erover om de deken er toch af te halen!

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 15:03

Ik heb de hele zomer geen jeukend paard gehad... De afgelopen dagen begint meneertje te schuren als een gek... De deken snel er weer op gegooit.
De hele zomer, heeft hij zonder deken gestaan, niet 1 haartje er af geschuurd.
Waarom nu pas dan??? ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 15:15

Hier is het nog steeds 20 graden (ongeveer dan), vliegt ook nog vanalles rond en als het begint te schemeren vliegt er nog meer rond .. En toch heel weinig last, dus ik hoop dat het zo blijft :Y)

@ __YSB__ : even terug is hier gezegd dat het zou kunnen dat het immuunsysteem van het paard de hele zomer op volle toeren heeft gedraaid om alles tegen te houden en het nu even op is, net even te weinig weerstand, en dan hebben ze prijs .. Misschien iets in die richting? Of verandering van voer? (of ander gras, of ander hooi, of ... )

@ ellepel : ja ok, voor de winter mogen ze wel iets reserve hebben, maar ze moeten niet overdrijven := Heb het idee dat het teruggaat naar een tijd geleden en wil hem echt niet weer zo vet hebben, heb er zolang aan gewerkt om hem goed op gewicht en in model te krijgen :=

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 15:20

Die van mij mag ook wel iets strakker worden. We zijn nu weer soort van in 'training' dus ik heb goede hoop dat dat wel goed komt. Overigens staat hij wel in een buitenbox en het luik is eigenlijk nooit dicht. Dus hij heeft wel iets meer warmte nodig.
Hier trouwens ook nog steeds heel veel vliegen! Grote en kleine....

Mukkie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 17:29

minikatje schreef:
-O- -O-

deken blijft toch op tot eind oktober tenzij het mais er eerder af gaat. maar ze zijn hier nooit zo vroeg met alles :D

Gaan de vliegjes en maïs samen dan? Bij ons staat voor het eerst maïs achter de wei en ook voor het eerst allergie dit jaar.

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 18:46

Mukkie1979 schreef:
minikatje schreef:
-O- -O-

deken blijft toch op tot eind oktober tenzij het mais er eerder af gaat. maar ze zijn hier nooit zo vroeg met alles :D

Gaan de vliegjes en maïs samen dan? Bij ons staat voor het eerst maïs achter de wei en ook voor het eerst allergie dit jaar.

Volgens mij gaat het er meer om dat er "dicht struikgewas" rondom de weide staat. Daar kunnen die mugjes zich in verschuilen bij wind en regen. Zelfde principe dus als je dicht bij een bosrand staat.

Mukkie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 21:48

Oh ja... Nou misschien is dat bij ons ook wel van invloed dan.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 22:59

idd, als het mais eraf is "tocht" het weer door.
Pony heeft juist nu jeuk, maar ze is ook een late starter :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 23:08

Eigenlijk ook niet bij stilgestaan, hier is een maïsveld vlak langs de paddock.
Maarja, pony had vandaag alweer geen jeuk. Zit elke keer te twijfelen om de deken af te laten maar dat durf ik dan toch niet :+

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 23:09

gewoon nog even wachten :)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 09:21

Waarom zou je de deken er uberhaupt af willen halen als er dan weer grote kans is op jeuk? Waarom niet wachten tot het vriest?

Hier vandaag rsih gewisseld voor regendeken met hals. Vind het goed koud, normaliter zou er nu ook al een gevoerde deken op gaan maar omdat het droog blijft en boven de 15 gradrn is het nog rsih.
Nu kijken of hij het hier ook te warm onder heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 13:18

Omdat mijn deken kapot is :+ En echt enorm vuil :=
Maarja, hij moet het er nog maar even mee doen ... ondanks dat hij hem niet nodig lijkt te hebben (gaat er niet meer zo voor staan zeg maar ...).

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 13:31

Ik heb een reservedeken. Elke 6 weken in het hoogseizoen wissel ik af.
Mijn paard gaat er ook nooit voor staan en als zn vriendin hem kriebelt probeert hij zn deken ook wat uit te trekken. Ik denk niet dat je paard perse weet wat goed voor 'm is ;)
Wel positief dat hij nu geen last heeft!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 13:38

Ik normaal gezien ook, maar heb dit jaar een RSIH gekocht om te proberen en die bevalt best goed (ging al een heel seizoen mee tot mijn verbazing) maar heb dus nog geen reserve. Heb wel zijn andere dekens nog liggen maar die wil ik nu ook niet meer opleggen, nu zijn ze nog heel := :+

Normaal gaat ie er wel voor staan .. en heeft hij ook liever dat de deken niet af gaat, of dan toch in ieder geval héél snel weer op :Y) Dus ja, is wel gek. Maar wel positief natuurlijk ;)

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 14:16

Afbeelding
Meneer heeft gister zijn dierendag cadeautje al gekregen. Hij kijkt er een stuk vrolijker bij dan met die pagony dekens.

Dankjewel nog Yvank..!

Sinds zijn manen eraf zijn lijkt de jeuk over zijn hele lijf wel minder geworden te zijn..

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 14:00

Hier de hals deken weer op gelegd, hij had toch weer jeuk nu h het warmer is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 20:35

Hier gaat het nog steeds super.
Eergisteren denk ik wel iets meer jeuk, maar gewoon wat kriebels, niks in vergelijking met eerder ... En het is nog steeds warm, en laatste dagen ook vochtig ... en toch gaat het goed. Hij is ook een stuk vrolijker en energieker, wil ook graag wat doen (ondanks dat hij te dik is, maar daar zijn we mee bezig :Y) ). Dus echt wel fijn :)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 20:53

Hier gaat het ondanks de warmte redelijk goed.

Blacky staat onder zijn RSIH en krijgt weer een "pruikje" zijn maantop begint aan te groeien :) nog een paar kleine plekjes op zijn hoofd die we dagelijks inmasseren met Sectolin Eczema Balsam.
Cherise doet het prima zonder deken, had ook nooit korsten op staart of manen, buik/borst is na de Cortico injectie mooi genezen, hoofd ook al heb ik daar wel weer een klein plekje gevonden. Ook daar de Sectolin op, dat slaat bij haar veel beter aan dan Derfen.
Volgend jaar gaat ook zij onder een deken.
Dit jaar heb ik dat niet gedaan omdat manen en staart niet zo erg meedoen en een paard in de groei veel vitamine D nodig heeft voor de uitharding/groei van de botten. Vitamine D maken ze zelf aan onder invloed van zonlicht op de huid, dus daarom op een jong paard liever geen deken.
Hoewel als de eczeem niet te controleren is zonder deken de DA ook regelmatig een vitamine D spuit kan geven.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 22:15

Waren er vandaag ook belachelijk veel muggen bij jullie? Misty had echt heel erg veel last..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 22:19

Hier niks gemerkt. Vond het zelfs opvallend rustig op dat gebied, ook tijdens het rijden enkel een paar vliegen tegengekomen en verder was pony heel rustig. Denk dat alles bij jullie zat :Y) :+

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 22:22

Ah wat apart he! Maar ik bedoel echt die kleine eczeem mugjes, daarvan waren er echt heel veel.. Pony werd gek van de jeuk toen ze even haar deken af had.
En dan gaat ze zo zielig buikschuren over de grond :(:)
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 22:24

Aaw :(:)
Hier niks ... of toch niks waar pony last van had .. Heeft ook een uurtje ofzo bloot in de paddock gelopen na het rijden en heeft gewoon hooi staan eten ... Dus neen, denk niet dat ze hier zaten :Y) :))

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 07:36

Ahhh :( hier gister ook last, vooral veel gewone vliegen. Hij had enorm veel op de rsih toen ik 'm uit t land haalde.

Hebben jullie paarden ook wel eens last van jeuk op de neus? Mijn paard heeft nog een stuk bles op zn neus, dat verbrand wel eens, maar het blijft nu in een cirkeltje; korst, jeuk, krabben, schaafwondje, korst, jeuk en ga maar door.
Hij probeerde zondag op baksteen te schuren, gaat dan ook flemen.. Is een beetje een klungel, dus onderlip ook wat korstjes.
Probeer t wel in te smeren, maar met eten en drinken of zichzelf krabben is t natuurlijk gelijk weg.

Iemand tips?