[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 20:48

papagroom schreef:
Mensen die mij kennen, weten dat ik uiterst sceptisch ben ten opzichte van het alternatieve circuit.
De laatste tijd heb ik echter regelmatig contact met een dame die eczeempaarden behandeld met een combinatie van uitwendige, en inwendige middelen, tezamen met magneettherapie, en ik moet heel eerlijk bekennen dat ik diep onder de indruk ben van de resultaten.
Dit is inmiddels doorgedrongen tot Wageningen, en die gaan dit seizoen middels een test met tien paarden proberen te achterhalen hoe dit werkt.
Ik ben heel nieuwschierig hoe dit afloopt,en hoop dat hier heel veel paarden mee geholpen kunnen worden.

Klinkt heel interessant!! Ben benieuwd naar de studie die ze gaan doen :D

xMathilde

Re: [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 23:39

Degene die tectonik gebruiken, waar hebben jullie het gekocht?

Klinkt heel interessant papagroom, ben benieuwd!

Drainage en collico kuur is nog niet zo'n slecht idee! Ga me eens verdiepen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 23:51

Dat magneettherapie bij,zomereczeem is mij al langer bekend
Maar dat was een paar jaar geleden ,toen was er nog iets van een bepaald soort magneetjes die moest je dan aan het halster bevestigen van je paard, lag het op de huid dan werkte het tegen schuren.
Is dat hetzelfde idee?

En alternatief tja, appie kreeg ooit bioresonantie, en dat jaar geen last van zijn pollen allergie en minimaal eczeem.
:) helaas werkte het alleen dat jaar,lated niet meer

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 00:01

ellepel schreef:
Dat magneettherapie bij,zomereczeem is mij al langer bekend
Maar dat was een paar jaar geleden ,toen was er nog iets van een bepaald soort magneetjes die moest je dan aan het halster bevestigen van je paard, lag het op de huid dan werkte het tegen schuren.
Is dat hetzelfde idee?

En alternatief tja, appie kreeg ooit bioresonantie, en dat jaar geen last van zijn pollen allergie en minimaal eczeem.
:) helaas werkte het alleen dat jaar,lated niet meer

Dit zijn een soort van bandjes...in combi met voermanagement, en behandeling van de huid....en ik moet eerlijk zeggen dat de resultaten verrassend goed zijn...
ik denk dat alles een beetje werkt, en dat drie keer een beetje een hele boel is.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 00:07

Ik ga denk ik dit kaar ook maar eens met tetonik beginnen. Is dat verstandig om nu al te doen om weerstand oid op te bouwen of werkt dat gelijk?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 00:21

Tectonic is een insecticide, en werkt gelijk na aanbrengen.....is wel behoorlijk leverbelastend dus zo weinig , en kort mogelijk gebruiken.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 00:22

Oke dus als ik merk als hij jeukt krijg is beginnen vroeg genoeg? Of ben je dan al net te laat :=

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 00:43

De meeste mensen die hun paard kennen, kunnen haast op de dag af voorspellen wanneer de jeuk komt...Als je overigens instaat bent om dagelijks te behandelen zijn er veel , natuurlijke en een stuk minder ongezonde methodes......maar dan moet je wel op tijd beginnen en instaat zijn je paard dagelijks te behandelen....voor de mensen met paarden aan huis meestal geen probleem, maar voor de pensionstallers vaak moeilijk haalbaar......

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 08:42

Jester , het wisselt per paard.
Als appie jeuk krijgt en ik doe er dan een deken op,is zijn jeuk na 2 dagen weg.
Maar een ander paard houd er nog weken last van.en dat wil je liever niet natuurlijk.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 09:37

Ik ben er wel dagelijks, maar niet aan huis. Vorig naar met een deken en fibra aardig onder controle, maar je hoort zoveel over de tectonik. Hier laatst paar dagen de hals van zijn winterdekem af en meteen jeuken, zal het een soort van gewoonte zijn ook, want na 3 dagen houd ie weer op.. :=

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 10:23

Ik heb hier ook magneetjes geprobeerd.
In de manen gevlochten aan de achterkant van het vlechtje.
Vlechtje zat nog perfect maar de magneetjes foetsie.

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 11:54

Zijn er onder jullie ook die Puur Culico en Puur Allergie gebruiken. Wij zijn drie jaar geleden verhuisd naar de Veluwe en wonen midden in het bos. Mijn paard kreeg ook last van jeuk. Ik ben begonnen met Puur Culico en Puur Allergie. Vorig jaar was de jeuk al veel minder en had zij geen irritatie meer aan haar buiknaad. Tevens ben vorig jaar begonnen met Tectonic te smeren. Paard staat ook onder een eczeemdeken. Ben wel benieuwd naar ervaringen met puur Culico en Allergie.

line18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 12:09

Fleuribelle schreef:
Zijn er onder jullie ook die Puur Culico en Puur Allergie gebruiken. Wij zijn drie jaar geleden verhuisd naar de Veluwe en wonen midden in het bos. Mijn paard kreeg ook last van jeuk. Ik ben begonnen met Puur Culico en Puur Allergie. Vorig jaar was de jeuk al veel minder en had zij geen irritatie meer aan haar buiknaad. Tevens ben vorig jaar begonnen met Tectonic te smeren. Paard staat ook onder een eczeemdeken. Ben wel benieuwd naar ervaringen met puur Culico en Allergie.

Hier alleen puur culico.
En merk wel verschil.
Al is de deken wel erg belangrijk om ook op te houden .

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 12:44

papagroom schreef:
De meeste mensen die hun paard kennen, kunnen haast op de dag af voorspellen wanneer de jeuk komt...Als je overigens instaat bent om dagelijks te behandelen zijn er veel , natuurlijke en een stuk minder ongezonde methodes......maar dan moet je wel op tijd beginnen en instaat zijn je paard dagelijks te behandelen....voor de mensen met paarden aan huis meestal geen probleem, maar voor de pensionstallers vaak moeilijk haalbaar......

Mee eens! en dat is bij alle aandoeningen zo, jammer genoeg zijn er pensionstallen nodig omdat niet iedereen zo boft om een eigen plek te hebben voor z'n beestjes.

Wat betreft de cullico en allergie van PUUR, heb ik 2.5 jaar gebruikt, vorig jaar niks meer gegeven, en de jeuk is duidelijk minder!, dus proberen waard.
Verder handel ik zoals de symptomen vragen, dus deken, vliegenspray, en zalfje smeren als 't nodig is, vorig jaar heel weinig gebruikt gelukkig, wel altijd goed observeren en inschatten wat wanneer nodig is.
Nu woon ik niet bij bossen enz, bijna altijd windje, en ze kunnen binnen gaan staan als ze wilen, dat speelt zeker ook een grote rol.
Ik hoop dat het bij iedereen mee gaat vallen dit jaar, er zijn al veel steek muggen hier (dat wel weer :+ ), maar jeuk hebben ze nog niks.

Fjordengek93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 22:05

Mijn paardje schuurt flink eerste 2 dekens zijn al weg voor reparatie.. is er echt geen alternatief mag duur middel zijn

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 22:13

Fjordengek93 schreef:
Mijn paardje schuurt flink eerste 2 dekens zijn al weg voor reparatie.. is er echt geen alternatief mag duur middel zijn

Huh nu al flink aan het schuren?? Ik dacht dat de vliegjes er nu nog maar amper waren?

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 22:21

Ik zou toch aan iets anders gaan denken als het schuren nu al zo heftig is. Mijn paarden hebben nog helemaal geen jeuk.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 22:22

Dat is erg vroeg ja.
Staat het dier misschien al in het gras?
Bij mij op stal meerdere eczeempaarden,maar nog geen van allen jeuk.

Fjordengek, zet eens op een rij wat je allemaal voert en wat je al hebt geprobeerd?

Fjordengek93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 22:34

ellepel schreef:
Dat is erg vroeg ja.
Staat het dier misschien al in het gras?
Bij mij op stal meerdere eczeempaarden,maar nog geen van allen jeuk.

Fjordengek, zet eens op een rij wat je allemaal voert en wat je al hebt geprobeerd?

Equilin balancer
Lijnzaadolie
Gluco balance

Verder krijgt ze kuil maar ook zonder heeft ze last ook bij voordroog hooi.
Er groeien enkele grassprieten verder is het zand.

Ik heb derfen, Sweet itch van sectolin, reinigingskuren enz geprobeerd en vele dekens maar die halen allemaal nog geen week laatste jaren.

Fjordengek93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 22:37

Ze jeukt de hoofd, nek (alleen begin van hals) en borst

Later in het seizoen dikke uiers en jeuk onder de buik. Ook heeft ze een dikke buiknaad wat bij mijn vorige pony cushing inhielden uiteraard der staart gaat eraan.

Wat opvallend is en misschien iemand de gouden tip door kan geven.. ze krijgt ook extreem jeuk van regen en zweet

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 22:55

Komt dus duidelijk van binnenuit :j
Al gaan bij ons de paarden die op stal komen na lang in de regen te hebben staan ook staan schuren hoor.
dat vind ik dan weer niet vreemd.

Ken jij dit topic
[MD] Al driekwart jaar jeuk..

Kijk eens of je wat kunt met de tips daar in
Misschien kun je op homeopatisch vlak nog wat proberen?

Fjordengek93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 23:05

Ze plet je echt volop tegen de muur na regen en beukt keihard

Thx voor de link ga me verdiepen

Fjordengek93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 23:06

Wormenkuren verminderen de jeuk misschien dat iemand daar wat mee kan :\

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 23:08

Heb je er al eens een DA naar laten kijken?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 23:09

En bloedonderzoek laten doen?
Kan soms een hoop duidelijk maken