[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sammyoo

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 07:43

[***], hier ook geen jeuk meer hoor. Ligt waarschijnlijk aan het weer: droog, zonnig, koude wind en koude nachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 08:26

[***] schreef:
Zelf doe ik nooit iets extra's onder of over de deken .. Het is of eczeemdeken, of niets :+

Hier verbazing allom, mijn pony lijkt helemaal geen jeuk meer te hebben? Heeft daarstraks een tijd zonder deken in de paddock gestaan (even voordat we met de koets weggingen en daarna ook omdat ik hem wilde laten rollen enzo) en hij heeft in het midden van de paddock aan de hooinetten staan eten. Normaal als de deken af gaat dan gaat hij zowat meteen naar de schuilstal en daar zielig staan te zijn .. Hij reageert ook niet meer zo heftig op vliegen (af en toe nog eens wel natuurlijk, maar niet dat bijna hysterische als er eentje rond hem zwermt zoals hij even geleden had).

Misschien doet de C4L toch meer dan ik verwacht had :) Of misschien is het omdat hij nu totaal geen gras meer binnen krijgt maar dan zou ik het gek vinden dat hij eerst meer jeuk krijgt om het daarna te laten afnemen. Dus mijn gok tot nu toe is de C4L .. Of dat hij geen manen meer heeft die kriebelen? :+

Ik denk dat het komt door wat Sammyoo zegt hoor, dat samen met geen gras. Ik denk niet aan het voer of aan de afgeknipte manen. Het zijn namelijk niet de manen die jeuken, maar de huid.
Het gaat weer rond de 19 graden worden, dus de vliegjes komen nog wel terug. Dus juich nog niet te vroeg.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 10:21

-O- -O-

deken blijft toch op tot eind oktober tenzij het mais er eerder af gaat. maar ze zijn hier nooit zo vroeg met alles :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:53

Hier is het al de hele week 20 graden .. dus daarmee dat ik het zo raar vind :+
Maar mij hoor je verder niet klagen hoor :Y) Deken ligt ook nog gewoon op en dergelijke, ik vind het alleen zo gek .. 2-3 weken geleden wist hij niet waar te kruipen van de jeuk, en nu niks meer :+

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:02

Nou.. de schaar is erin gegaan..

Dit was het voordat de schaar erin ging:
Afbeelding

En dit is het geworden :
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ben zo'n anderhalf uur bezig geweest met de schaar.. maar hij heeft zich erg braaf gedragen..

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:03

Pfoeh.. Heftig! Zo kort gaat die van mij sowieso niet hoor als (ALSSS! :') ) ik het ga bijknippen/trekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:12

Jeej, nog een [***]'tje :Y) :))
Stoer van je hoor! En je gaat er geen spijt van hebben als het éénmaal weer langer is ;) (en het staat nu ook al wel vind ik, net zoals bij [***] .. Denk omdat ze andere kleuren manen dan vacht hebben ofzo :) ).

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:18

haha ja begin er al aan te wennen :P
Het scheelde ook wel dat al zijn manen naar 1 kant vielen. Misschien morgen nog de "finishing touch" Na anderhalf uur zowel paard als mijn arm een beetje lam :P dus niet alles is gelijk.
Deze week ook nog even lekker wassen en dan moet de boel weer fris en fruitig zijn :))

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:49

prima toch tess?
Groeit het de komende tijd weer mooi gelijk en dik terug :)

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 22:51

Veel beter Tess! Je zal opkijken hoe stoer je pony eruit ziet over een maand of twee. Als de manen er helemaal af zijn gehaald, gaan ze leuk rechtop staan als ze weer aangroeien!
Ik heb vanochtend de deken er weer opgegooid, Jones had toch wat aan zijn staart geschuurd.

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 23:40

Nou, hopen dat het hier blijft zoals het nu gaat....meneer heeft nu al 3 dagen niet meer staan schuren. Het regent hier erg veel en heftig, maar tussen de buien door dik 20 graden en broeierig. Dan zie ik de paarden irritatie hebben van de vliegen, ook Chris, maar niks geen geschuur... inmiddels wel een deken gekocht via mp.... hopen dat deze niet nodig gaat zijn. (heb hem nog niet)

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:01

Heb mijn pony eind 2010 ook gekortwiekt, niet voor de jeuk, maar omdat een fjordenboog mij leuk leek :)

Afbeelding
Oktober 2010

Afbeelding
Oktober 2013

Moet erbij zeggen dat ik het eerst een tijdje in een boog heb geknipt en winter 2012 voor het laatst in sportcoupe heb getrokken, daarna ben ik er vanaf gebleven :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:43

Ik vind persoonlijk de fjordenboog mooier staan Minka :P Het maakt pittiger vind ik altijd, met die ellenlange manen worden ze zo lijzig.

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 18:42

Ik ook, maar het bleef geen boog, maar werd een pleeborstel, te dikke manen ;)

Vorig jaar brak ik m'n enkel en kon ik het niet bijhouden, dus toen groeide het heel hard en nu is m'n nieuwsgierigheid gewekt en laat ik het even groeien.. Maar het wordt hoe dan ook weer een sportcoupe hoor :j

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:26

Wat een raar dun buikje zeg, lijkt net als of hij geen hooi krijgt?

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 08:47

Nee, we zijn gestopt met voeren :Y)

Foto vertekend, omdat ze strekt, heb nog wel meer foto's uit dezelfde serie waarop ze niet zo schraal lijkt, maar bij deze zag je de boog goed :)

[Edit]Hier dus: [ITP] Rhoda showt haar nieuwe coupe

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:16

voor de verandering gewoon eens geen dikke buik,maar een dier wat mooi op gewicht is :D

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:18

Ik wou het niet zeggen.. Vind haar daar helemaal niet schraal/dun/mager er uit zien, we zijn juist gewend altijd te dikke paarden te zien.. :=

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:23

Hier bedacht ik me ook dat de foto missch ongelukkig is, maar geen mager paard.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:36

Ik vind ook dat ze er goed uitziet. Een mooi strak buikje! :D De foto vertekend het beeld.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:40

Ik vind het dier niet dun maar het heeft geen gevulde buik. Daarom mijn opmerking of het wel genoeg hooi krijgt.

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 10:10

Het is geen paardje wat snel dik wordt, op bovenstaande foto stond ze ook gewoon 24/7 op een volle wei en was ze zelfs dikker dan op de foto hieronder, maar ze wordt een beetje een windhond door het zichzelf uitrekken.

Afbeelding

Probeer d'r wel altijd goed op gewicht te houden en veel beweging te geven voor het afvoeren van d'r afvalstoffen, want ze is wel gevoelig voor jeuk en dat is vaak bij dikkere paarden erger. Er is nu namelijk ook niks aan d'r te zien qua jeuk (al heel de zomer niet, ondanks dat de 24/7 op de wei staat).

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 10:25

Ik vind haar heel mooi minka! Wauw, ze is precies goed getekend! <3

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 10:51

Ik vind dr ook heel mooi! Niets op aan te merken, sterker nog: een beetje jaloers.
Mijn paard is rondgeribt en wordt ook gauw dik. Nu op dieet, 2 uur paddock en 5 uur gras, verder hooi. Hij trekt eindelijk bij, maar komt altijd met gevulde grasbuik uit t land, maar zn ribben voel je wel lichtjes. Dat vind ik dan weer niet mooi :)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 12:35

mooi dier minka!