[Info] Topic Cushing/PPID

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:53

cynthiar schreef:
Met Illo ging het vandaag weer goed :) .
Marcella: heeft hij veel haar in de kootholte? Illo heb ik vorige week ook de kootholtes leeg geknipt want hij had ook weer irritatie en jeuk daar. Dan blijft het steeds te nat, doordat het weer zo nat is, dan droogt het niet snel genoeg meer. De jeuk was nu weer weg.

Ja erg veel haar en bagger gaat er ook helemaal in zitten dat zelfs met wassen er haast niet uit te krijgen is.

Had eventueel anders vanmorgen even kootholte wil uitscheren, maar gaat nu voorlopig even niet lukken wegens te nat.

Beetje balen dat die van mij niet zo graag binnen wil staan. Maar het is bij die van mij geen jeuk.

cynthiar

Re: Centraal Topic Cushing/PPID

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 21:42

Kan je het ergste niet met een schaar wegknippen. Heb ik ook zo gedaan omdat het zo nat was.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 21:48

Mag er al niet aankomen laat staan dat ik zonder risico weg kan knippen. En aan de andere kant beschermen die haren ook tegen rotzooi dus wil daar zo min mogelijk aan doen.

Vermoed dat het eigenlijk ook gaat om kleine oppervlakkige sneetjes die dus voor de geïrriteerde huid zorgen aangezien het met wassen met Betadine onder controle te houden is.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 22:19

Raimondlover schreef:
Wat denken jullie is die slappe kak nog steeds een bijwerking van de Prascend? na 2 maanden?
En wat zou ik nog meer kunnen doen om het te verbeteren, vitaminespuit misschien een keertje?
Hij eet nu trouwens vrijwel onbeperkt hooi de hele dag, normaal kreeg hij alleen diarree als hij te lang zonder droge stof staat, maar dat is nu ook niet meer het geval.

Ik denk dat mijn merrie zo'n 6 weken dunne mest heeft gehad. Het begon na 3-4 weken. Dus ik denk dat het zeker een bijwerking kan zijn, zeker als de dosis nog niet lang stabiel is.

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 23:39

Afbeelding

fotootje van Joris, 24 jaar, sinds eind mei op de prascend.

Afbeelding

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 11:10

Hallo allemaal, helaas heb ik de moeilijke beslissing moeten maken om Zorro te laten gaan. Hierdoor heb ik nog 44 tabletten prascend over. Als iemand interesse heeft, stuur dan een PB!

Heel veel succes met jullie paardjes, hopelijk mogen ze nog jaren meegaan.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 12:09

Heel veel sterkte met het verlies van Zorro!

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 12:35

Sterkte. Ik zag de mooie fotos nog van oktober.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 12:43

Sterkte Ukkiepuk, moeilijke beslissing maar ongetwijfeld de beste voor je paard.

Hier een positieve update, Sed was afgelopen keer bij het wandelen erg energiek en baldadig, en struikelde geen enkele keer, dus ik heb hem gister even aan de dubbele longe gehad. Voor het eerst sinds augustus geloof ik dat ik hem weer aan het werk heb gehad en ik zag duidelijk verbetering in zn passen!
Hij liep niet op eieren, en zn passen waren nog wel wat stijf maar niet meer pijnlijk om te zien!
Natuurlijk heeft hij een conditie van -10 op dit moment, na 1 rondje draven al hijgen, maar toch kon hij het stappen goed hebben!
Erg fijn om de medicijnen te zien werken, ik krijg mn pony weer terug :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 12:46

Heel veel sterkte ukkiepuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 12:53

Heel veel sterkte ukkiepuk.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 13:03

Sterkte Ukkiepuk!! Dat is nooit leuk!

Met Gwendolyn gaat het gelukkig echt wel goed. Ze heeft wel wat rotstraal, maar niets waar ik heel nerveus van word. Jammer genoeg is het zo glad nu buiten, dus durf buiten de gang naar de wei en terug eigenlijk niet zoveel met haar te doen. Hopelijk in het nieuwe jaar weer ;) Gewoon lekker een beetje wandelen ofzo.
Gisteren heb ik haar uitgebreid gepoetst en met haar getut. <3 Ging er zo lekker in op dat ik eigenlijk te laat klaar stond om te lessen met mijn andere paard. :') Gelukkig was de lesjuf ook wat aan de late kant en doet ze daar helemaal niet moeilijk over!

Bij deze wil ik jullie alvast een heeeeeeel gelukkig nieuw jaar wensen en dat alle paarden maar lekker fit en happy mogen blijven! :j

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 14:15

ukkiepuk schreef:
Hallo allemaal, helaas heb ik de moeilijke beslissing moeten maken om Zorro te laten gaan. Hierdoor heb ik nog 44 tabletten prascend over. Als iemand interesse heeft, stuur dan een PB!

Heel veel succes met jullie paardjes, hopelijk mogen ze nog jaren meegaan.

Sterkte ermee.....droevig besluit.

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 14:30

Dank jullie wel.

Ik heb inmiddels genoeg PB's ontvangen!

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 14:57

Sterkte ukkiepuk.

Soms lijkt het wel dat er van veel paarden en pony's die net met de medicijnen zijn begonnen, afscheid moet worden genomen. Meer dan van paarden die al een tijdje het medicijn krijgen.

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 15:42

Esther_ schreef:
Sterkte ukkiepuk.

Soms lijkt het wel dat er van veel paarden en pony's die net met de medicijnen zijn begonnen, afscheid moet worden genomen. Meer dan van paarden die al een tijdje het medicijn krijgen.

Dank je wel.

Zorro had niet alleen PPID, maar was ook chronisch bevangen en had EOTRH. Drie aandoeningen met een slechte prognose. De prascend remde de PPID iets, maar de bevangenheid en EOTRH escaleerden juist.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 10:17

Jeetje wat plotseling maar idd deze drie aandoeningen zijn niet best en geen goede prognose.
Had zelf nog nooit gehoord van EOTRH, heb het even opgezocht.

Heel erg veel sterkte met het verlies van je knappe vriend Zorro.
Ik denk dat je een voorbeeld bent voor veel mensen, dat een shet niet perse alleen grasmaaier hoeft te zijn.

Beckie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 14:47

Goedemiddag,

Sorry dat ik zo kom binnen vallen. Ik heb een tijd lang het topic met veel interesse gevolgd en veel aan jullie tips gehad. Helaas heb ik in oktober mijn paardje moeten laten gaan.

Ik heb nog 130 tabletten prascend over (zie mijn advertentie, http://www.bokt.nl/markt/ad/315118/130- ... n-prascend).

Misschien kan één van jullie je voordeel er mee doen.

Succes met jullie paarden. Het is een rot ziekte.

Groet, Vasthi

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 19:52

Veel sterkte met het verlies van je paardje!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 20:04

Heel veel sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 20:29

Veel sterkte met dit verlies.

Kaat1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 18:57

Hier een kleine update, afgelopen september begonnen met de Prascend na de diagnose Cushing (waarde 21 pgmol). Binnen een paar weken kreeg ik van een lieve pony die wat schraal in met name de bovenlijn was maar verder prima in zijn vel zat, een humeurige, angstige en boze pony. Wij dachten dat dit door de bijwerkingen kwam en hebben de Prascend langzaam opgebouwd en het een paar maaanden de tijd gegeven. De pony begon te zweten, zelfs bij temperaturen rond het vriespunt en was duidelijk niet happy. Na drie maanden hebben we een andere dierarts er bij gehaald met als resultaat de diagnose géén Cushing <<) .
Inmiddels is er vorige week weer bloed afgenomen om te onderzoeken of er misschien iets anders aan de hand kan zijn...

(Mocht iemand nog interesse hebben in 30 tabletten Prascend, zie Boktmarkt voeding / supplementen)

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 17:23

sterkte ukkiepuk

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 18:19

Caballos schreef:
sterkte ukkiepuk

Dank je wel.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 11:44

Even een vraagje.
Mijn merrie had in september een waarde van 97 en we hebben toen opgebouwd naar 1 pil. Ik heb haar 30 december opnieuw laten testen en de waarde is 11.
Zouden jullie de dosis verlagen of zo houden? Ik vind haar namelijk de laatste weken wat rustiger dan voorheen.