Cushing

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Re: Cushing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 12:48

Kan je ze niet vanaf facebook in een nieuw online album plaatsen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 12:52

IMJ schreef:
Hoe lang geef jij nu de pergolide al?

Nu ruim 2 jaar.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 12:53

Oh jee, veel langer al dus.
Nooit overwogen om toch weer is opnieuw ACTH te laten bepalen?

Het haar is niet zo belangrijk maar voor mij voelt het als een soort graadmeter..

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 12:55

IMJ schreef:
Kan je ze niet vanaf facebook in een nieuw online album plaatsen?

Ze staan al in een nieuw album online, maar dat is minder toegankelijk, je kunt daar vandaan wel makkelijk op FB plaatsen maar op andere sites ben ik nog niet helemaal achter ;-)
Om ze nu nogmaals in een ander album te plaatsen vind ik een beetje overdreven en te veel werk.

Het haar is wel een hele belangrijke indicator van of de situatie van binnen op orde is. Als je het haar op orde hebt, dan zie je elke verandering en kun je daar adequaat op reageren, is het haar niet op orde dan is eigenlijk de situatie nog niet optimaal under control (wat mij betreft).
Dit overigens ook pas uit 5,5 jaar ervaring geleerd hoor, dat het haar toch beter kon zijn dan we dachten en dat we daar dus meer op gingen sturen en letten..

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 13:00

Ik ben ook benieuwd naar het haar... Naomi heeft in haar wintervacht van deze winter absoluut slag/golfjes langs de manenkam en schoft als het goed nat is geworden. Ben benieuwd of dit verdwijnt met de zomervacht en hoe het komende winter is.

fargo: Wat voor een browser gebruik je? Internet Explorer of Google Chrome?
Als de foto's niet groter zijn dan 600x800 pixels kun je ze op bokt krijgen door (in Chrome) de rechtermuisknop in te drukken op de afbeelding, en dan: Afbeeldings URL kopieren aan te klikken.
Dan hier gewoon tussen de [IMG] haken plakken.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 13:09

EDIT foutje ;-) nog even verder speuren

Hier zie je naar mijn idee al weer/nog te veel krullen rond zijn lendenen..
http://smile.webshots.com/smiles/9425fe ... 313f003841

Dit was eigenlijk al weer te lang!
http://smile.webshots.com/smiles/9826e3 ... 313f0121d2

http://smile.webshots.com/smiles/9d76d8 ... 313f02f13a
De rechtse is Willy, de linkse is Arkos met 20 jaar verschil er tussen ;-)
Je ziet dat Willy hier heel mooi kort haar heeft op gezicht, hij heeft wel een licht oranje gloed maar het is ook zomer...

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 13:18

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 13:36

Ik heb laatst een foto van Pris hier neer gezet. Haar vacht is nog erg netjes.
Pris liep afgelopen week weer echt heel erg slecht. Vanmorgen de smid laten komen en die heeft hij haar op eggbars gezet en we moeten haar voeten nat houden. Ik moet zeggen dat ik de moed erg aan het verliezen ben voor poown momenteel ...

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 13:37

Ipsilonka, het lijkt mee een van de naarste dingen om mee te maken - een hoefbevangen paard. Het is natuurlijk niet zo raar dat ze slecht liep. Hoop dat de ijzers verlichting zullen geven en dat er verbetering op zal gaan treden!! :(:) :(:)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 13:44

Ja, die kruinen rond de lendenen heeft die van mij ook een beetje.

Ipsilonka.. wat ellendig! Gelukkig was bij die van mij de bevangenheid al weg nog voordat ik met de pergolide begon.
Maar nog eventjes want ik ben het steeds kwijt.
Wat voer jij nu precies?

je geeft haar ook buut toch? Dat is toch voor een bevangen paard ook niet zo geweldig? Of begin ik nu dingen door elkaar te halen?

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 13:51

Ik ben nog maar een uurtje terug van stal. Vanmorgen had ik weer de afspraak met de DA voor de klinische controle en bloedafname. Uitslag ergens volgende week. De DA nam heel fijn de tijd (gaat weer een beste rekening worden *zucht*) voor alles, nog een en ander doorgesproken en ben blij dat ikzelf al veel meer kennis heb opgedaan in de tussentijd.
Wat tips gekregen om te gaan informeren w.b. voer.
Klinische beeld vond de DA ook schraal en weinig bespiering inderdaad. Jammer, maar ja....

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 13:54

Ik dacht dat buut en pergolide niet goed samen gaat?

Illo zijn vacht is deze winter weer korter dan vorig jaar, hij heeft geen krullen en kruinen. Het ligt ook weer wat gladder. Wel veel lange varkensharen over heel zijn lijf.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 14:01

En hoelang geef jij nu pergolide cynthiar?

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 14:07

Ze heeft in het begin van de bevangenheid op metacam gestaan, maar dat gaf helemaal geen beter beeld. De buut heeft ze echt nog nodig, daar kan ze niet zonder. Maar dat krijgt ze dus ook wel al sinds eind december. De dierenarts heeft niks gezegd over dat ik moet stoppen met buut nu ik pergolide gebruik.
En hoe ik het nu zie heb ik een hoefbevangen pony die positief getest is op cushing en insuline te hoog heeft waardoor de da ook denkt aan EMS. Ze krijgt al weken alleen hooi. Op een handje dieetmix na af en toe na de spuit buut (we moeten toch een beetje vriendjes blijven) Verder niks, gister provarium breeding binnen gekregen en dat wil ik gaan voeren met de HAP brokken daar moet ze toch wel tegen kunnen een klein beetje?
En de hoefsmid was vanmorgen ook gewoon ff 120 euro :+ omdat hij helemaal niet in de buurt hoefde te zijn bij me. gelukkig had manlief thuis genoeg geld, ik wist het namelijk niet :P
Laatst bijgewerkt door Ipsilonka op 21-02-13 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 14:08

Imago01 schreef:
Ik ben nog maar een uurtje terug van stal. Vanmorgen had ik weer de afspraak met de DA voor de klinische controle en bloedafname. Uitslag ergens volgende week. De DA nam heel fijn de tijd (gaat weer een beste rekening worden *zucht*) voor alles, nog een en ander doorgesproken en ben blij dat ikzelf al veel meer kennis heb opgedaan in de tussentijd.
Wat tips gekregen om te gaan informeren w.b. voer.
Klinische beeld vond de DA ook schraal en weinig bespiering inderdaad. Jammer, maar ja....

misschien dat je het weleens opgeschreven hebt....ergens ;) ...maar wat krijgt hij aan voer?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 14:15

Ik weet vooral nog dat imago heel kieskeurig is en de seniores laat staan! :D

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 14:53

Illo staat 2 jaar op de pergolide.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 14:57

Dus bij jou is qua vacht zelfs na een jaar nog verbetering opgetreden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 15:34

Kan dat, na een jaar nog verbetering?

Gisteren foto's gemaakt van Pablo.Het is hier prachtig weer en 20 graden.
Dus zonder deken :D

Afbeelding

met smurf
Afbeelding

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 15:48

Och wat ziet dat er heerlijk uit! Hier is het gewoon weer winter Geerke, guur en koud.
Pablo glimt.. :)

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 16:06

Na 2 jaar zelfs

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 23:00

Wat leuk zeg alle foto's hier om te zien!

@geerke: Imago staat momenteel op 1 kg Havens coolmix en bijna 3/4 schep slobber per dag. En onbeperkt ruwvoer.

Ik wil Imago vanaf morgen opschroeven naar 1,5 kg en later nog een halve kg erbij.

Ik moet wel nu echt een knoop gaan doorhakken welk voer ik hem wil gaan voeren. Vanaf volgende week donderdag is het al zo ver, dan gaat hij verhuizen. En ik zie door de bomen het bos verdikkie niet meer -:(- ! Ik vraag aan huidige stalhouder even een paar scheppen extra Coolmix mee, zodat ik eventueel uitstel heb voor keuze krachtvoer en ze kan mengen omdat Imago zo'n kieskeurige eter is.
DA vertelde over Sanequi maar ook dat veel paarden het niet lusten. Ik ga me daar dus niet aan wagen. Of een ander voer met Equitop Forte als supplement (vit. E!).

Was het nou de Pavo Care4Life die een aantal hier voeren?

Ik moet een aantal andere merken nog(maals) bekijken.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 23:11

Pablo ziet er goed uit Geerke!

Illo staat ook op 1 kg Coolmix van Havens plus een halve schep seniorenmuesli van Cavalor.
Er is nu een nieuwe partij hooi op stal wat wat groener is, daar wordt hij wel weer wat dikker van gelukkig maar heeft hij wel weer poepwater van, dus wel gewone mest maar daarna komt er van dat mestwater uit.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 23:14

Imago01@ kun je hem geen geweekte pulp door zijn voer geven?Of is dat teveel gedoe?
Meestal komen ze daar wel goed van aan....maar ik kan mij voorstellen dat het op een stal niet eenvoudig is als er 1 paard is die het eet ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 23:17

cynthiar schreef:
Pablo ziet er goed uit Geerke!

Illo staat ook op 1 kg Coolmix van Havens plus een halve schep seniorenmuesli van Cavalor.
Er is nu een nieuwe partij hooi op stal wat wat groener is, daar wordt hij wel weer wat dikker van gelukkig maar heeft hij wel weer poepwater van, dus wel gewone mest maar daarna komt er van dat mestwater uit.

Dat had Paap dus ook laatst....ik ben daar nooit zo blij mee.
Verstoorde darmflora.
Meestal door teveel van iets.Het rare is dat bij Pablo het weg was na vijf dagen panacur.
Dat snap ik dus niet,geen worm gevonden maar nu weer droge billen.
Of zou panacur ook nog een foute bacterie doden?(ik weet dat het werkt tegen giardia dus wie weet?)