Ik word er echt moedeloos van

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
merrieveulen schreef:tanden heb ik na laten kijken en idd op dit filmpje had ik de teugels wat strak maar als ik ze los laat en pak het einde van de teugels doet ze het zelfde@ Deniesje, wat jouw paard zou ik niet omschrijven als HS. Ik zou idd beginnen met de tanden nakijken.
Verder laat jouw paard zodra je aanstalten maakt om op te stijgen praktisch alle tekenen van irritatie zien. hoofd in de lucht, rug weggedrukt, zwiepende staart... Tijdens het tweede filmpje probeert ze je te dwingen de teugels te verlengen en van voren van haar af te blijven.
Niet leuk om te horen, maar jouw paard is sowieso niet blij met je handen. Ook is je zit niet in balans en daarom kan ze je zo gemakkelijk naar voren trekken. Je zwaartepunt ligt net aan te ver naar achteren. Daardoor kom je zwaarder op de rug neer en kan ze je uit het zadel trekken.
Als je wegrijdt zie ik meteen een gefixeerde hand die in alles uitstraalt het paard naar beneden te willen hebben, paard loopt weg met weggedrukte rug. Ook tijdens het opstijgen klopt de balans niet.
Bij jouw paard is er door midden van training en coaching heel veel te winnen, jouw problemen met je paard zijn voor 100% op te lossen, dat durf ik je te garanderen. En je hoeft er zeker niet bang voor de zijn dat je paard HS heeft op dit moment. Echter, als je de problemen niet aanpakt is er natuurlijk altijd kans dat het erger en erger wordt.
Nogmaals, mijn post is echt niet bedoeld om je af te kammen of wat dan ook, wel schrijf ik eerlijk wat ik zie en wat ik denk dat er moet veranderen om van jullie een combinatie te maken die klopt, en waarbij jullie je beiden prettiger voelen. Als het aankomt op paarden ben je nooit uitgeleerd, en in jullie geval zijn een paar kleine veranderingen waarschijnlijk genoeg om het rijden/ werken samen een stuk prettiger te maken! voor beiden!
FCSA schreef:Heeft mijn paard niet. Zou een herpesinfectie kunnen zijn, dat wordt soms in verband gebracht met headshaking syndrome. Zou je DA er even naar laten kijken!