Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
[***] schreef:Dank jullie voor de reacties nog
Om 1 of andere reden komt Cobe er wel mee weg vind ikMaar zal toch blij zijn als het een paar cm langer is
![]()
Ben wel blij dat het met het scheerapparaat kon, dat ging nog vlot .. Anders had het toch nog een tijd geduurd hoor, voor ik eraan begonnen was![]()
En de voorpluk kon ik niet over mijn hart krijgen .. al is dat technisch gezien geen voorpluk want dat heeft ie om 1 of andere rare reden niet
@ ShadyCeline : sterkte met Famke, hopelijk vindt de DA snel wat er is en kunnen jullie op naar herstel
Mi_Amore schreef:@ShadyCeline: veel sterkte, hopelijk is ze snel terug beter!
Ik krijg wel een lichte hartverzakking van allemaal die korte manencoupes
Mijn Zyta is dit jaar voor de eerste keer het jaar doorgekomen zonder kapotte oren/kapotte ogen/kapotte buik/kapotte benen.
Het is wel het eerste jaar dat de bovenkant van de staart uitgedund is, maar dat leek me niet volledig door het schuren te komen want ik zie haar nooit schuren?
Verder is de manenkam niet opgezwollen, ze gaat nooit op de wei, krijgt gecontroleerd hooi en correct voer en toch is ze een stuk manen kwijtDeken zit goed dus geen idee hoe het komt
Mindim schreef:Oei Evelien28, dat ziet er niet goed uit, een manenkam met groeven.
Dit had mijn paard ook en het was nog hard ook. Het is nu nog dweilen met de kraan open, maar gooi er alsnog maar een deken over heen, zodat ze niet geprikt meer wordt en het tot rust kan komen. Ik smeerde de manenkam in met een vettende zalf, zodat het rustig werd. Van het voorjaar gelijk een deken er op.
ellepel schreef:evelien, dat dikke komt vaak doordat ze schuren, dan zet de manenkam op en zie je die groeven.
ook kan het zijn dat je pony te dik is, dan kan de manenkam dik worden .
dan is een goed dieet dus een oplossing.
heb je je pony al op dieet wel even kijken of het genoeg selenium binnen krijgt, bij tekort zie je namelijk ook dat de manenkam zo er uit komt te zien.
maar meestal is het een gevolg van het schuren, dan word het daardoor dus dik en voelt het ook vaak warm aan
goed dieet, en behandelen tegen de jeuk
Mindim schreef:Oja, ik zie dat ze bij sommige merk eczeemdekens onder onderlengte verstaan, van het midden van de borst tot het midden van de staart. Dan kun je bij Boett, maat 00 nemen bijvoorbeeld, maar die is weer erg prijzig.
Trouwens ik zie dat de RSIH ook in maatje 115 onderlengte is. Niet meer verkrijgbaar bij de paardendrogist, maar misschien kunnen ze het voor je bestellen?
ellepel schreef:evelien een handje ponybrok mag best hoor!
daar worden ze niet dik van en zo krijgt hij net wat extra binnen, is je pony nog jong?
dan mag het zeker wel een beetje hebben en met alleen ruwvoer heb je juist sneller kans op wat tekorten.
als je hem om de dag een kwart voerschep ponybrok geeft gebeurd er echt niks en krijgt hij misschien wel net dat beetje binnen wat hij juist nodig heeft.
veel mensen denken dat je erg schraal moet voeren, maar zeker kleintjes hebben hun vitamientjes ook nodig