ik heb even jullie hulp nodig. Aankomend voorjaar wil ik voor in mijn webwinkel 1 of 2 eczeem pakketten gaan samenstellen met de producten die op mijn site staan voor een mooie actieprijs. Zelf heb ik wel ideeen over wat er ongeveer in moet zitten. Heb nu zelf aardig wat ervaring met de producten bij mijn eigen paardje en ook via mijn werk als dierenarts heb ik heel wat bijgeleerd over deze producten. Toch wil ik graag van jullie weten wat je nou graag wilt zien in een pakket, ik zie hier altijd veel verschillende meningen voorbij komen. Zo zou ik me kunnen voorstellen dat niet iedereen homeopathie wil gebruiken (bijv Puur Allergie en Puur Culico) en zo nog meer. Zelf heb ik ideeen om wat te doen met visolie bijvoorbeeld, die heb ik net nieuw in het assortiment. Verder komt er uiteraard Drainage Compositum in en ik zit te denken aan een kuurtje Probiotica en Multivitaminen. Ook dingen als Tea Tree shampoo en insectensprays kan ik erbij doen. Ik hoor het wel van jullie.
Waarom een kuurtje, en waarom niet alles los en bij meerdere stuks korting geven? Dan kunnen klanten zelf beslissen waarvoor ze kiezen immers.
iana, ik doe nu 1x per week een biertje door de slobber om de afvalstoffen uit te laten plassen Doe dat nu al 4 weken bij Storm maar ben vandaag begonnen met Wisse, die dus vaaf vrijdag pas weer thuis is.
nou, mijn pony had vanmiddag erg veel stress, dus ben benieuwd of ik dat morgen terugzie in haar eczeem. Wou wandelen, maar madam dacht dat ze weer ging verhuizen ofzo. Werkelijk, ze was echt woest!
Over dat pakket, inderdaad, laat klanten zelf samenstellen keuze uit bijv. 4 producten en geef dan iets korting. Denk dat dat wel heeeeeel erg lokt. Ik bijvoorbeeld sla veel pakketten over, omdat er gewoonweg iets bij zit waar ik niets aan heb ofzo.
Op=op: wisse is echt een lekker dier. Heerlijk hé, op je knollie rijden.
Pink_Horizon
Geplaatst: 09-09-09 20:11
Dat is altijd zuur op=op, de manen korter knippen dan hoeft! Hoewel ik het toch niet storend vind. Mijn vorige pony knipte ik expres zo kort dat het punky op ging staan (dus echt punky, niet zo stijl als een fjord), géweldig! Pride heb ik laatst ook geknipt en vraag me niet hoe het komt maar net voor de oren wordt het altijd korter dan in het midden Komende maand laat ik het nog even groeien en dan trek ik het midden wat bij (wil ik nu nog niet doen, misschien zorgt het trekken voor jeuk of plekjes ofzo..)
nou dat heb ik dus ook Achter oren is het behoorlijk kort, in het midden weer langer en richting de schoft weer korter, hahahaha. Gelukkig zit het altijd zo warrig dat het niet echt opvalt Maja als je pony een dun stukje manen heeft wat kaarsrecht naar beneden valt, ja dan ben je niet blij denk ik haha.
Voorgaande jaren knipte ik altijd coupe fjord. Maar de manen zijn niet zo dik dat dat geeneens meer zal lukken.
Als je coupe fjord doet is het juist ook mooi als je het bij de schoft en bij de oren korter doet dan in het binnen. Dan lijkt de hals wat voller. Misschien dat dit ook geldt voor sportmodel manen?
De mijne heeft hele lange manen (denk 30cm ofzo) en vanaf halverwege is het iets meer dan een handbreedte en zo'n 10cm bij de schoft is het bijna kaal. Haha, echt geen porum, maar ik laat het lekker zo. Hij heeft er geen last van en manen zijn zo leuk om mee te tutten
Pink_Horizon
Geplaatst: 09-09-09 21:02
Nee helaas Annetje, bij een sportcoupe is het dan net of je een kwasimodo pony hebt met een boggel in zijn hals
Gelukkig zit dat van Pride ook altijd warrig, dus we overleven het wel
haha nee het ziet er inderdaad niet zo profisant eruit. Maja, ze loopt toch met de deken op en als ie eraf is, ben ik er alleen. Daarnaast schaam ik me er niet voor. Ik ben juist trots dat ik dit met haar bereikt hebt
Die lange vlechten van Shadow vond ik niet zo mooi. Ze waren ongeveer de lengte van de breedte van haar hals. Vond het zo barbieachtig eruit zien. Houd ik niet zo van. Tenzij het natuurlijk rastypisch is, dan wel.
Ik ben ook wel van de sportlook, al vond ik jou vlechten wel heerlijk zoet en vooral super gaaf voor een exceem pony!!!
Annetje
Geplaatst: 09-09-09 21:16
Ik vind lange manen niet zozeer mooi en ook niet altijd handig, maar met wedstrijd wel Ik heb nooit zin om al die vlechtjes te maken en er dan nog knotjes van de draaien, een hengstenvlecht heb ik binnen 5 minuten gemaakt. Ik vond lange manen ook altijd wel lekker voor het paard in de regen en de sneeuw. In de zomer is het weer heet. Verder maakt het me niet zo heel erg veel uit hoe het paard eruit ziet, dus hij loopt met een belachelijk kapsel rond. Nu onder de deken en in vlechten valt het niet op, straks als de deken af mag verander ik mijn mening misschien nog wel
*gaat kijken of ze een voorbeeldfoto heeft van haar barbiepaard*
Vandaag trouwens op stal, 1 van de eczemers moest even wachten op de poetsplaats en ja hoor meteen schuren. Alle staartjes en manen zijn gehavend. Bij die van mij niet. Laatst pakte mijn stalbaas shadow bij de manenkam en schrok:'Jeetje, zegge die is soepel'. Ik lachen ja goed hé, ben erg trots!
haha ze ziet er ook best goed uit. Heb wel een supermooie pony
Hahahahahahahaahah poedel Nou ja met die hengstenvlecht staat het hem stoer, los is inderdaad eumh tja wat moet ik ervan zeggen haha. Chaotisch, laten we het daar op houden. Desondanks is het een mooie aparte pony om te zien, dus dat doet veel goeds
@ Annetje: wat een ontzettend leuk (getekend) paard heb jij zeg, wel zonde van de manen maar ja, daar hebben we hier allemaal last van
Ik heb overigens had advies terug van Marstall. Ook hij vond het onduidelijk of het nou eczeem is of een (gecombineerde?) eiwitallergie, omdat Kaspar na 1 dag weiland al jeuk kreeg (bloedonderzoek komt nu dus echt heel zeker). Hij raadde de Marstall Vito aan met eventueel de Excem Plus erbij, en omdat ik liever geen knoflook wilde moest ik anders denken aan de Wiesencobs (heb ik van St. Hippolyt vorig jaar al geprobeerd, maar heb liever geen voersoort die ik moet weken) of de Marstall Force. Ik geef nu de GKM bij, maar die is meer voor opgroeiende paarden, dus de Force lijkt mij dan een goede overstap. Ik ga nu dus voor de Vito met de Force erbij voor extra vitaminen en mineralen.
wat raden jullie aan als reinigingskuur? Mijn paard krijgt nu medicijnen en peniciline... dat wil ik natuurlijk niet de oorzaak laten zijn dta ze straks alsnog gaat schuren...
ze krijgt al knoflookpoeder...
ellepel
Geplaatst: 10-09-09 15:46
reinigingskuur pas na de medicijnen doen he? niet tegelijk met.
wat je wel kunt geven op dit moment is een probiotica. dat schijnt juist weer heel gunstig te werken... ik doe het ook als appie een antibiotica hebben moet dan geef ik hem ook probiotica. geen idee of het werkt hoor,maar ik merk aan hem eigenlijk nooit dat hij bijwerkingen heeft van medicatie.
annetje: appie heeft net zulke mooie manen!! alleen zijn ze dan wat korter,maar ook bij de schoft zo'n zielig plukje hangen..lijkt eigenlijk nergens naar maar ik heb nog geen lef om het er helemaal af te gaan halen
haha en dat is iemand die zei dat dids zijn manen op 1 lengte moesten of niet ellepel? ik ben pas gaan knippen toen het korte haar alweer een redelijke lengte kreeg vond het pijnlijk
zij
Geplaatst: 10-09-09 15:51
kan dat wel tegelijk dan ellepel? ik weet idd niet beter dan dat het niet teglijk mag...
ellepel
Geplaatst: 10-09-09 16:06
ik had er wel es over gehoord,maar ik heb zelf nooit kunnen vinden waarom het niet gegeven mag worden. wel was het zo dat appie de medicijnen nooit tegelijk met de probiotica kreeg. daar zat dan wel een paar uur tussen. weet niet of dat verschil uit maakt?
maar sowieso kun je wel na de AB kuur probiotica geven om de boel weer op orde te zetten van binnen
opisop_shop
Geplaatst: 10-09-09 16:49
Zij, eerst de medicijnen en daarna pas andere middelen gebruiken
Tja, wat betreft de manen; Wisse loopt er op het moment ook een beetje lelijk bij hihi! Had het geduld niet om te wachten tot de korte plukken langer zouden worden en daarna gelijk te maken. Komt ook nog bij, dat de kortere plukken ook erg dun waren. Tja en van het een kwam het ander en toen had ie ineens niets meer over
Wij gingen dus van dit
naar dit
naar dit
Nu zie ik wel een reden dat die hals erger is, de manen hangen er nu ook niet meer overheen dus kan ook nog zo lijken omdat je de bovenkant van de hals normaal niet ziet zo onder de manen en nu wel...
_CS_
Geplaatst: 10-09-09 17:03
Drainage inderdaad niet in combinatie met reguliere medicijnen geven. Pas daarna.
Ok, ik ben echt zo trots Kreeg vandaag meerdere complimenten, over mijn mooie meid. Ze ziet er zo gezond uit, blinkt als een spiegel, blaakt van energie, eczeem gaat super. Ben echt helemaal blij
Ok, zal even een overzichtje geven voor je op=op:
Wij gingen van dit
Naar dit
Toen naar dit
En weer terug naar dit
Nu is het deze lengte ongeveer
Ik kan maar 1 ding zeggen en dat is dat ik wou dat mijn haar net zo snel groeide als dat van m'n meid haha
Zal van de week m'n mooie meissie weer eens op de foto zetten. Sorry hoor, maar ben gewoon zo verliefd op m'n mormeltje
Die 1ste foto is van voorjaar 2007 dacht ik. Dat fjordenkapsel vind ik ook stoer hóór, maar is echt geen doen onder een deken. Nu lukt dat toch niet meer, omdat haar manenkam 3x zo dik is geworden als eerst