Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Meganyr schreef:Ik zal even de situatie schetsen:
Haflingerruin van 17-18, wordt regelmatig gereden. Dressuurmatig en buitenritten tot 30 km.
Vijf jaar geleden een keer spierbevangen geweest, toen op pensioen gezet maar hij kwijnde weg. Sinds twee jaar weer opgebouwd en nu weer actief onder het zadel.
Krijgt 12 kg graszaadhooi per dag en één vitaminekoek van Pavo. Na een pittige rit selenium en vit e.
Door omstandigheden 10 dagen niet bereden, buiten in de bak losgegooid (staat 24/7 op een paddock van 15x8), flink rennen en bokken, kwartier later spierbevangen en niet willen bewegen.
DA stond voor een raadsel. Ik vraag me af of hier iets van ppid/ems/ir aan ten grondslag kan liggen.
Batlow schreef:Snelle korte vraag, mijn cushing pony is bij het voer gekomen van mijn paard, normale brok. Hij heeft bijna de hele bak leeg gegeten, toch zeker wel 5 kilo.... Hij gedraagt zich verder normaal en heb zijn pilletje er in gekregen, moet ik enige maatregelen nemen??
Batlow schreef:Snelle korte vraag, mijn cushing pony is bij het voer gekomen van mijn paard, normale brok. Hij heeft bijna de hele bak leeg gegeten, toch zeker wel 5 kilo.... Hij gedraagt zich verder normaal en heb zijn pilletje er in gekregen, moet ik enige maatregelen nemen??
Jelleee schreef:Hij krijgt 1/4 maar ik ga na de kerst idd even mijn DA bellen, want dit vind ik niet normaal. Hij eet gewoon niets meer behalve een half netje hooi. Sinds de prascend zegmaar. Hij eet nu dus ook geen pil meer.
Hoe doe jij dat met dat spuitje? Met water? Laat hij dat nog wel toe na een tijdje?