[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

evelienn28

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 19:19

Heej

Ik kom dit topic even binnen vallen, want ik heb het idee dat mijn minipaardje er ook last van heeft.
Het is me nog nooit opgevallen en heb hem al 2 jaar (hij is nu ook 2) maar sinds ongeveer 2 maand viel het me op dat hij veel jeuk had.
In de manen en staart zitten veel schilfers, ik had hem gisteren gewassen met tea tree shampoo tegen de jeuk en schilfers.
Vandaag was ik weer even wezen kijken en nu viel het me ook op dat hij wondjes had en een beetje gelige pus.
De symptomen die hij heeft komen wel overheen met zomer eczeem, maar hoe kan het dat het me nog nooit is opgevallen of kan het zomaar ineens op duiken?

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen en misschien middeltjes die ik zou kunnen gebruiken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 19:23

ZE kan zomaar ineens opduiken :j Zijn ook veel paarden die er pas op latere leeftijd last van krijgen.

Wat je in mijn ogen zeker zou moeten doen is een deken aanschaffen, dat werkt al het grootste gedeelte. Of je daarnaast nog iets van middeltjes gebruikt moet je zelf uitzoeken & proberen, niet alles werkt bij ieder paard even goed (en er is nog geen middel wat echt 100% werkt, ookal beweren ze wel eens anders ;) ).

Hier zijn [***]'s manen er trouwens af :oo
Heb maar geen foto gemaakt want het is echt erg nu ... Maar het wordt wel weer mooi, ooit :Y) :))

evelienn28

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 19:40

bedankt voor je reactie :)
Nou zat ik eigenlijk met nog een vraagje hoe zit dat nou eigenlijk met erfelijkheid is het egt erfelijk bepaald? had een beetje gegoogle las hier wat dingen over.
aangezien ik een hengstje heb voor misschien toekomstige hengstenkeuring..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 19:50

Daar heb ik geen idee van, heb me er ook nog nooit in verdiept. Ik heb zelf een ruin dus maakt ook allemaal niet uit :+

Zal vast wel iemand hier in het topic wat meer mee bezig geweest zijn ;)

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 20:14

[***] schreef:
ZE kan zomaar ineens opduiken :j Zijn ook veel paarden die er pas op latere leeftijd last van krijgen.

Wat je in mijn ogen zeker zou moeten doen is een deken aanschaffen, dat werkt al het grootste gedeelte. Of je daarnaast nog iets van middeltjes gebruikt moet je zelf uitzoeken & proberen, niet alles werkt bij ieder paard even goed (en er is nog geen middel wat echt 100% werkt, ookal beweren ze wel eens anders ;) ).

Hier zijn Cobe's manen er trouwens af :oo
Heb maar geen foto gemaakt want het is echt erg nu ... Maar het wordt wel weer mooi, ooit :Y) :))

Ohh echt heb je het gedaan???? :oo :oo
Ik stond er vandaag, en dacht zal ik het doen.... en toen keek ik even hoe kort het zou worden en toen durfde ik niet meer :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 20:17

Neen, ik heb het laten doen :Y)
Vroeg aan de staleigenaresse of ze toevallig een scheerapparaat had en toen gezegd waarom enzo en toen zei ze "oh, haal 'm zo maar even, dan doen we dat snel". En tja, voor ik het door had was het al gebeurd :') Gewoon ogen dicht en haar haar gang laten gaan :+ :)) (ook eerste keer dat er een scheerapparaat in [***]'s buurt kwam maar ik heb echt een toppony <3 ).

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 20:47

Ben nu toch wel benieuwd naar een foto hoor :o

Vandaag zag zijn hoofd er al een stuk rustiger uit. We houden hoop *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 20:48

Ik denk dat het best is dat iedereen die wil knippen gewoon knipt, en dat ik dan de foto post :')
Hij heeft echt niks meer :(:) Maarja, ging ook niet anders aangezien de achterkant echt weg was ...

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 20:54

Aww arme Cobe, haha!

Zal ik dan ook maar even mijn short-hair-pony's showen? Gelukkig groeit het wel snel!
Alvaro juni 2011:
Afbeelding
Alvaro gisteren:
Afbeelding

Misty is andersom :') Dit was afgelopen najaar:
Afbeelding
En nu:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 20:56

Whaha, neem die 1e foto en maak dat nog 1 cm korter en dan heb je [***] :Y) :))
Die 2e foto is trouwens stoer! <3

Maar ik vind "fjordenmanen" eigenlijk best wel leuk .. dus dit keer ga ik die van [***] echt proberen op een leuke lengte te houden (op tijd bijwerken dus :+ ).

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 21:27

Hihi die arme Cobe. Ik vond ze bij Alvaro al mega kort, ik kreeg er niks meer vanaf met de schaar. :')

Ja die fjorden coupe staat Misty ook best goed toch? Maar ik ga ze toch maar weer laten omvallen. :D

Mariekyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 22:07

Kwam wel eens topics van jullie tegen en wat is Alvaro volwassen geworden, is heel duidelijk te zien op 2e foto!!
Gaaf beest is het aan het worden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 22:27

Haha, ik heb wel wat met fjordencoupes .. Denk dat mijn volgende pony ook een fjord wordt, vind ze zo leuk! :D Maar dat duurt nog wel minstens 10 jaar :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 17:55

Niet schrikken ...

Afbeelding

Ik zei het toch :+

En zo ziet het er van bovenaf uit:

Afbeelding

Zal wel weer groeien :Y)

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 18:12

woesh die is kort := Zo gaat mijn hafje dus ook na dinsdag door het leven :')

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 18:28

En toch vind ik het wel stoer staan Sabine! Helemaal niet storend ofzo! :Y)

Ik ga morgen eerst de manen eens grondig wassen met teershampoo! Eens kijken hoe het er dan uit ziet..

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 20:37

TeSs2411 schreef:

We kunnen wel scheren Tessa }>

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 20:48

carina schreef:
TeSs2411 schreef:

Heb thuis een scheerapparaat liggen maar denk niet dat die door zijn manen heen komen }>
Of jij moet er nog 1 op stal hebben ? <<)

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 21:32

TeSs2411 schreef:
carina schreef:

Heb thuis een scheerapparaat liggen maar denk niet dat die door zijn manen heen komen }>
Of jij moet er nog 1 op stal hebben ? <<)

Heb ik :D

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 21:43

toch triest om te zien, die kale manenkammen. Onze pony, is er dit jaar goed doorgekomen. Behalve flinke jeuk aan maantop en het stukje manen, wat net niet onder de deken zit is ze er dit jaar doorgekomen. DE "blote"delen, we heel het jaar met derfen gesmeerd, maar dat was toch niet afdoende.

vorig jaar om deze tijd, overigens ook het scheerapparaat eroverheen gehaald hoor.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 22:05

Afbeelding

Zo kaal is mijne, en ja het is incl voorpluk.. Het werd zo sprieterig.. Nu lijkt ze op een sexy militair! Groeit toch wel weer aan, al was de voorpluk wel ff schrikken hoor! Maar ik vind het serieus wel sexy staan, al sowieso op mannen met stekelhaar.. (alhoewel, zij is natuurlijk een lady!)

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 22:13

Dapper! Aan zijn voorpluk durf ik echt niet te komen := Die blijft ook echt zitten.
Staat Wel echt super cool!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 22:16

Het groeit ook hard hoor, nu twee weekjes eraf en er zit ruim een cm op nu (van dus 2 mm ofzo naar ik denk nu wel 12mm)

aniquegraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 22:22

Ik durf het er niet af te halen is vindt het zo zonde het is nu al heel kort en dun. Nu probeer ik het weer netjes een in boogje je doen alleen groet het niet zo snel. En de voorpluk kan ik niet eens aankomen dan wordt ze helemaal gek..

koetje28

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 22:29

moet zeggen dat t ook went hoor een korte coupe..4jaar geleden wou ik niet eens een stukje wegknippen voor dr halster/hoofdstel en uiteindelijk hebben we de manen ook ruim op schouderlengte gehad totdat ik anderhalf jaar geleden bijna 2 uur 2x per week bezig was met het uit de vlecht halen, uitkammen, insmeren, verzorgen en weer invlechten en daarbij helemaal verkrampen in mn handen dat ik (mmm okay een vriendin want ik kon t niet over mn hart verkrijgen :+ ) een uur later een sport coupe gecreëerd en toen was het zo gezegde hek van de dam :D sindsdien is het alleen maar korter geworden en knip ik het bijna wekelijks nu bij en t staat haar GEWELDIG *D