Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
dookia schreef:Paard (nov-jul) <29 pg/mL <6.4 pmol/L
Paard (aug-okt) <47 pg/mL <10.4 pmol/L
fargo schreef:[/quote]dookia schreef:Paard (nov-jul) <29 pg/mL <6.4 pmol/L
Paard (aug-okt) <47 pg/mL <10.4 pmol/L
@ dookia - Liever deze gebruiken met de grenswaarden erbij heb ik met opzet al een aantal keren gequote![]()
Dit is het referentiekader, met 10% aan weerszijden:
20 - 40 pg/ml Nov-Jul afgeleid van grenswaarde-------------------- > 29
37 - 57 Aug-Oct (Seasonal rise) afgeleid van grenswaarde ---------------- > 47
Zucchero schreef:Dank voor het welkom
Wat zijn voor jullie de triggers geweest om op Cushing te laten onderzoeken?
Hebben jullie allemaal bloed laten onderzoeken?
mysa schreef:Uitslag gehad: geen cushing en geen i.r. weet nu niet meer waar ik nog moet zoeken naar een oorzaak.
fargo schreef:Krijgt het paard ook al dingen om de weerstand te ondersteunen, want dat zie ik altijd als een heel belangrijk ding dat vaak over het hoofd wordt gezien?
En ja, ik denk dat ik daarnaast ook nog zou verhogen want die waarde is nog knap hoog denk ik. En ze zit dan dus op 7 weken behandelen?
Citaat:Mix Cush'Less
Cush'Less is een kruidenmix die de paarden verlicht met het syndroom van Cushing. Ondersteunt het endocrien systeem, stimuleert de doorstroming. Voor een betere rui tijdens lente en zomer. Dit mengsel kan gecombineerd worden met Drainage voor paarden met repetitieve hoefbevangenheid.
Ingrediënten: Monnikenpeper, artisjok, bosbes blad, kuisboom, boekweit, duizendblad, ginko biloba.
Dosering: paarden 4 t/m 5 maatlepels/dag - ponies 2 t/m 3 maatlepels/dag (in twee maaltijden als mogelijk) Cushing moet altijd door een veearts worden gediagnosticeerd. Cush'Less is geen medicijn. Meer informatie over Syndroom Van Cushing.