Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
papagroom schreef:Er zijn ook grotere knuten...een knut is 1 tot 4 milimeter....
Wat ik hier nog wat mis,is dat een goed weide beheer ook kan helpen.
Een knut heeft stilstaand water nodig om zich voort te planten.
Alles in de omgeving waar regen water in kan blijven staan is dus al een goed begin.
Een knut kan in de volle zon ook niet leven,dus zo veel mogelijk struikgewas wegsnoeien heeft ook een goed effect.
Er wordt wel gezegd dat z.e. aan de kust minder voorkomt,en dat heeft hier ondermeer mee te maken,in zout water heb je weliswaar geen knutenlarven,maar het land is daar ook veel minder beschut zodat de knuten een minder geschikte leefomgeving hebben
papagroom schreef:Er zijn ook grotere knuten...een knut is 1 tot 4 milimeter....
Wat ik hier nog wat mis,is dat een goed weide beheer ook kan helpen.
Een knut heeft stilstaand water nodig om zich voort te planten.
Alles in de omgeving waar regen water in kan blijven staan is dus al een goed begin.
Een knut kan in de volle zon ook niet leven,dus zo veel mogelijk struikgewas wegsnoeien heeft ook een goed effect.
Er wordt wel gezegd dat z.e. aan de kust minder voorkomt,en dat heeft hier ondermeer mee te maken,in zout water heb je weliswaar geen knutenlarven,maar het land is daar ook veel minder beschut zodat de knuten een minder geschikte leefomgeving hebben
TeSs2411 schreef:Nou de knop is om. Dinsdag gaat de schaar erin! Hij lijkt overigens iets rustiger te zijn vandaag met zijn jeuk. Hoop dat het zo blijft.
ydnew schreef:Bij mijn Chris is de jeuk vandaag uit gebleven....maar weet iemand het antwoord op: hoelang heel veel suikers in een keer kunnen blijven nawerken? (nadat hij nu 4 week geleden heel veel appels heeft gegeten in 3 ochtenden?)Hij heeft dus al in geen 5 jaar last gehad van eczeem nadat hij van NL naar Portugal is gegaan, en nu ineens weer... niet zo ernstig dat hij de hele dag staat te schuren maar wel stukken van manen weg en bovenkant staart is kort. evenals bovenkant billen/rug zitten een paar plekjes. knuten etc heb ik hier echt niet kunnen ontdekken. Die hadden mij in nl ook te pakken....
ellepel schreef:ydnew schreef:Bij mijn Chris is de jeuk vandaag uit gebleven....maar weet iemand het antwoord op: hoelang heel veel suikers in een keer kunnen blijven nawerken? (nadat hij nu 4 week geleden heel veel appels heeft gegeten in 3 ochtenden?)Hij heeft dus al in geen 5 jaar last gehad van eczeem nadat hij van NL naar Portugal is gegaan, en nu ineens weer... niet zo ernstig dat hij de hele dag staat te schuren maar wel stukken van manen weg en bovenkant staart is kort. evenals bovenkant billen/rug zitten een paar plekjes. knuten etc heb ik hier echt niet kunnen ontdekken. Die hadden mij in nl ook te pakken....
bovenkant rug en billen ook?
doet mij dan eerder denken aan een bacteriele infectie zoals regenschurft.
zou toch kijken of je je paard niet kunt behandelen met een middel daar tegen.
jeuk van appels zou kunnen,maar nu echt niet meer.
heb je daar ook iets van imaverol of kun je de plekjes behandelen met een betadine of soort gelijk?