Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ikenindi schreef:ik heb vandaag lekker een buitenrit gemaakt (ikenindi @ [WN-ITP] indi eerste keer wn-itp) en ik merkte toch wel dat zodra we stil stonden dat ze flink last van vliegjes had. wat doen jullie op je paard tijdens het rijden tegen de vliegjes? azijn werkt niet lang genoeg...
willemlover schreef:Simba_ schreef:
AahhGeen deken opgelegd?
nee,![]()
DA zei dat niet heel veel effect had, dus hebben we niet gedaan.
iemand andere evaringen?
ellepel schreef:ikenindi schreef:ik heb vandaag lekker een buitenrit gemaakt (ikenindi @ [WN-ITP] indi eerste keer wn-itp) en ik merkte toch wel dat zodra we stil stonden dat ze flink last van vliegjes had. wat doen jullie op je paard tijdens het rijden tegen de vliegjes? azijn werkt niet lang genoeg...
rijden met flink veel vliegenspray of een uitrijvliegendeken
neetje86 schreef:heb even een vraag. mijn pony heeft ook ontzettend zomer eczeem. had eerst een gewone vliege eczeem deken met een buikflap (met van die hele kleine gaatjes). heb nu een echte eczeem deken gekocht want dr buik lag al helemaal open enz. maar mijn vraag die eczeem dekens ademen die wel, bedoel er zitten geen gaatjes of iets in? is dat niet te warm in de zomer? wat zijn jullie ervaringen hier mee?
ikenindi schreef:heb je een foto van hoe jij rijdt?
Mariskas schreef:ikenindi schreef:heb je een foto van hoe jij rijdt?
Heb ik niet, en ik heb ook nog geen digitale camera. Ik zal eens kijken of mijn bijrijdster binnenkort een foto kan maken...
Maar het scheelt echt enorm, rijdt een stuk relaxter!
neetje86 schreef:heb even een vraag. mijn pony heeft ook ontzettend zomer eczeem. had eerst een gewone vliege eczeem deken met een buikflap (met van die hele kleine gaatjes). heb nu een echte eczeem deken gekocht want dr buik lag al helemaal open enz. maar mijn vraag die eczeem dekens ademen die wel, bedoel er zitten geen gaatjes of iets in? is dat niet te warm in de zomer? wat zijn jullie ervaringen hier mee?
Sodeletuut schreef:Weet iemand hoe het zit met de maten van bijv. boett?
(0, 1, 2 etc.).Ik moet maat 175 hebben meestal, ligt er wel een beetje aan hoe ze uitvallen.
Sonja_vR schreef:Sodeletuut schreef:Weet iemand hoe het zit met de maten van bijv. boett?
(0, 1, 2 etc.).Ik moet maat 175 hebben meestal, ligt er wel een beetje aan hoe ze uitvallen.
http://www.boett.com/site/page/392?cNode=26
even naar beneden scrollen
daar staat maattabel
Edda is +- 1,38
heeft een van de fly free een deken met 115 ruglengte(snap ook niet waarom het past, zal wel door de stretch komen)
van boett heeft ze de 4
en daar heeft ze nog iets ruimte kwa lengte (echt maar iets hoor )
maar het gaat meer op ruglengte
met een normale dekenmaat van 175 kom je denk ik op een 4 een M5 een 5 (misschien is M6 ook een optie, maar lijtk me onwaarschijnlijk )
ligt helemaal aan de bouw van je paard