Ik doe dat bij appie toch wel, even met zijn vacht in de frisse lucht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Wdj schreef:Ik wil graag even aansluiten. Heb een ernstige ZE er... Ik heb haar nu een 9 maanden op de Vitalbix lijn... Ze krijgt witlof ipv worteltje op zn tijd. Maar nu het volgende: zou een paard gebrek aan vitamine D kunnen oplopen als ze constant in de exzeem dekens staan? Ik rij zomers ook altijd met een deken op, zelfs in de bak....
Inge_Zorro schreef:Wat interessant om te lezen dit. Geloof dat ik jullie ga volgen, wie weet haal ik er wat tips uit![]()
Zie nu al op tegen de zomerperiode. Paard had vorig jaar súperveel last, het lijkt elk jaar erger te worden.. Hij kreeg ook bulten van huidontstekingen bij de plekken waar hij geschuurd had, heel naar.
Zijn voorpluk is het eerste wat eraan gaat, zag dat dat bij een aantal van jullie ook zo is.
Heb hem nu helemaal van de brok af en voer alleen Pavo Nature's best (naast onbeperkt ruwvoer) Hier doet hij het heel goed op, maar het is natuurlijk ook winterBen alleen nog op zoek naar een andere eczeemdeken, van de RSIH krijgt hij super schuurplekken. Denk dat ik toch maar eens een seizoen wat anders ga proberen.. + eczeemkap, zijn hoofd is ook altijd kaal..
Laten jullie de eczeemkap op in de stal? Paard schuurt altijd het ergst aan zijn hoofd als hij net weer op stal komt..
Blijft lastig dat zomereczeem
Deni11 schreef:Ik heb een amigo aussi allrounder gekocht voor mijn fries merrie (voornamelijk voor de kleur en manen behoud ivm weide gewoontjes, geen exceem dus...). Echter heeft deze deken geen bilkoorden.
Nou willen wij die er aan gaan maken, alleen vroegen wij ons af, of ze ook echt nodig zijn? Er zit wel iets bij de staart en buiksingels dus zou die zo gewoon goed blijven liggen?