[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 19:40

Ik zou inderdaad nog wel iets tussen de voorbenen langs doen dan, zodat de deken op zijn plek blijft... En iets zachts voor over de schoft en iets van een sterke dekensingel ofzo (denk dat een dekensingel zelf niet sterk genoeg is)...

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 20:04

antine schreef:
Malenka: bij Nilay hielp de Derfen niet? Wat smeer je nu tegen de jeuk?

Dat klopt. Ik dacht even dat het hielp. Maar helaas het bleek weer niet zo te zijn.
Ik smeer nu Eczema balsem van Brugman. Dat helpt erg goed bij Nilay. Zodra ik het gesmeerd heb is de jeuk over.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 20:22

Breghje, mijn haf had deze deken, had ik ook gemaakt van een oude hals

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heb ook een keer dit gemaakt van Lycra maar behalve 1x passen nooit gebruikt.
Afbeelding

Stal_Fiore

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 20:37

Op is op, mooie foto! Manen zien er goed uit!

Breghje, ik had voor mijn pony zo'n halsdeken van Ivanhoe.
De eerste had ze na 1 week gesloopt, de 2e na 1 dag... ben er mee gestopt... haha.
Hele dekens houdt ze wel heel vreemd genoeg.

Mooi gemaakt op is op!
Kunnen we bij je bestellen? hihi

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 20:47

ahaha nee sorry geen tijd voor al die knutsels :P

Heb net even gekeken en ik heb laatst een tijdje om de dag Derfen gesmeerd maar toen werd het niet beter, toen ik even stopte met smeren ging het wel weer snel goed. Langste wat ik niet had gesmeerd was een dag of 9. Denk dat als ik 1x in de week smeer, het wel goed zit bij Wisse.
Moet wel zeggen dat ik nu om de week op wedstrijd ga met hem en dan dus flink aan het wassen ben, zal er ook wel wat (negatief ?) invloed op hebben denk ik.

koetje28

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 22:24

ik heb voor de geinteresseerde nog in de aanbieding (omdat mijn ze'er nu groene leem krijgt op advies)
1 volle drainage en 1 die 75% vol zit, 1 puur culico die 80% vol zit en 1 puur allergie die 85% vol is.
t volle flesje wil ik graag 22.50 euro voor hebben de rest 17.50 euro ps (in 1 koop 65 euro)
mocht je interesse hebben pb dan ff

antine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 08:16

Malenka:ga ik dat eens proberen :j ik heb het idee dat de jeuk wat minder wordt, nog steeds met kuurtje leem bezig....voor het ontgiften na de wormenkuur. Probeer sowieso de Derfen af te wisselen; vorige jaar gebruikt ik pure Aloe Vera Gel maar dat was ook pas nadat het helemaal open lag...

Is er iemand die een paardje heeft die al echt kale open plekken geschuurd heeft(net als Bolle) in zijn/haar manekam of staart?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 09:20

Antine, de mijne heeft een nagenoeg kale plek in de manenkam. Waarschijnlijk is dat een reactie geweest op de testlotion van NML health. De huid lijkt nu, na een week niet smeren, namelijk weer rustiger. Alleen zijn de manen wel zo ongeveer helemaal weg.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 09:44

Aarrg Zita's manen gewassen dit weekend,
vallen er gewoon manen UIT op de plaats waar ze al 3 jaar last had :=

Ze schuurt nochtans niet, maar het valt wel uit?
Het zit ook niet op een plaats waar het deken plooit.

Help :')

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 11:15

Als ik mijn paardje terugzet in de paddock (naast de wei) na binnen bezig te zijn geweest. hapt en slaat ze gelijk naar haar buik... dit samen met de rode opgezette manenkam met schilfers en staartwortel, blijft me toch telkensteruggooien op mugjes..

Ik wil dus een exceemdeken proberen (heb er een 2de hands op de kop getikt.. )

Maarr... ze is geen dekens gewend/vond de badstof deken na het wassen ook eng, en dus niet opgekregen...
Hoe kan ik dit het beste doen?
(de deken is aan 1 stuk met hals en buikflap)

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 13:33

Op is op, dát is een goede tip, dank je wel! Ik zat idd al te verzinnen hoe ik eea op zijn plek ging houden (nietjes, duckttape, lijm was al langs gekomen _O- tsja, dat krijg je als je hubbie mee laat verzinnen hé) Maar ik ga zo eens kijken of ik zo'n borststuk nog heb. Die van de Rambo zo i zo, maar die had ze gesloopt dus daar moet ik weer aan de crea bea...

Edit, ik neem vanaaf de Rambo mee naar stal, kan ik eea aftekenen en ik denk dat ik ook een oplossing heb om hem wat breder te maken, kan ik het bilkoord mooi voor gebruiken denk ik. En meteen een oud dekje mee, kan ik mooi een longeerdekje van maken, en ik heb nog ergens vast een stukje bontje liggen wat er ook nog onder kan.

Only_Gold
Woonplaats: Ik woon in een huis (wil je weten waar? Vraag gerust zou ik zeggen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 14:43

antine schreef:
Malenka:ga ik dat eens proberen :j ik heb het idee dat de jeuk wat minder wordt, nog steeds met kuurtje leem bezig....voor het ontgiften na de wormenkuur. Probeer sowieso de Derfen af te wisselen; vorige jaar gebruikt ik pure Aloe Vera Gel maar dat was ook pas nadat het helemaal open lag...

Is er iemand die een paardje heeft die al echt kale open plekken geschuurd heeft(net als Bolle) in zijn/haar manekam of staart?

Alleen op de buik is het een klein beetje open getrapt met de achterhoeven, voor de rest nog niks gevonden aan wondjes.

love_jesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 17:11

mijn paard heeft zomerexceem maar het lijkt of het elk jaar erger wordt terwijl we vlakbij de zee wonen. klopt het dat dit elk jaar erger wordt? ik gebruik Hippo-excema en bij warm weer een exceemdeken. maar zijn manen zijn er aan de onderkant helemaal af en hij heeft bloedkorstjes! vorig jaar had hij ook bloedkorstjes maar was hij niet zo kaal. vorig jaar gebruikte ik cavalesse als medicijn weet niet of dit uitmaakt?. hulp gevraagd!

groetjes lisette

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 17:30

Ik ben nu dat van veba-star aan het proberen, ben benieuwd of het gaat werken. Verder staat hij 23uur per dag met zijn Sweet itch hoody en gaat het vrij goed.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 18:29

Love jesse, ik zou de eczeemdeken constant op laten liggen, dus niet alleen bij warm weer.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 18:47

als je vorig jaar cavalesse gebruikte en het is nu erger; waarom ben je dan gestopt met de Cavalesse?
Deken moet je idd 24/7 ophouden voor optimaal nut.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 09:39

Zita heeft gisteren voor het eerst geschuurd.

Heel toevallig stond ze gisteren een uurtje op de wei en was het prijs (wel deken op).

Ze heeft geen schilfers, geen harde manenkam en schuurt maar op 1 klein plekje.

Ze heeft ook nog steeds jeuk aan buik en ogen.
De producten van het NML onderzoek lijken dus geen effect te hebben :n

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 10:47

ga je er dan mee stoppen of zet je het nog voort?

Wisse schuurde gisteren op de poetsplaats ook even achter zijn oren. Heb er niets opgesmeerd. Ben benieuwd hoe het er vanavond uitziet.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 11:40

Hier nog geen last van eczeem :) . Maar spuit dan ook elke dag even goed, misschien dat dat het is.

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 11:42

Ik heb vorig jaar ook cavalesse gebruikt maar hielp voor geen meter...

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 11:49

chipieke schreef:
De producten van het NML onderzoek lijken dus geen effect te hebben :n

Hier net zo, ben over gegaan op iets anders, durf niet meer terug op dat spul. :n Ze willen het wel graag, maar ik ga m'n pony niet omwille van zo'n onderzoek met jeuk laten staan als ik het met iets anders in de hand kan houden.

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 12:27

opisop_shop schreef:
als je vorig jaar cavalesse gebruikte en het is nu erger; waarom ben je dan gestopt met de Cavalesse?
Deken moet je idd 24/7 ophouden voor optimaal nut.

Mijn pony heeft ook exceem, maar houden jullie de deken ook op bij slecht weer en regen bijv?
Ik begin dit jaar voor het eerst met een deken, maar ben nog een beetje aan het zoeken wanneer ik hem nou precies op en af moet doen.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 12:28

Voor alle eczeemeigenaars:

Een deken heeft alleen nut als die continue opligt en er alleen af gaat tijdens rijden/verzorgen.
Verder altijd, ook met regen....

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 12:29

_CS_ schreef:
Voor alle eczeemeigenaars:

Een deken heeft alleen nut als die continue opligt en er alleen af gaat tijdens rijden/verzorgen.
Verder altijd, ook met regen....

Mijne heeft hem 23uur per dag op, dat ene uur is dus het rijden wat hij m niet op heeft.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 12:54

En als een paard geprikt wordt door een knut kan hij er wel tot een week of 3 last van hebben. Dus; beter voorkomen dan genezen en dus niet de deken onnodig lang aflaten!