Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jannepauli schreef:Sommige artsen willen al na 6 weken testen, maar dat is te kort.
Het was toch minimaal 8 weken toch Fargo?
inepeet schreef:Ik heb hier nog maar eens een vraag, deze keer over het voer van mijn paardje !
Hij is nogal sloom de laatste tijd, ik veronderstel dat dit te maken heeft met de cushing, hij staat op een half tablet prascent per dag.
Verder krijgt hij een baal hooi per dag, halve schep eiwit- & suikerarme brok, 100 gr lijnzaadvlokken, een schep zemelen en een schepje extra vitaminen. Omdat in al het voer dat ik hem geef niet echt energie zit, dacht ik dat om eens een zak pure haver te kopen. Zou het goed zijn om hem af en toe na het rijden een handje te geven? Niet elke dag, gewoon als ik zie dat hij het nodig heeft. Ik heb geen ervaring met haver geven, en al zeker niet bij cushingpaarden.
Iemand advies?
Ik ga trouwens ook eens kijken voor die provarium !
inepeet schreef:Hij staat er nu ongeveer een maand op ! Binnekort komt de DA voor een bloedonderzoek, zodat we meteen zien of we moeten verhogen. Wil het liever zeker weten, draait tenslotte toch om een pak geld op lange termijn!
Ipsilonka schreef:Dames, hoeveel geduld moet ik hebben? Pris staat morgen een week aan de pergolide. Maar ze is best slecht weer momenteel op haar voetjes. Gister anderhalf zakje buut erin gestopt maar vanmorgen kwam ze nog als een krant uit haar stal
Ipsilonka schreef:Ik snap wel dat het geen wondermiddel is, maar eerlijk gezegd is ze eerder echt slechter als beter sinds de pergolide. Ze krijgt een halve pergolide per dag.
Focussed schreef:Hoe gaat het nu eigenlijk op een halfje IMJ ? Of heb ik erover heen gelezen?
IMJ schreef:Focussed schreef:Hoe gaat het nu eigenlijk op een halfje IMJ ? Of heb ik erover heen gelezen?
Opzich doet ie het best goed, hij mag iets actiever zijn. Aan de andere kant is ie altijd (mn in de bak) wat liever lui dan moe geweest. Moest er zelf altijd al flink aan werken!
Ik hoop zo dat ie wat harder begint te ruien, dat is voor mij toch wel een beetje een signaal.. vanmiddag maar weer is lekker rossen.
Verder glimt ie, is ie vrolijk, geen last van een slechte weerstand.
Vraag me wel af of een halve tablet voldoende voor hem is. Maar ik wacht dat nog even af natuurlijk!
Dank!
Focussed schreef:Fijn dat het goed gaat!! Haha liever lui dan moe! Fijn dat hij ook goed in z'n hum is! Kan je zelf ook vaak een stuk vrolijker van worden! (Ik word iig altijd blij als Naomi happy is haha).
Lastig he, ik twijfel ook nog steeds over de dosering voor Naomi. Die staat nu ook op 0,5. Maar soms denk ik: Dit en dat zou nog net effies wat beter kunnen. Op 0,75 deed ze het alleen echt niet beter... Dus ACTH bepaling maar afwachten om te kijken wat die (objectief) zegt.
Hier verhaart ze trouwens met bossen zit helemaal onder als ik haar aai. Alleen nog steeds trage wond genezing.
Ze is vorig jaar juni gevallen en had toen een lelijke jaap op haar been. Netjes schoongemaakt en verband eromheen laten leggen door de DA. Inmiddels is het februari en zit er nog steeds een korst op.Gaat niet bepaald snel dus.
Focussed schreef:Alleen nog steeds trage wond genezing.
Ze is vorig jaar juni gevallen en had toen een lelijke jaap op haar been. Netjes schoongemaakt en verband eromheen laten leggen door de DA. Inmiddels is het februari en zit er nog steeds een korst op.Gaat niet bepaald snel dus.
Focussed schreef:Thanks voor de tip! Moet alleen zeggen dat ik niet zo heel happig ben op producten waarbij de ingredientenlijst niet openbaar wordt gemaakt. (Denk aan Leen Taal praktijken met zijn Exzit kuren... Was ook 100% natuurlijk en veilig volgens hem... Tot de ingredientenlijst werd gevonden)...
Focussed schreef:Thanks voor de tip! Moet alleen zeggen dat ik niet zo heel happig ben op producten waarbij de ingredientenlijst niet openbaar wordt gemaakt. (Denk aan Leen Taal praktijken met zijn Exzit kuren... Was ook 100% natuurlijk en veilig volgens hem... Tot de ingredientenlijst werd gevonden)...