Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Mindim schreef:Kijk iig even naar het voer en hoeveel suiker daar in zit.
In strucomix zit enorm veel suiker en zetmeel. In vergelijk met mijn voer, daar zit 9.4% suiker en zetmeel in per kilo, in strucomix is dat 25.5%! Plus dat er in strucomix melasse zit. Al met al niet een goed voer voor een eczemer. Verder zit in strucomix bijna alleen maar graan. Ik zou wat dat betreft toch eens een ander voer proberen. Dieetmix van Subli of Care4life van pavo en zo zijn er nog een aantal voeren genoemd.
[***] schreef:Nou, over die laatste vraag .. Voor mij persoonlijk ..
Ik vroeg of er meerdere mensen paarden hadden die op dit moment meer last hadden, omdat dit iets lijkt wat bij die van mij elk jaar terugkomt en ik weet niet waarom (er is in ieder geval geen jong gras of dergelijke, op deze stal zelfs geen gras). Daarop kreeg ik van jou de vraag wat ik voerde, waarop ik antwoordde en waarop deze reactie kwam:
Dus ja, vooral het "!" zegt veel, en je zegt letterlijk dat ik naar ander voer moet gaan kijken.
Terwijl ikzelf niet het idee heb dat hij het op dit voer slecht doet, en ik er helemaal niet uit kan halen dat het meer jeuk hebben op dit moment aan dat voer ligt, aangezien hij dat dus al jaren heeft in deze periode en dat voer iets van nu is. Ook heeft hij niet elke dag evenveel jeuk en sommige dagen zelfs bijna niet, dus dat ligt dan niet aan het voer in mijn ogen. Verder is hij supervrolijk en ook met rijden lijkt hij wel meer energie te hebben (misschien wel door al die suikers, kan hij tenminste wat omzetten tijdens het werk) dus naar mijn gevoel doet hij het verre van slecht op dat voer ... En toch krijg ik daarnaast het gevoel helemaal verkeerd bezig te zijn want er zitten wel 25.5% suikers in ... naast al die andere rotzooi .. Zo komt het in ieder geval over
(en dit is nu op jouw persoonlijk omdat het in dit topic zo voorkwam, maar heb al vaker dat soort reacties gezien, toen ik ervaringen vroeg van de strucomix omdat ze dit na verhuis zouden gaan krijgen kregen er ook mensen bijna een hartaanval dat ik er nog maar over dacht om dit aan een eczemer te geven, met al die suikers.... ).