[INFO] castreren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Centraal topic over castreren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 21:45

Hoeveel kost het om een shetlander te castreren in de wei met plaatselijke verdoving zeg maar Lachen ?? Alvast bedankt!!

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:09

Mijn hopelijk toekomstige mannetje wordt donderdag gecastreerd, als hij goedgekeurd wordt tenminste. We hebben gekozen voor staand, maar wel in de kliniek (daar is hij dan toch voor de keuring) zodat het steriel is. Ik vind het namelijk doodeng om hem helemaal onder narcose te brengen, met alle risico's van dien.

heeft iemand van jullie overigens een castratieverzekering afgesloten? Waarom (niet) en waar?

Chessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 07:56

Sorry zou gister reageren maar was het vergeten, zijn tempratuur was gelukkig goed!! Kijk het nog even aan en als het zo blijft dan bel ik de DA

ikbenfilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 09:18

Kev schreef:
Mijn hopelijk toekomstige mannetje wordt donderdag gecastreerd, als hij goedgekeurd wordt tenminste. We hebben gekozen voor staand, maar wel in de kliniek (daar is hij dan toch voor de keuring) zodat het steriel is. Ik vind het namelijk doodeng om hem helemaal onder narcose te brengen, met alle risico's van dien.

heeft iemand van jullie overigens een castratieverzekering afgesloten? Waarom (niet) en waar?

Heel veel sterkte en hopen dat alles goed gaat.
Die van ons is vorige week geholpen gewoon in de wei
en alles is goed gegaan.
Pling

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 22:18

misschien dat jullie het weten, mijn hengst(nu ruin) is bijna 3 weken geleden gecastreerd, nou vertelde mijn d.a. dat ik hem na 2 weken alweer zou kunnen gaan rijden, ik vind het wat vroeg of is dit normaal? het ziet er allemaal prima uit gelukkig ,

eempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 14:35

Hee, ik wil mijn hengst ook laten castreren. Hij is nu 2 jaar en begint nu in het voorjaar toch wel een erge boef te worden. Ik wil het in de kliniek laten doen, wie heeft er ervaring met Emmeloord en Utrecht? En ik hoorde dat het rond de 500 euro koste, klopt dat? En in de wei.. Dan moet je soms toch ook zelf helpen? Sorry voor de vele vragen hoor Tong uitsteken

ikbenfilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 14:38

500 euro Clown
ik was 150 euro kwijt gewoon in de wei laten doen
en zelf helpen wel nee joh
ja je paardje even vast houden aan het halster en aaien
om hem gerust te stellen , ik stond ondertussen foto,s te maken
en al mijn vragen te stellen aan de veearts.

Sarah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 14:40

In Utrecht kostte het bij mijn paard, via de lies, inderdaad 500 euro
(incl stalling voor een paar dagen etc)
Met een open wond is het goedkoper

Rindje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 16:56

Kev schreef:

Ik had een operatierisicoverzekering afgesloten, het volledige verzekerde bedrag van Rindje is uitgekeerd (dat is bij mijn geval oorzaak dood geweest) en kost ruim 35 euro voor 30 dagen en dat was bij Hippo Zorg.

Het is vandaag precies een maand geleden Huilen Huilen

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 19:10

Jeetje dat is echt heel naar! sterkte ermee!
Ik heb ook bij Hippo Zorg een castratieverzekering afgesloten, was iets meer kwijt en je hebt je paard er niet mee terug, maar toch... Hij wordt morgen gecastreerd, staand, en blijft dan tot maandag in de kliniek in Roosendaal.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 23:29

En mijnes staat nog steeds slecht Verdrietig Als ik ooit nog een paard laat castreren, is het in Utrecht.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 14:27

En vandaag is de wond bij Spot opnieuw geopend....

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 15:12

Ik had eerst wel een verzekering, maar met 7 hengsten op stal werd me dat toch net even te duur....

Ik betaal 170 euro voor castreren op de weide (liggend) en 880 euro voor een noodoperatie bij een gesprongen ader...Eigenlijk vond ik die noodoperatie nog wel meevallen, had op over de 1000 euro gerekend maar blijft veel geld...

Splash, dacht dat het vorige week beter ging? Wat is er gebeurt?

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 20:22

die van mij is 2 weken geleden gecastreerd...
gewoon staand, in de stal
was goed gegaan, hij had de dagen erna wel druppeltjes eruit enz maar dat was niet erg, nu na 2 weken heeft hij een dikke koker, maar de wond ziet er netjes uit, het vuil kan er nog wel uit.... heb wel het voordeel dat hij gewoon lekker dag en nacht buiten loopt, dus genoeg beweging heeft!!

het heeft mij trouwens 80 euro gekost...

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 22:10

Ik zou opletten met die dikke koker, moet weg zijn na 2 weken.

Frisiangirl, er is een ontsteking bijgekomen terwijl het allemaal volgens het boekje leek te gaan. Toch bleef hij verhoging krijgen, extra antibiotica kuur, maar sinds hij er vanaf is kreeg hij koorts. Nu is het opengemaakt.

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 22:57

Splash_ schreef:
Ik zou opletten met die dikke koker, moet weg zijn na 2 weken.

Frisiangirl, er is een ontsteking bijgekomen terwijl het allemaal volgens het boekje leek te gaan. Toch bleef hij verhoging krijgen, extra antibiotica kuur, maar sinds hij er vanaf is kreeg hij koorts. Nu is het opengemaakt.

Klopt, vorige week had hij het ook en toen is het weer een paar dagen weg geweest, toen was de zak ook nog wat gezwollen, nu zag ik gisteren dat zijn koker weer wat gezwollen was, en zijn zak helemaal netjes, dus even aankijken de komende dagen...zoiezo als het met 4 weken niet weg is bel ik even een dierenarts..hij heeft nog geen koort of dergelijke gelukkig en is nog levendig etc

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 08:31

Zolang hij geen koorts heeft kan het denk ik weinig kwaad. Succes Lachen

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 20:14

Splash_ schreef:
Zolang hij geen koorts heeft kan het denk ik weinig kwaad. Succes Lachen

Dankje, jij ook!!
Ik ga morgen even temperaturen, aangezien hij best sloom is, staleigenaar zei het ook en hij is iets doffer, morgen ook even een zak muesli kopen als extra voor hem!!

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 08:43

Je kunt je dierenarts ook vragen om antibiotica poeder, dat heb ik ook voor mijn ruin gehad. Dat helpt en kan geen kwaad..

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 13:08

de mijne (3 jarige) is 2 weken geleden gecastreerd, staand in zijn stal, kosten € 150,-.

Alles is netjes verlopen, geen verhoging en momenteel is zijn zak mooi dun en de wond mooi schoon.
Zijn koker is nog iets dik. Het ziet er dus goed uit!

margoutomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 17:51

hallo allemaal,
de hengst hier op stal is nu twee weken geleden staand gecastreerd. de boel is nog steeds dik, het werd wel beter maar gisteren was het weer iets dikker. De ene kant ziet er wel goed uit, is nog wel open, maar verder ziet het er wel rustig uit. de andere kant is wel nog een open wond en er komt ook viezigheid uit. Hoe snel was het bij jullie genezen? Op zich is de wond wel open dus de viezigheid kan er wel uit. Verder loopt hij de hele dag in het land.
Zouden jullie de dierenarts bellen, of nog even aankijken?..

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 19:16

die van mij had ook afgelopen dagen weer een dikke koker, en na 3 dagen afspuiten en temperaturen is het al bijna helemaal afgezakt, mijn dierenarts zei dat de wond open moest blijven, dan kan het vuil eruit, die van mij is ook 2 weken geleden gedaan, 1 kant is dicht, en de andere kant druppelt af en toe nog, en dat is normaal... die van mij loopt ook dag en nacht op het land...

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 23:16

Margoutomo, ik zou de tempen, en als hij verhoging heeft de DA bellen. Niet te lang doorlopen, die van mij gaat slecht en ik denk dat hij morgen in de kliniek staat Verdrietig

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 02:34

Die van mij is 5 weken geleden gecastreerd en alles is gelukkig goed gegaan. De eerste twee weken kwam er veel viezigheid uit en was alles flink gezwollen. Bij hem was het staand gedaan.
had ik het maar veel eerder gedaan hij is zoveel rustiger en stabieler.

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 16:18

De mijne is ruim een week geleden gedaan, maar hij heeft nu een ontsteking en staat sinds gister op de antibiotica. Hij had gister 38,4 en vandaag 38,1. Het is nog wel open dus de zooi kan er wel uit. Voorlopig komt de DA elke dag voor controle en spuiten, hopelijk wordt het snel minder en hoeven we niet terug naar Roosendaal!