Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ellepel schreef:
(vergelijk het met een kat met vlooienallergie, die zijn er ook ontzettend veel....)
grappige is wel dat bijna alle middelen die dus versterkend werken op het imuunsysteem dus ook verlichting geven bij de dieren....
nu alleen de goed combi nog vinden, maar weet eigenlijk wel voor 100% zeker dat die gewoonweg niet bestaat..
en waarom?
omdat elk dier, elk lichaam nou eenmaal anders reageerd.
Djilan schreef:In muesli kan minder, net zoveel of ook meer eiwit in zitten als in brokken. Hangt van de samenstelling af.
Kijk dan niet naar het ruw eiwit, maar naar het verteerbare ruw eiwit (vre), want dat is het deel dat je paard kan opnemen van de hoeveelheid eiwit in het voer.
sherwood schreef:Nu ben ik mij gaan verdiepen in wat wolven zoal eten, want hij is echt 3/4 wolf, en wellicht dat hij daardoor gewoon niet tegen brokken kan. De da vond het wat overdreven, en zei dat hij gewoon hills moest eten. (ping ping)
Ik heb toch gedaan wat mijn intuitie mij vertelde, en vanaf de laatste keer dat hij zo gebloed heeft eet hij voornamelijk vlees, rauw vlees wel te verstaan. Gemengd met schapenvet. Veel bloed er nog bij, en af en toe wat rijst door het vlees.
Hij vind het heerlijk en ik zag de hond binnen korte tijd veranderen. Hij werd vrolijker, actiever, en alerter. Nu heeft hij veel minder jeuk, bijna niet meer zelfs, en zijn vacht is zacht en glanzend.
Hij lijkt gewoon een heel andere hond, correctie, wolf
Het ging zo goed dat ik heb besloten een nieuwe "wolven" pup erbij te kopen. Deze eet nu nog puppy brokken, maar zodra het mogelijk is gaat ook hij over op vlees, voordat we nog een hond hebben met een chronische maag aandoening.
irmaz schreef:
Maar is dan juist het onverteerbare eiwit niet de ballast die zorgt voor de ammoniakgeur?
Op zich kan een paard zonder problemen een zeer eiwitrijk rantsoen aan zolang het maar goed verteerbare eiwitten zijn, zodra er eiwitten tussen zitten die maar gedeeltelijk kunnen worden verteerd kunnen er problemen met lever en nieren ontstaan die deze stoffen moeten afvoeren.
silvana schreef:Onze haflinger met zomerexceem daar stinkt de pies zowel als de stront van.het valt mij altijd op dat het een heel andere reuk is dan de andere paarden.Maar dit is in de winter ook zo.Nu krijgt ze wel voordroog dit is wel van een 2e snee dus augustes/ september, is dat dan ook niet goed?
russel schreef:Toen mijn paard kuilgras kreeg,moest je een gasmasker op als je in zijn stal kwam en uitmesten moest je echt even lucht happen buiten de stal. Daarna hooi met Havens Draversbrok, mindere stank, maar nog steeds erg.
Nu voer ik Mijten en hooi, niks geen natte pisstal meer en zeker geen ammoniakdampen. Het voer doet dus wel erg veel. Juist daarom voor mij geen Pavo en Havens meer
irmaz schreef:russel schreef:Toen mijn paard kuilgras kreeg,moest je een gasmasker op als je in zijn stal kwam en uitmesten moest je echt even lucht happen buiten de stal. Daarna hooi met Havens Draversbrok, mindere stank, maar nog steeds erg.
Nu voer ik Mijten en hooi, niks geen natte pisstal meer en zeker geen ammoniakdampen. Het voer doet dus wel erg veel. Juist daarom voor mij geen Pavo en Havens meer
zelfde ervaring met Havens draversbrok. Ik voer nu de granenmix van den Hartog en heb daarmee ook geen ammoniakdampen.
Maar let op, het ene hooi is het andere niet, mijn paard kan heel veel type hooi niet verdragen en helaas kun je niet zien of ruiken aan het hooi bij welke het mis gaat dus ik probeer altijd eerst 1 of 2 pakken voordat ik een lading laat komen.
ellepel schreef:ik heb echt geen flauw idee wat voor hooi mijn pony krijgt..
het is geloof ik wel 1e snee, komt van land hier uit de buurt, t is vrij lang hooi, wel erg dun en sprieterig, geen onkruid erin, behalve wat zuring... wel valt me op dat er ontzettend veel graszaden inzitten, misschien graszaadhooi?
t land waar het vanaf komt word alleen maar gebruikt voor hooiwinning en word bemest met koeienmest.
eerder kreeg de mijne heel vers hooi, dat was echt donkergroen nog, rook echt superlekker en toen had hij helemaal geen eczeem in de zomer terwijl ze daar wel van bij werden gevoerd...
vroeger toen hij nog in friesland stond en eczeem vrij was kreeg hij altijd "fugeltsjehea"
vogeltjes hooi als ik het vrij vertaal, dat was hooi uit een natuurgebied, dat was pas mooi spul! lekker grof, lekker lang, metveel goede kruiden erin