mijn eigen topic is gesloten omdat er hier een centraal topic is, maar ik heb weinig zin om 35 pagina's door te gaan zoeken, waar waarschijnlijk geen antwoord instaat.
dus bij deze mijn post en de posts van de mensen die gereageerd hebben.
Citaat:
mijn paard heeft al jaren last van zomerexceem. Toen hij anderhalf jaar in Zeeland heeft gewoond ging het iets beter. Terug in Aarle-Rixtel (brabant) kwam het toch weer een groot deel terug en toen ik naar een andere wei ben verhuist kreeg hij het heel erg terug. Hij schuurde zich tot bloedens toe aan alles wat hij kon vinden.
In de 1e 2 warme weken van het jaar heeft hij een halve week met een exceemdeken om gestaan, maar die heeft die lieve hengst kapot getrokken. Die 2 weken is hij met minuscule wondjes doorgekomen. Nu is het toch al 4 dagen behoorlijk warm geweest en hij heeft slechts 1 klein wondje, hij schuurt dus echt veel minder heftig dan eerst.
Ik moet ook zeggen dat ik nog niet veel vliegjes ben tegengekomen.
juich ik te vroeg of kan zomerexceem echt overgaan?
Citaat:
ik ben bang dat je te vroeg juicht.
ik weet wel uit eigen ervaring dat het per jaar kan verschillen maar weggaan...
Citaat:
Tsja, hier dezelfde vraag,,
Ik ken een Fries en een Welsh beide met zomerexceem maar beide hebben ze er nog geen last van gehad, terwijl ze vorig jaar het echt super erg hadden, nou krijgen ze wel beide geen biks meer en daar kan het dus ook aanliggen dat hun er niet veel last meer van hebben
Citaat:
ja mijn vraag ook ik verzorg een shetlander die er ook erg veel last van heeft. hij heeft nu al al zij manen weggeschuurd en er zitten ook al wondjes.
even een aanvulling van mij:
ik heb zijn voeding niet veranderd
mijn nichtje wast 1x per week de staart en manen met betadine shampoo.
ik voer geen supplementen of iets dergelijks.
zijn er meer mensen waarbij de zomereczeem dit jaar niet tot weinig op komt zetten?
en de belangrijkste vraag: kan zomereczeem overgaan? kunnen ze erover heen groeien?