Julia_14 schreef:Mijn verzorgpony heeft ook last van mok de laatste tijd, en de eigenaar wilt het de benen steeds wassen.. Ik denk dat dit niet echt goed is, klopt dat? Verder worden de benen dan steeds helemaal droog gemaakt en de kootholtes uitgeknipt(scheren lukt niet). Heb nou pas geleden een tip van iemand gehad en vraag me af wat jullie ervan vinden:
Diegene zegt dat je wattenrollen om de benen waar de mok zit moet doen tot ongeveer de "elleboog". Aan de bovenkant laat je het een beetje open staan, als een trechter. Dan doe je er een bandage eromheen. Dan moet je 3x per dag warm water met flink wat soda "in de trechter" gieten. Dit moet je een dag of vijf gewoon zo laten zitten en daarna haal je alles eraf en gaat de korsten eraf halen. Dan moet je de plekjes insmeren en dan is alles binnen 2 dagen weg.
Het schijnt een wonder middel te zijn, maar ik vind het niet echt logisch klinken.. Wat vinden jullie ervan? Nog 1 laatste vraag: mijn verzorgpony staat op rubberen matten, dus zonder stro ofzoiets. Is dat goed of niet goed voor een pony die gevoelig is voor mok?
ik vind het ook niet heel logisch klinken, aan de ene kant : het soda ontsmet natuurlijk, als ik wondjes heb ga ik ook 10 minuutjes in de soda zitten.
maar de andere kant: het paardje staat dan dus de hele dag met vochtige benen. Een vochtig warm klimaat is DE voedselbodem voor bacterien.
Ik zou dan liever 3 keer per dag 10 minuutjes weken met soda denk ik