Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
angela88 schreef:Mijn kwpn-er heeft het in lichte mate, door de medicatie die hij nu voor zijn hooikoorts krijgt, is het zo goed als gestopt.
chantal001 schreef:De veearts is bij mij komen kijken en ze weet bijna zeker dat het een pollenallergie is. Er is bloed afgenomen, dus afwachten of hier iets uitkomt. >>>knip>>>Ervaring met Shaker Gard 908 gmSHAKER GARD 908 gram van Equine America.TEGEN HOOFDSCHUDDEN.Een voedingsgewijze ondersteuning voor paarden en pony#s die gevoelig zijn voorhoofdschudden.Shaker Gard bestaat uit een complexe mix van specifieke mineralen en ondersteunendevitaminen.Deze vitaliseren de voornaamste delen van het zenuwstelsel en van de spier- en skeletstructuren.Shaker gard wordt ook met succes bij `wobblers` ingezet.Hoofdingrediënten:Magnesium OxideSuper Oxide DismutaseDL-MethionineVitamine E.BiotineFoliumzuurDOSERING:Per dag 30 gram.Afhankelijk van hoe erg het paard met het hoofd schud kan na 1 maand een onderhouds-dosering van 15 gram per dag worden gegeven. Ook dezelfde vraag als werkt het en op welke termijn en last but not least:
Pollen extra veterinair.>>>knip>>>
ellepel schreef:dat word wel gezegd ja, tenminste bij mensen wel, ga maar es zoeken op internet op hooikoorts en mineralen gebrek.
zijn best veel ondersteunende supplementen die verbetering beloven.
vooral geven van extra calcium, vitamine b en magnesium zou erg goed zijn...
valt altijd te proberen vind ik als t werkt dan is t mooi toch?
nielsd schreef:Kan iemand mij zegen wat dit zou kunnen zijn,
Mijn tinker is sinds 3 weken weer begonnen met kopschudden, ze heeft geen haken (dat is 3 weken geleden weggehaald) ze is gezond, goed voer, goede hoeve, goed zadel+hoofdstel.
Maar het rare is opeens is mijn tinker begonnen met koschudden en als ik bitloos rijd, schudt ze vele malen minder met haar hoofd
Wie weet wat dit zou kunnen zijn?
frunnik schreef:Ik geloof er niet in dat paarden je op zo'n manier in de maling nemen. Mijn veearts zei ook al dat hoofdschudden nooit psychisch is, maar altijd lichamelijk.
Dus ik zou hem maar niet gaan straffen als ik jou was, daar krijg je achteraf spijt van.
beantsje schreef:nielsd schreef:Kan iemand mij zegen wat dit zou kunnen zijn,
Mijn tinker is sinds 3 weken weer begonnen met kopschudden, ze heeft geen haken (dat is 3 weken geleden weggehaald) ze is gezond, goed voer, goede hoeve, goed zadel+hoofdstel.
Maar het rare is opeens is mijn tinker begonnen met koschudden en als ik bitloos rijd, schudt ze vele malen minder met haar hoofd
Wie weet wat dit zou kunnen zijn?
Nou, iig wel naar de DA gaan!
frunnik schreef:Ik geloof er niet in dat paarden je op zo'n manier in de maling nemen. Mijn veearts zei ook al dat hoofdschudden nooit psychisch is, maar altijd lichamelijk.
Dus ik zou hem maar niet gaan straffen als ik jou was, daar krijg je achteraf spijt van.
ceesje schreef:Antwoord op jouw vraag chantal 001- Mijn merrie kreeg twee jaar geleden bij de eerste openbaring van pollen , prednison , dit was voor haar geen medicijn voor de pollen. Het haalde alle reactievermogen weg en had weinig energie. Reden voor mij om met dit effect op mijn paard hier niet meer voor te kiezen.
Josefien heeft voor mij aan de hand van een pluk manen bepaald waar zij allergisch voor was
Momenteel ben ik met de alternatieve mogelijkheden bezig. ( Calciplex en colocynthis) tezamen met het dragen van een kap over haar ogen.<knip>>>>>>>
( Narco ik ben ook calciplex gaan geven )