Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
WendyBZ schreef:@tancreda als ze de flexineb niet accepteert, kan je dan misschien iets met zouttherapie? https://equizouttherapie.nl/
Sachertorte schreef:Goedemorgen!
Wat een goede tip WendyBZ. Misschien iets om je in te verdiepen Tancreda.
Ruin staat op Prednisolon en Sucralfaat Ellepel. Het is vooral de IBD die hem kwelt en zonder pred lukt dus niet meer. Hij staat weliswaar op 1 per dag, maar ik kan dat niet nog maanden gaan rekken. Volgens de internist gaat dat andere problemen in de hand werken en ik wil hem nog meer ellende besparen; twee keer een noodopname in de kliniek is me niet in de koude kleren gaan zitten. Een klein voordeel toch wel van de pred is dat hij geen last heeft van zijn astma.
Maar ach, beter te voorzichtig en scherp dan te laat zijn.. Somebitch schreef:Dromen doet een paard tijdens zijn REM-slaap en hierbij heeft het -net als de mens- 'spierverlamming' zodat het zichzelf niet kan verwonden....zag die van mij pas voor het eerst 'echt' slapen, hij was aan het galloperen in zijn slaap...
Celebi schreef:Paarden kunnen volgens mij net als honden gewoon flink bewegen in hun slaap hoor. Bewegende oren en benen, zachte hinnikjes, allemaal al voorbij zien komen tijdens de diepe platte slaap. Heel aandoenlijk ook.
Britta31 schreef:Nap van 30 durft de stal niet goed in om hooi te eten, de reden is een bitchy merrie die denkt dat alle 3 de ruifen van haar zijn. Vanmorgen was het weer mis en heb ik haar een mep gegeven en een brul. Hoopt dat dat helpt. Heeft iemand nog een tip? Bij de slobber en brok eten ze wel apart, maar het hooi kan alleen binnen in een grote inloopstal. Het 3de paard durft wel.
Moet donderdag een foto maken van de mond voor de dierenarts die zijn tanden getrokken heeft om te laten zien of het goed genoeg geneest. Hoe lang gaven jullie pijnstilling na het trekken van de tanden? Hier inmiddels anderhalve week op de Novacam. Ben wel aan het afbouwen. Dierenarts had gezegd; maak het flesje maar leeg want het was een pittige ingreep. Hij doet het prima trouwens, lekker vrolijk. Het enige wat nog niet lukt is zichzelf 'krabben', dus ik ros me een ongeluk op z'n flanken en billen.

Sachertorte schreef:Het enige wat nog niet lukt is zichzelf 'krabben', dus ik ros me een ongeluk op z'n flanken en billen.
DubbelFun schreef:Ik zag laatst een mooie konstruktie van een paar stevige balkjes en een aantal bezems die ook bij de rug en de buik konden komen... maar als ze die rubber dingen hier al niet gebruiken begin ik niet aan die konstruktie
DubbelFun schreef:Als hij al een schuurplek heeft zou je die rubber noppen daar op kunnen vast maken en als hij dat dan kent ergens anders hangen ??
Die dingen van mij hebben dus eerst op de schuilstal gehangen en werden toen wel gebruikt. Alleen de hele stal ging scheef staan van dat 'geweld'