Afzakkend sprongverband, hoe verder?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-23 16:16

Het lijkt nu Idd kiezen tussen alle kwaden.
Daarom dat ik het even wil aanzien tot 2/11.
Als het dan gestabiliseerd is heeft hij 8 maanden om zijn lichaam terug zelf in orde en aan het werk te krijgen. Ik heb nu echt wel (meer) als al het mogelijke gedaan wat ik kon voor hem. En nu is het verder aan hem en zijn lichaam.

Vandaar ook de keuze om nu alles “onder controle” is hem gewoon in zijn kudde 24/24 buiten te laten de wei op en verder niets buiten eens poetsen, knuffelen, aan de hand gaan grazen/wandelen/werken in stap, dat bespiering iets of wat blijft. En dan zien we wel bij zijn volgende hart controle.

Rocamor

Re: Afzakkend sprongverband, hoe verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 16:26

Klopt, dat topic bedoelde ik.
Het zijn inderdaad steeds meerdere kwaden om uit te kiezen.

Had hij bij Tom ook het pak aan?

Durf het niet te vragen, maar hoe gaat het nu met jou?

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-23 16:41

Rocamor schreef:
Klopt, dat topic bedoelde ik.
Het zijn inderdaad steeds meerdere kwaden om uit te kiezen.

Had hij bij Tom ook het pak aan?

Durf het niet te vragen, maar hoe gaat het nu met jou?

Bij Tom had hij het pak niet aan. Maar die stallen lagen er perfect zuiver bij, iets wat ik thuis zelfs met 6x daags uitmesten niet bereikt krijg.
Ik merk voor zijn mentale toestand dat het pak echter wel werkt, maar het is dus even aankijken wat het doet na morgen als hij het pak niet meer aan krijgt en hij terug 24/24 buiten is.

Met mij? Heb de afgelopen 2,5 dagen niets gedaan buiten om 6:00 op te staan, paarden te doen, eten voor ons te maken en verder hele dag op de zetel met een dekentje bij geslapen (op vriend halen of winkelen na). Tot ‘S avonds de paarden. Sinds deze middag ben ik pas terug actief bezig en migraine zet weer op. Maandag even mee langs huisarts, want nu duurt het wel heel lang en zet te snel terug op. Maar verder een stuk kalmer, of eigenlijk beter gezegd meer afgesloten van mijn emoties, wetend welke dagen eraan komen

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 09:03

Ik kan je alleen maar sterkte toe wensen het is iets van : of je door de hond of door de kat gebeten wordt
Bovendien het wordt een soort obsessie er is ( door alle problemen met Harley) bijna niets anders meer dan dat.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-23 09:56

Ja en nee
Harley komt op een irritante timing
Maar deze periode is zowiezo zwaar voor mij. Harley is nu zelfs een afleiding eerlijk gezegd
Samen met de andere paarden
Hak is na een nacht zonder pak stabiel gebleven. Dus idd het schuiven van het pak tijdens zijn rollen. Zalf hing er nu ook nog op op de hak. Voorkant zal wel niet zo snel gaan nu. Maar zolang dat blijft zoals het is en nu rustig verder dicht gaat ben ik tevreden :j

Nog filmpje van typisch Harley zijn

Ze stonden juist buiten toen vriend wakker werd en hooi wou doen. Binnen krijg ik ze dan niet meer gezet. Dus eerst op de wei achter opgesloten dat vriend wei vanvoor in kon rijden. Dan vriend naar de wei achter gereden waar deze twee ezels stonden, auto binnen gereden en ezels naar voorste wei gejagen hierna _O-

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-23 12:39

De hak is gestabiliseerd en gaat terug iets vooruit Afbeelding
Binnenkant been hetzelfde Afbeelding
Voorkant en hoofdwonde heeft denk ik geen woorden nodig
Afbeelding

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 16:26

Wat fijn dat ook de hak de goede kant op lijkt te gaan. Hoe is t verder met m? En met jou?

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 16:52

Ik vind dat alles windes toch echt wel de goede kant op gaan. Hoe is het nu met zijn hoeven?

En verder met hem en met jou en met je vriend?

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 17:20

Weet je wat ik hoop.
Dat er volgend jaar rond deze tijd een topic wordt geopend met.

"Met handen in het haar, nu wedstrijd klaar!" Of iets dergelijks.

Niet dat ik dat wil. Maar omdat mijn gunfactor voor jullie zo groot is.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 18:55

Dat verbetert zich inderdaad goed! Gelukkig.

Mag ie mee op zegening vrijdag?

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-23 19:23

Pallatin schreef:
Wat fijn dat ook de hak de goede kant op lijkt te gaan. Hoe is t verder met m? En met jou?

Melzazu schreef:
Ik vind dat alles windes toch echt wel de goede kant op gaan. Hoe is het nu met zijn hoeven?

En verder met hem en met jou en met je vriend?

Daarstraks nog met een pijnspasme betrapt. Maar loopt nu volledig zuiver, is allert en zijn oude zelf terug. Ijzers hangen er nog onder. En doordat de wei een modder is koelt dit zijn hoeven ook enorm af. Wat hem wel goed lijkt te doen.

Max is daarstraks bevestigd. Hij gaat naar mijn collega. Samen met tinker veulen. Ik betaal geen stalgeld, zij verzorgen hooi en verzorging. Ik betaal smid, veearts/… en zijn eten.

Met mij? Ik heb mezelf mentaal even volledig afgesloten. Als ik toelaat wat ik voel gaat het mis, en aangezien ik het al een jaar moet opkroppen en er voor iedereen moet zijn, gaat het crashen en loslaten van mijn emoties heel zwaar worden. Wat ik liever niet nu doe terwijl iedereen het moeilijker heeft als normaal.

Vriendlief heeft wel zijn enorme lichtpunt, want zijn maatje staat thuis. En hier haalt hij zijn kracht uit.
maralyn schreef:
Weet je wat ik hoop.
Dat er volgend jaar rond deze tijd een topic wordt geopend met.

"Met handen in het haar, nu wedstrijd klaar!" Of iets dergelijks.

Niet dat ik dat wil. Maar omdat mijn gunfactor voor jullie zo groot is.

Mijn mama haar droom was altijd voor mij dat ik wedstrijden met hem en mijn andere zou rijden. Dat heeft ze gelukkig wel kunnen zien. En ik ben Idd aan kijken om mijne andere terug te starten volgend jaar :j

Rocamor schreef:
Dat verbetert zich inderdaad goed! Gelukkig.

Mag ie mee op zegening vrijdag?

Aan de hand mag hij mee, onder het zadel word nog overlegd. Echter gaat het krap worden of we kunnen gaan. 2 personen die mee zouden gaan (waaronder zijn ruiter, dus het word zowiezo aan de hand voor hem.) hebben afgezegd. En mijn vader is niet in staat 1,5h te staan. Dus in beste geval zou ik maar met 3/4 kunnen gaan. En dan ga ik liever niet.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 21:51

Het is vervelend dat de wei prut is, maar voor de hoeven inderdaad niet erg. Deze worden nu op een natuurlijke wijze gekoeld. Precies wat je al schreef.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-23 18:59

nikkel schreef:
Het is vervelend dat de wei prut is, maar voor de hoeven inderdaad niet erg. Deze worden nu op een natuurlijke wijze gekoeld. Precies wat je al schreef.

Hier ben ik nu ook wel oprecht blij mee, als ze naar stal gaan kan de wei toch weer jaren bijkomen. En de wei ertussen in gaat de eigenaar ergens midden november bouwen, dus hoe kapotter zijn wei/de grond was hoe blijer hij was want minder graaf en vlak werk.

En deze monsters moeten vrijdag blinken :')

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 09:36

Op de achtergrond zie ik iets van een poeltje kan hij daar niet elke dag een uurtje in staan,? Als ik het goed gezien heb uiteraard.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 09:54

nikkel schreef:
Op de achtergrond zie ik iets van een poeltje kan hij daar niet elke dag een uurtje in staan,? Als ik het goed gezien heb uiteraard.

Ik denk dat het winddoek ofzoiets is wat je ziet tegen de omheining.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 09:59

Maar wat fijn om te zien dat hij zoveel plezier heeft in het filmpje

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-23 10:37

Art_Ificious schreef:
nikkel schreef:

Ik denk dat het winddoek ofzoiets is wat je ziet tegen de omheining.

Dat is idd de winddoek van in de periode dat er geen paarden stonden en het gebruikt werd als honden weide omdat mama haar hond nogal reactief is. Hiermee kon ze snuffelen en spelen en doen zonder gevaar voor andere honden te zijn.

De achterste wel waar het hooi staat is echt puur modder modder (enkel wegzak diep), dat de pick up met hooi er bijna niet door kan. Dus de momenten dat ze hooi eten staan ze hoefdiep in het vocht. Normaal zou ik er niet blij mee zijn. Maar nu expres zo gelaten

Melzazu schreef:
Maar wat fijn om te zien dat hij zoveel plezier heeft in het filmpje

Ik was te laat met filmen. We waren bezig met stallen mesten en water in de zakken doen voor naar de wei te brengen toen ik een gedenderd en halve aardbeving voelde. Dus ik keek op, was het trekpaard aan bokken en echt aan rondstormen. Toen ik mijn gsm had was het alleen nog maar dit. Was echt genieten om te zien

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 10:42

En dit zag er al zo heerlijk uit +:)+

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 12:25

Had mijn brilletje niet op. Nu zag ik het ook (winddoek)

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-23 19:20

Max staat klaar voor morgen. Nog 3 te gaan
Afbeelding

Mijn vader gaat op Harley aangezien zijn verzorgster toch niet kan. En hij niet kan wandelen zolang. Dus Harley gaat mee als handpaard met ruiter op die al 10j niet meer gereden heeft langs First.
Het is niet iets waar ik achter sta. Echter staat hij er op dat hij of op Harley of op First gaat, zodat hij mee kan. En van die 2 vertrouw ik Harley meer als First.

Of ik moet last minute nog iemand vinden om mee te gaan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 19:59

Moet hij echt nu alweer onder het zadel? Dat lijkt me vrij rap zo na zijn avontuur bij de kliniek.
Hopelijk vindt je toch nog iemand om mee te gaan! Waait het bij jullie ook niet hard trouwens?
Ook morgen verwachten ze nog wel flinke wind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 20:06

Cayenne schreef:
Moet hij echt nu alweer onder het zadel? Dat lijkt me vrij rap zo na zijn avontuur bij de kliniek.
Hopelijk vindt je toch nog iemand om mee te gaan! Waait het bij jullie ook niet hard trouwens?
Ook morgen verwachten ze nog wel flinke wind.

Dat was ook mijn gedachte...

Ook omdat je met een hoefbeenkanteling toch echt wel voorzichtig zijn moet met beweging en rijden.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-23 20:45

Desondanks het groene licht hiervoor, heeft het ook niet mijn voorkeur.
Niet alleen vanwege Harley, maar ook vanwege de veiligheid voor mijn vader. Zoals ik zei: ik sta er zelf niet achter. Echter moet ik ook rekening houden met mijn vader zijn wensen. Zeker aangezien er wel groen licht is hiervoor, of nuja, groen licht als in: het kan geen kwaad, maar beter voor iedereen zou aan de hand zijn . De zegenening is om exact te zijn 380m van de stallen, via de wei naar het plein. De afstand gaat kwa beweging niet het probleem zijn. Het wandelen daar liep hij langere afstanden. Want het is slenterend 2,5minuut.

Moest het weer Idd zo blijven dan ga ik ook niet. Want veiligheid van de dieren gaat mij voor op traditie en voor op wiens wensen dan ook.
Dus of we überhaupt gaan, word morgen om 10:25 beslist. De manier waarop ben ik hier zelf thuis nog over in discussie. Maar als ik geen 4de persoon vind, dan ga ik de ruzie met mijn vader ook niet aan tot het punt dat er ellende ontstaat thuis. Die ellende ga ik pas aan als mijn vriend aard duidelijk pijn toont. Maar ik kan niet elk gevecht met mijn vader op de spits drijven.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 20:56

Ik zou alleen al niet gaan vanwege het slechte weer ofd at je vader al 10 jaar niet gereden heeft of dat Harley hartproblemen heeft of dat Harley hoefbevangenheid is. Alles samen lijkt het mij zeker een no go.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 21:09

Waarbij je die laatste twee van jouw nogo's mag laten voor wat ze zijn, aangezien ts kennelijk groen licht heeft van de artsen. En als het daadwerkelijk nog geen halve km is,... paarden lopen zelf op een dag meer.

Stukje aan de hand stappen kunnen we geen rijden noemen en mbt het weer, dat gaf ts zelf al aan.