Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
EvelienKiss schreef:En wat gebruik je?
Iemand anders vroeg of er herkenning was op de kroonkrand. Bij mijn paard was deze ook aangetast. Zij heeft vasculitis en sarcoïdose. Het is wel al een paar jaar onder controle door de Whinny sokken. De sokken zijn juist ruimer van onderen, die kan je prima gebruiken. Er overheen gebruik ik Cashel Leg Guards om de kroonrand te beschermen. Dit is een foto voordat er genezing plaatsvond.
[ Afbeelding ]
Dorien66 schreef:Interessant! Heb je het been ook ingepakt gehad?
suikermeisje schreef:EvelienKiss schreef:En wat gebruik je?
Iemand anders vroeg of er herkenning was op de kroonkrand. Bij mijn paard was deze ook aangetast. Zij heeft vasculitis en sarcoïdose. Het is wel al een paar jaar onder controle door de Whinny sokken. De sokken zijn juist ruimer van onderen, die kan je prima gebruiken. Er overheen gebruik ik Cashel Leg Guards om de kroonrand te beschermen. Dit is een foto voordat er genezing plaatsvond.
[ Afbeelding ]
Toch ziet de kroonrand bij mijn paard erg heel anders uit.
Sokken lukken niet doordat hij krampbenen heeft. Dan trekt ie hem door de kramp vaak los wat simpelweg te gevaarlijk wordt om het om te krijgen. Zodra zn been maar iets beweegt dan schiet de kramp weer erin en kan niet zijn been op mijn been laten rusten om met 2 handen het eromheen te krijgen.
Echter... hij heeft sinds vandaag plots een hele heftige plek met rotstraal erbij wat er heel vies uit zag. De wondjes verliezen wel wat hun korsten, maar zien er niet erg droog uit.
Weiland is erg droog, blijft wel wat modder onder de hoef kleven, maar niet eens 1cm diep zakt hij dus daarvan kan het niet komen.
Ik vind het erg moeilijk om te zien en beslissen hoe ver ik wil gaan. Het is erg pijnlijk voor hem. Week prednison doet tot nu toe niks met kroonrand en kootholte. Alleen mestwater wat er nu niet is sinds de medicatie en een kuchje bij wegrennen is ook verdwenen. Fijn dat deze 2 kwalen weg zijn, maar minder fijn dat dat door prednison komt want ben daardoor wel erg bang voor de oorzaak.
Dorien66 schreef:Wat voor laser heb je?
suikermeisje schreef:Problemen worden enkel meer. Het is pussig, AB krijg ik er niet in. Springt de lampen van het dak zo'n beetje. Het is een erg groot paard dus kom er simpelweg niet bij. (Hij sleurde met bloedprikken mn man van 2m ook mee de lucht in, hij is heel braaf maar heeft echt een pesthekel aan al die prikjes en middeltjes).
De plekken zitten er al 5 jaar en DA geeft ook aan dat het niet zomaar weg zal zijn.
Andere kwalen die nu weg zijn dankzij de prednison duiden op darmontsteking en astma.
De krampbenen zijn momenteel zo erg dat de hoefsmid ze niet kan optillen omdat hij door de kramp zo heftig slaat en vervolgens soort van omvalt.
Ik heb het gevoel dat hij 'op' is en de problemen te groot en teveel zijn geworden.
Rizette schreef:suikermeisje schreef:Problemen worden enkel meer. Het is pussig, AB krijg ik er niet in. Springt de lampen van het dak zo'n beetje. Het is een erg groot paard dus kom er simpelweg niet bij. (Hij sleurde met bloedprikken mn man van 2m ook mee de lucht in, hij is heel braaf maar heeft echt een pesthekel aan al die prikjes en middeltjes).
De plekken zitten er al 5 jaar en DA geeft ook aan dat het niet zomaar weg zal zijn.
Andere kwalen die nu weg zijn dankzij de prednison duiden op darmontsteking en astma.
De krampbenen zijn momenteel zo erg dat de hoefsmid ze niet kan optillen omdat hij door de kramp zo heftig slaat en vervolgens soort van omvalt.
Ik heb het gevoel dat hij 'op' is en de problemen te groot en teveel zijn geworden.
Heb je antibiotica in zakjes? Maak er een 1/4 emmer lekker spul van met stukjes wortel, appelmoes , suiker, appel, beetje senioris aangemaakt zodat de bittere smaak weg raakt. Dan gaat ze het normaal gesproken wel eten, even heel zoet maken. Is niet gezond maar voor die 5 ? dagen is dat niet zo'n probleem, het moet er toch in. Anders kan de da misschien ab spuiten? Sokken kun je met been aan de grond bijna aandoen. Plastic zakje om het been en daar de sokken overheen halen. Ik zou de benen ook even een keer goed wassen. Lukt dat wel? Ik opper nog wat mogelijkheden weet niet of ze van toepassing zijn. Een hoefsmid die zijn vak verstaat gaan krampbenen nooit optillen maar bekapt aan de grond of op een hele kleine verhoging. Ik zou sowieso van hoefsmid wisselen.
EvelienKiss schreef:Ik heb ook gereageerd in je andere topic. Een whinnysock heb ik binnen 3 seconde om. Equicrown geeft compressie en lijkt mij veel “harder” qua materiaal. En ze zijn duur, zeker als je je realiseert dat het 24/7 om moet (je moet dus een voorraad hebben). Je schrijft ergens dat je de sok omdoet als er zon is. De sok beschermt ook tegen beschadigingen, dus je kunt het nu al om doen.