Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

irisdepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 17:51

IwanLuver schreef:
pleiada schreef:
De Ionic fleece

Waar kun je die fleece liner kopen dan?

Een goedkope fleece kanje ook wel in Drachten kopen op een tentenkampdag

Zilly

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 20:58

Oh jee, zit nu heel erg te twijfelen om de Ionic 100 gr. liner te kopen. Ahhhhh dit topic is niet goed!!! :D :D

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 21:05

Ik heb de stable sheet besteld :+

Denk dat ik daar meer aan heb dan de liner, en deze was ECHT in de aanbieding bij Agradi, ik heb daar vaak het idee dat ze de prijs omhoog doen en dan een bepaald % korting geven... Maar deze was echt 35%

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 21:52

Fedimax heeft ook een soort stalbeschermers die zien er stukje dunnen uit dan die van BoT. Zou het wat zijn?

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 22:25

Geen ervaring mee. Wel met de onderlappen voor mijn paard. Zeer tevreden!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 00:54

Hier de Fedimax uitrijdeken vandaag gepast. Ligt prima, maar valt vrij klein. Ik heb de grootste maat, 145. Die past precies op mijn KWPNer van 1.69m. Voor het paard van mijn vriendin, KWPN van 1.75m is de deken veel te kort.

Kwaliteit is een stuk mooier dan op de foto's van de website.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 15:23

Gezien de negatieve praktijken die naar boven kwamen rondom Horze, wilde ik er eigenlijk niet meer bestellen. Maar dat doe ik dan vanaf nu, want heb er net 4 BOT producten besteld omdat ik er 25% korting op kon krijgen :o
Twee dressuurdekjes en twee coltruien :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 17:27

Een vraagje...

Ik heb voor mijn paard een rugwarmer. Ik heb het idee dat wanneer ik deze er op leg voor het rijden, na een half uur er af en meteen ga rijden mijn paard het niet zo fijn vind.

Nu heb ik vandaag de deken opgelegd tijdens het wassen en vlechten. Daarna er af en naar wedstrijd gereden.

Nu was hij wel zo fijn als anders.

Iemand hier ervaring mee?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 20:14

Jotoma schreef:
Gezien de negatieve praktijken die naar boven kwamen rondom Horze, wilde ik er eigenlijk niet meer bestellen. Maar dat doe ik dan vanaf nu, want heb er net 4 BOT producten besteld omdat ik er 25% korting op kon krijgen :o
Twee dressuurdekjes en twee coltruien :D

Hahaha, maar hoe doe je dat, het is toch 1 artikel naar keuze 25%?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 20:52

Ik heb vier losse bestellingen geplaatst :o

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 20:56

Ow hahaha dat is ook een oplossing, kan dat?
Bij de agradi lukt dat niet met een kortingscode

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 21:11

Klopt idd, maar hier wel. Had eerst op naam van mn zus en man een account aangemaakt. En toen kwam ik er achter dat ik zelf iig twee keer de code kon gebruiken. En geen verzendkosten. Dus nu krijg ik vier losse pakketjes.

Ben wel heel benieuwd naar bot. Heb nu steeds een onderlap over mn hemstring, billen en halve rug. Maar is natuurlijk niet echt ideaal :D

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 00:06

Haha das een slimme Jotoma :D

Mijn fedimax fleece gister onder de bucas smartex gelegd. Denk dat het een beetje te veel van het goede was; paard stond nog net niet te zweten maar had het erg warm. De fleece is van mooie dikke kwaliteit en kan zo doorgaan voor 100-150 grams. Heb de fleece met wandelen opgehouden en heb het idee dat de deken mooi blijft liggen en niet echt trekt aan de voorkant. De gespen waren makkelijk te openen, dus erg prettig.

De mr feel warm uitrijdeken vandaag voor het eerst opgehad. Veel dunner dan de bot fleece en Fedimax, maar opzich prima kwaliteit. Mijn paard staat nog met een rugblessure dus heb hem op een ander paard gebruikt. Erg lekker gereden, maar of het door mr feel warm komt? Geen idee. Donderdag ga ik weer, misschien met andere uitrijdeken testen }>

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 10:39

Hihi slim met korting omgaan :D

Weidebloem: oh dus jij hebt BoT, Fedimax en Mr. Feel Warm?

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 12:54

Rambo Ionic: Ik heb bij DocHorse nagevraagd of het gebruikt netals bij BoT opgebouwd moet worden, zij zeggen van niet. Rambo Ionic wordt namelijk niet warm.

Back on Track: Ik heb bij de Paardendrogist een vraag neergelegd over de warmte die vrijkomt bij het gebruik van de stalbeschermers, geldt ook voor Fedimax, werkt volgens zelfde principe. Het baart me ergens toch zorgen dat het warm wordt, en mij is altijd geleerd dat warmte slecht is bij de benen. Paarddrogist zegt dat warmte werkt op spieren en bevordert de bloedsomloop, maar heeft de vraag toch bij BoT zelf neergelegd, ik wacht nog op terugkoppeling.
Zou het zijn als goede/slechte koolhydraten en vetten :D

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 14:15

Te snelle warmtestijging en hoge temperaturen zijn inderdaad niet goed voor de spieren, ivm afbraak van eiwitten oid :o (ik weet het niet precies, maar klasgenoten hebben een onderzoek gedaan naar temperaturen bij verschillende beenbeschermers, ik zal het eens vragen hoe het nou zat)

Als ik de BOT coltrui aan heb merk ik júist geen warmte. Ik heb het gewoon comfortabel. Met andere stoffen wordt ik snel zweterig warm met bv stallen uitmesten.
Ook hoor ik mensen spreken over geen zweet bij BOT beenbescherming.
Dus ik vraag me dan toch af waarom DocHorse spreekt over warmteontwikkeling bij BOT.

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 14:28

@ Macs: het gaat mij meer om de pezen:
Quote van de PaardenDrogist: Het verwarmd voornamelijk de spieren en niet de pezen, en doordat het de doorbloeding juist stimuleert worden de pezen niet warm

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 14:31

Oja sorry pezen bedoel ik ook inderdaad :+

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 15:54

Ik heb zelf ook het idee dat het een ander soort warmte is. Ik ben een koukleum eerste klas, met fedimax wordt mijn huid warm als ik voel waar t heeft gelegen, maar ik voel zelf niet dat ik warm ben, ik ga er niet van zweten. Haha volg je t nog?

Ik weet niet of dat voor alles geldt, maar als de doorbloeding van mn voeten beter zou zijn, zouden die ook warm zijn, maar niet gelijk zweten.

Nadeel van botbeschermers is dat ze neopreen gebruiken. En dat is wel zweetmateriaal wat hitte vast houdt en slecht voor de pezen is. Ik heb de BOT beschermers dus ook weer doorverkocht, want mijn paard ging daar vrij snel onder zweten.

Ik heb zojuist met poetsen de fedimax uitrijddeken even opgelegd. Ik voelde na een paar minuten al exact hetzelfde soort warmte bij mn paard zn rug. En aan de zijkanten waar het niet direct op de huid ligt voelde je dat niet.
Heb gelongeerd, dus kon verder niet testen hoe het ohz ging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 16:19

Ik merk dat ook, zowel bij BOT, Fedimax als de Rambo Ionic, zowel bij mezelf als bij [***]; het warmt heel snel op maar het is geen zweterige warmte.

Afgelopen weekend heb ik trouwens eens de werking van de ionic liner getest. Ik wist al dat deze op [***]'s rug veel effect had (zwellingen namen af) maar dat kon natuurlijk ook komen doordat ik de ionic liner 100grams is en onder een 100gr lag. Dus was het nou gewoon de 100gr extra warmte of was het de ionic laag die het hem deed?
Vrijdag kreeg ik onze 200grams deken binnen, dus konden we het verschil testen. En dat is er wel degelijk; je zou zeggen dat 100gr deken + 100gr ionic liner even warm moet aanvoelen als 200gr (niet ionic) deken, maar onder de ionic liner voelt hij een heel stuk warmer. Dat laagje toermalijn maakt dus wel echt verschil.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 17:42

Ik werd vandaag de stal uitgetrapt toen ik na er afdoen van de fedimax zijn normale outdoordeken weer op deed. Hij wilde hem duidelijk niet op hebben. Ga nog even dubben wat ik daar mee moet. Hij heeft duidelijk een voorkeur maar heb niet het idee dat de outdoordeken slecht ligt al zegt hij dus van wel.

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 17:47

Ik snap ook niet zo goed waarom BoT ervoor heeft gekozen om neopreen te gebruiken. Vandaar dat ik die niet zal kopen/gebruiken. Want daarbij lijkt extra warmte juist niet goed.

Toch gek xyzutu weer WEL warmte merkt bij Ionic, terwijl Dochorse zegt dat het niet vergelijkbaar is met BoT en warmte opwekken... Zie nu echt even door de bomen het bos niet meer :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 19:56

belle_boef schreef:
Ik werd vandaag de stal uitgetrapt toen ik na er afdoen van de fedimax zijn normale outdoordeken weer op deed. Hij wilde hem duidelijk niet op hebben. Ga nog even dubben wat ik daar mee moet. Hij heeft duidelijk een voorkeur maar heb niet het idee dat de outdoordeken slecht ligt al zegt hij dus van wel.

Welke Fedimax deken heb je? Kun je die ook als outdoor gebruiken? Anders misschien kijken of je Fedimax voering (onderlappen? :D ) in de deken kunt naaien. Leuk als je paard zo duidelijk aangeeft wat hij wel/niet wil, maar soms maakt dat het alleen maar lastiger... 8-)

Wat een onzin van DocHorse dat de ionic deken niet warm wordt. De hele werking van tourmalijn is juist gebaseerd op het feit dat als je het kristal verwarmt en/of onder fysieke druk zet, het kristal dit omzet in (negatief geladen) electriciteit en warmte. Het is alleen geen kruik; gisteren had ik de ionic liner eerst onder een 100grams deken liggen en dat was te weinig. Tussen schoft en bekken waar het dek gewoon los boven de rug zweeft was het een oventje, maar op het bekken lag het bovendek strak op de ionic en daar was hij koel; het totaal van 200gram vulling op die plek was te weinig om de billen warm te houden. Toen ik de 200grams deken op de 100gr ionic liner legde warmde die meteen op. De tourmalijn heeft zelf ook warmte nodig om optimaal te kunnen functioneren en als de billen koud zijn, dan gebeurt er een stuk minder. maar als je het verwarmt (en onder druk zet), dan zet de toermalijn die druk en warmte in nog meer warmte en negatieve ionen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 20:20

xyzutu2 schreef:
belle_boef schreef:

Welke Fedimax deken heb je? Kun je die ook als outdoor gebruiken? Anders misschien kijken of je Fedimax voering (onderlappen? :D ) in de deken kunt naaien. Leuk als je paard zo duidelijk aangeeft wat hij wel/niet wil, maar soms maakt dat het alleen maar lastiger... 8-)
.

De fleecedeken. Maar de outdoordeken is eigenlijk wel bijna af dus daar hoeven geen onderlappen in. Hij moet eigenlijk deze winter nog even mee. Beetje behelpen eigenlijk

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 20:50

Zilly schreef:
Hihi slim met korting omgaan :D

Weidebloem: oh dus jij hebt BoT, Fedimax en Mr. Feel Warm?

Ja klopt, beetje last van een gat in mijn hand :o