[Info] alternatieve behandelingen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 20:54

Bigben, de chronische patienten die ik ken zijn niks opgeschoten met reguliere behandelingen, niks.
Of tijdelijke verbetering, een enkeling geneest maar die hebben het lot uit de loterij.
Dan kan jij beweren van niet maar de mensen om mij heen zijn heen zijn duidelijk bewijs.
Ik zou zeggen los het zelf op, als jij het geweldige plan hebt heb ik nog wel een zooitje mensen voor je die vast met alle liefde proefkonijn zijn.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-14 21:00

BigBen schreef:
Jouw DA heeft gelijk als ze het over de gevallen heeft waar na verloop van tijd een soort chronisch ziektebeeld ontstaat.
Daar heeft regulier voorlopig inderdaad geen antwoord op, maar alternatief al evenmin.
Alleen, die gevallen zijn zeldzaam, en doorgaans kan Lyme probleemloos worden behandeld.

OK BigBen dan is mijn paard de uitzondering die de regel bevestigd als het gaat om Lyme waarden die gigantisch gedaald waren middels alternatieve behandeling. Weten is meten, dus omdat ik het zelf zeker wilde weten (want het was wel LYme hé!!, waar IK niet mee wil spotten) , heb ik binnen zes weken twee keer bloed laten prikken waarvan de eerste keer de waarden ver over de 400 waren en na paar weken goed onder de 80. Geen reguliere behandeling is daarbij aan te pas gekomen en paard was echt heel erg ziek, ik dacht dat ik haar zou verliezen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 21:03

Bij deze zaken heb je het trouwens niet eens over de oh zo beruchte homeopathie.
Zat geschreven inmiddels over collodiaal zilver dus ik snap weinig van de houding tegenover de alternatieve geneeskunde. Gewoon om het principe als je het mij vraagt.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 22:02

Jammer dat er nu toch weer gediscussieerd wordt. Moonfish en Pien, jullie hoeven toch niemand te overtuigen?!
In dit topic alleen ervaringen dacht ik ;)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-14 22:29

singasong schreef:
Jammer dat er nu toch weer gediscussieerd wordt. Moonfish en Pien, jullie hoeven toch niemand te overtuigen?!
In dit topic alleen ervaringen dacht ik ;)

Klopt, me ook voorgenomen om er niet meer op in te gaan.

singasong

Re: Centraal alternatieve behandelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 13:03

Is er hier iemand die ervaring heeft met een alternatief middel om de thymus te reactiveren?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 13:06

Zou je even naar orgaanconcentraten moeten zoeken van biotics of nutricology

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 08:13

Moonfish, heb jij ervaring met die orgaanconcentraten?

Leetje, weet jij of er homeopatisch een middel is wat de Thymus kan reactiveren?

Einder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:55

BigBen schreef:
Alleen, die gevallen zijn zeldzaam, en doorgaans kan Lyme probleemloos worden behandeld.

Zeg maar gerust héééél erg zeldzaam bij paarden. De overgrote meerderheid van de chronische lyme gevallen bij mensen zijn overigens ook foute diagnoses.
Kijk, en het voordeel in dit topic is dat ik dat blijkbaar niet hoef te onderbouwen, ik kan dat hier neerschrijven voor waarheid op basis van mijn eigen ervaring in deze materie :P

Leetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:42

singasong schreef:
Moonfish, heb jij ervaring met die orgaanconcentraten?

Leetje, weet jij of er homeopatisch een middel is wat de Thymus kan reactiveren?

Thymus Vulgaris, oftewel thijm. Grappig dat deze plant ook zo heet... :D
Ik zet dit middel met name in als een oertinctuur, dus niet als gepotentieerd middel.
Ik werk bij orgaanproblemen e.d., wat om een fysieke aansturing vraagt, graag met oertincturen naast de homeopathische middelen op het beeld van symptomen wat zichtbaar s.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 19:22

Leetje, bedankt! Ik had die Thymus Vulgaris ook al voorbij zien komen in mijn zoektocht.
Maak je die oertinctuur zelf?
Helpt dit ook bij 'hoogfrequente stoorvelden' of alleen fysiek?

Wat weet jij over het middel Causticum H. Dit schijnt hier ook voor gegeven te worden in combi met een drainage.

Leetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 08:47

singasong schreef:
Leetje, bedankt! Ik had die Thymus Vulgaris ook al voorbij zien komen in mijn zoektocht.
Maak je die oertinctuur zelf?
Helpt dit ook bij 'hoogfrequente stoorvelden' of alleen fysiek?

Wat weet jij over het middel Causticum H. Dit schijnt hier ook voor gegeven te worden in combi met een drainage.

Nee ik koop de oertincturen. Ik werk voornamelijk met spagyrische middelen. Door de bewerking daarvan zijn ze goed opneembaar en werken ze naast fysiek juist ook energetisch door.
(www.primateria.nl)

Het ligt uiteraard totaal aan het beeld, het probleem etc. Wat, of welke combi ik maak. Het is naar mijn idee altijd de combinatie...
Maar de Spagyrische middelen werken wel heel fijn ondersteunend op de homeopathische middelen en werken ook heel veilig!

Wat betreft Causticum dit is een vrij breed en diepwerkend middel. Ik zie niet direct een link met de Thymus en ik vind dit zeker geen middel om zelf mee te gaan experimenteren.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 08:54

Kun je uitleggen waarom geen Causticum H? Hahneman heeft dit middel speciaal ontwikkeld voor dit soort problemen.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 08:55

Die link doet het trouwens niet bij mij.

Leetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 09:53

singasong schreef:
Kun je uitleggen waarom geen Causticum H? Hahneman heeft dit middel speciaal ontwikkeld voor dit soort problemen.

Wat is naar jou idee "dit soort problemen"?

De kern van de homeopathie is voorschrijven n.a.v. de symptomen. Wat laat het dier of mens zien aan symptomen. Dat is namelijk een uiting van het ziekteproces. We kunnen niet zien (tegenwoordig wel veel meten, in de tijd van Hahnemann was dit niet zo) waar iets verkeerd gaat, maar we zien vooral de gevolgen daarvan en dat is onze leidraad naar welk middel zal helpen. Dit volgens de gelijksoortigheidsregel: Die symptomen die een gezond mens ontwikkelt op een middel, kan dit middel bij een ziek mens genezen. (Similia similibus curentor).

De thymus is een belangrijk orgaan bij het ontwikkelen van het immuunsysteem.Als daarin iets fout gaat dan komen er symptomen. Dat is de uiting van een immuunsysteem wat uit balans is. Maar die symptomen leiden je naar welk middel je moet geven. Omdat dit middel op het zelfherstellend vermogen werkt, op de dynamis, welke het immuunsysteem aanstuurt zal dit genezend werken.

Tegenwoordig zien we veel meer diep liggende, fysiek geworden problemen. Oa op orgaan (of klier) niveau. En daarop werken oertincturen (spagyrische middelen) als aanvulling. Soms zie je dit door de symptomen heen, soms meet je dit en schrijf je naar aanleiding daarvan voor.

Homeopathische middelen werken op het energetische, op de aansturing. Oertincturen (net als fytotherapie oa) werkt op het fysieke. En dit is niet zo zwart wit uiteraard, want dit heeft natuurlijk ook wederzijds invloed, maar dan wordt mijn verhaal wel heel lang ;)

Om even terug te komen op jou vraag. Hahnemann heeft dit middel ontwikkelt voor bepaalde symptomen. Verlammingen is 1 symptoom daarvan.
Als "een probleem" met de thymus aan de voorgrond ligt van dit symptoom kan Causticum daar wat mee. Als er andere symptomen een uiting ervan zijn, dan is een ander middel wellicht beter geschikt.
Dat is waarom ik niet zomaar zeg, Causticum hiervoor. Daardoor wordt de homeopathie echt tekort gedaan en dat vind ik jammer. Daarom zeg ik ook, dit is niet een middel wat je zomaar voor kan schrijven.
Daarom ook kun je homeopathie niet zwart wit, dubbelblind bewijzen. Het is niet dit symptoom, deze klacht, dit middel. Er zijn zoveel middelen die bij een bepaalde klacht kunnen werken!
Alleen als er een incident is, dus echt een exogene aanleiding, waarna klachten, bv een trauma, een wond, een verrekte spier etc, dan kun je bij de plantaardige middelen welke aardig zeggen dit middel bij die klacht. Maar dat is anders als er echt dieperliggende problemen zijn.

De site is overigens www.spagyrics.nl

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 10:20

Leetje schreef:
Wat is naar jou idee "dit soort problemen"?
..........

Citaat:
In dit geval een hoogfrequent stoorveld wat een breuk over de thymus legt waardoor er geen communicatie is tussen lichaam en ziel.
Het onstaan is door invloed van buiten af bijv.; verkeerd ingestelde therapie, amuletten, nosoden en medicijnen met een hoge trilling.

Ik ga nu de Hahneman bellen en ze om advies vragen.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:07

Heb overleg met de Hahneman gehad en het is inderdaad een prima middel om dit hiervoor in te zetten. Heb 2 potenties besteld. Morgen zal het wel binnen zijn dus dan kan ik het uittesten.

Leetje, ik ga me eens verder inlezen over die oertincturen. Lijkt me erg interessant!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:08

dit alles gaat mijn pet te boven... ;)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 12:14

geerke schreef:

Klopt, voel me weer net als vroeger als kind aan tafel met al die artsen (kom uit een heuse artsenfamilie). Vind het wel boeiend en leuk en hoef ook niet alles te begrijpen. Deed ik vroeger ook niet en vond het ook altijd boeiend als mijn vader met de groten (hoorde bij de kleintjes in onze grote familie) aan het praten waren over het artsen vak. :)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:12

geerke schreef:

Wees gerust Geerke, dat ligt niet aan jouw gebrek aan begripsvermogen...

Leetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:37

singasong schreef:
Heb overleg met de Hahneman gehad en het is inderdaad een prima middel om dit hiervoor in te zetten. Heb 2 potenties besteld. Morgen zal het wel binnen zijn dus dan kan ik het uittesten.

Leetje, ik ga me eens verder inlezen over die oertincturen. Lijkt me erg interessant!

Wie is de Hahneman?
En welke potentie heb je besteld?
Ik ben benieuwd naar je bevindingen wat je er van merkt. Waarvoor bij wie ga je het inzetten?

Ik zie de link niet echt tussen Causticum en de thymus, dus ben benieuwd naar je motivatie, of hun motivatie en jou ervaringen!

Voor de andere, als je vragen hebt, stel ze gerust, als het maar uit interesse is ;)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:50

Leetje, https://www.hahnemann.nl/content/Over_Visie.html wie het interessant vind, klik ook eens op de blauwe linkjes.

Leetje, in eerste instantie voor mezelf maar ik denk dat mijn paard het ook nodig heeft. Dat moet ik nog uittesten. Kan pas wanneer ik de Causticum H(ahnemanni) binnen heb.
Detox heb ik ook net besteld.

Ik laat weten hoe ik het ga ervaren. Heb de 200k en MK besteld.

Er staat op de site van Hahneman ook nog een interessant stukje (in één van die blauwe linkjes) over oertincturen.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 16:49

Kuggur schreef:
geerke schreef:

Wees gerust Geerke, dat ligt niet aan jouw gebrek aan begripsvermogen...

Ik zou zeggen, integendeel :+ .

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 17:51

Ik bestelde jaren geleden thymus concentraat bij AOV maar die hadden hun op een gegeven moment niet meer. Misschien dat iemand anders het wel heeft?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 19:15