[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 21:39

Hij heeft 2 RSIH dekens, die had hij vorig jaar op. Toen heeft hij dankzij Derfen zijn voorpluk grotendeels behouden, maar zijn manen gingen onder de deken kapot helaas. Die vielen met plukken tegelijk uit.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 21:42

hier ook nog steeds geen jeuk!!! Ben zo blij *\o/* Eindelijk beginnen haar manen terug af te hangen :j

Maureen_M

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 22:00

hoop dat de muggen zo lang mogelijk weg blijven, de nieuwe eczeemdeken (ofja hals) ligt in de kast met prijskaartje eraan :')

ook een flesje derfen besteld en binnen gekregen, eraan geroken... ugh dat stinkt :P hopen dat dat nog thuis kan blijven staan. tis nu ook nog erg koud...
hopelijk dat de muggen dit jaar reuze mee vallen en dat ze niet tot weinig schuren

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 22:11

Vanavond een explosie van knutten. We gingen rijden en de merries werden helemaal gek. Ze sloegen met de benen naar de buik toe. Gelukkig stond Vän al binnen. Anders was hij opgevreten.
ellepel, goed te horen dat het bij Appie ook hielp.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 22:46

tjady schreef:
Vanavond een explosie van knutten. We gingen rijden en de merries werden helemaal gek. Ze sloegen met de benen naar de buik toe. Gelukkig stond Vän al binnen. Anders was hij opgevreten.
ellepel, goed te horen dat het bij Appie ook hielp.

Niet normaal he? Ik stikte er ook zowat in met uitmesten bah bah bah! Alle paarden hebben er met zulke grote zwermen last van! In Wageningen is het iig echt heel erg met dit weer.. Zal wel door het vele bos komen?

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 23:20

hier bij hilversum vanavond ook een explosie van kleine beestjes'. De paarden zagen er bijna zwart van en ze hadden er erg veel last van. Gelukkig werd het bij 8 ten wat beter. De exemer toch maar even binnen gezet voor vannacht.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 07:52

Hier gister ook last van de vliegen. Weer met derfen gesmeerd en heb een QHP eczeemdeken gekregen. Deze voor het eerst omgedaan, maar ben erg nog niet razend enthousiast over. Ik vind namelijk dat er nog een heleboel bloot is, vinden jullie dat ook? Voornamelijk de benen en tussen de benen bedek je niets. Terwijl dat juist een plek is waar ze hem altijd irriteren. Dat over de hoofd aantrekken vond mn paard prima, maar ik vond het een gedoe van hier tot tokio. Ik kijk vandaag even aan hoe het gaat, maar ik gok dat het toch de RSIH wordt.
Wat vinden jullie prettiger? Eczeemdeken a la boett of RSIH en waarom?

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 08:04

Voor mij echt a la Boett (pagony dan), zit veel losser en bedekt veel meer dan de RSIH. Bij de RSIH zit de borst (en hals bij de sluitingen) open, bij de buik zit veel meer open dan bij de Pagony en op het hoofd is het ook veel bloter

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 09:09

het was gisteren ook hartstikke lekker weer, kon gewoon zonder jas.
Als het zo blijft dan zal het wel losbarsten denk ik.

Habore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 09:25

Ik heb gisteren voor de tweede keer de derfens opgedaan en ik merkte ervoor toch wel veel mugjes op.
Wonderwel na het insmeren met derfen geen mugje meer te bekennen in zijn buurt en hijzelf stond er ook rustig bij...

Zijn er hier bokkers die het alleen met de derfen onder controle kunnen houden en zonder deken...????

Ik ben nu nog bezig met de Puur Culico en tot nu toe geen geschuur....

Ik hoop het zo erg....

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 10:13

Vän draagt een pagony deken en een boet masker. Bevalt prima. Ik kan ze dan wisselen, uitwassen en repareren. Ik gebruik derfen en nog een andere lotion. Die smeer ik ook wel eens op de staartwortel van mijn andere merrie. Zij heeft geen exceem, maar soms wel eens jeuk van en als ik een paar keer per week smeer, dan heeft ze geen last.
Daarnaast heeft Vän nu dus medicijnen. Hij kan onmogelijk zonder deken gehouden worden. Dan kan ik hem beter naar de andere wereld helpen.

koetje28

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 12:57

in het voor en na seizoen van de vliegjes heeft mijn paardje de rsih op maar in het hoogseizoen krijgt ze toch echt d'r boett aan want die beschermd vele malen beter :)

aam_mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 17:08

Habore schreef:
Ik heb gisteren voor de tweede keer de derfens opgedaan en ik merkte ervoor toch wel veel mugjes op.
Wonderwel na het insmeren met derfen geen mugje meer te bekennen in zijn buurt en hijzelf stond er ook rustig bij...

Zijn er hier bokkers die het alleen met de derfen onder controle kunnen houden en zonder deken...????

Ik ben nu nog bezig met de Puur Culico en tot nu toe geen geschuur....

Ik hoop het zo erg....

Ik wil het nu gaan proberen om het met derfen onder controle te houden. Vorige jaar gebruikte ik de deken maar moest alsnog smeren, ze had wel last van staart en buik. Alleen manen was minder erg. Dus nu zat ik te denken als ik toch al smeer waarom dan de deken op doen als ik dan toch al smeer? Die deken wordt er alleen maar viezer van en wordt een harde bonk dus dat lijkt me ook niet echt ademend.

Habore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 22:52

Het zal een beetje afwachten zijn...
Als hij begint te schuren gaat het deken op...
Hij staat er wel heel rustig bij en de mugjes blijven na het smeren wonderwel uit zijn buurt...
Hopen dat dit zo blijft...
Blijft derfen eigenlijk werken na een regenbui?

Vandaag hier enkele buien gevallen...ben niet opnieuw gaan smeren, benieuwd naar morgenvroeg...

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 23:05

blijft wel werken na een regenbui maar is wel sneller uitgewerkt dan normaal dus bij regenachtig weer kan je bv om de 3 dagen moeten smeren als dat normaal om de 5 is maar is ook afhankelijk of je paard daadwerkelijk in volle regen gaat staan, dan heeft de regen dus meer of minder invloed

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 13:53

Voel me op het moment een slechte paardenmoeder... Omdat er zoveel mugjes waren bij ons de afgelopen dagen besloten om pony toch maar vandaag met boett deken te laten lopen en nu regent het de hele tijd.... ga haar rond 5 uur op stal zetten dat scheelt wel maar het geeft vaak zo'n rot gevoel dat ze met dit weer met die deken op staat en dan helemaal nat wordt.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 13:54

je kunt er een regendeken overheen doen?

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 14:07

Ja, ik ga echt kijken voor een geschikte regendeken want die heb ik namelijk nog niet. Elke voorjaar en najaar met zo'n rotgevoel zitten is niet fijn, voor mij niet maar voor Anka is dit ook niks. Maar het goede nieuws is dat ik van de week de vlechten in Anka haar manen heb opgemeten en dat we nu op 75 cm!!!! :D zitten. Ik ben zo trots als maar kan! *\o/*

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 14:17

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 16:31

Ja ik heb ervaring met die deken. Ik heb gepoogd deze te gebruiken maar keer op keer waren binnen no time de klipjes kapot en niet door het schuren o.i.d. maar omdat ie gewoon niet goed lag. Meneer van deze deken is zelf nog langsgeweest om te checken of ik deken idd wel op de goede manier had omgedaan en hij kon ook geen reden bedenken hoe dit kwam. Ik heb mijn deken terug gestuurd en netjes mijn geld terug gekregen. Prima service maar geen geschikte deken. Ik heb maar weer mijn vertrouwde RSHI laten aanpassen en omgedaan....

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 18:02

Hij ziet er wel echt goed uit, misschien dat ik die eerst ga proberen, is toch een stuk goedkoper dan een Boett.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 18:17

Ik heb nu sinds dit jaar een RSIH, en tot nu toe zeer tevreden!!
Mijn paard rolt zich Elke dag en staat met een jong paardje op de wei en kroelen veel samen en spelen enzo en tot nu toe houdt ie zich echt heel goed! (Vraag wel niet hoe die uitziet, want hij is wit.. hahahha ofja beter gezegd, hij was Wit. Het witte was er na 1 dag alweer af door dat varken van me hihi) Zo'n deken als fly-free heeft heb ik vorig jaar gehad en was heel snel kapot. Van de RSIH lees je , net zoals de Boett, vrijwel alleen maar goede recensies. Ik zou je echt aanraden om iets meer geld uit te geven aan een goede deken, dan dat je dalijk om de haverklap zo'n goedkopere gaat halen. Dan ben je er in verhouding dalijk nog duurder mee uit.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 18:18

Haha dat is toch al wat ik nu doe :') RSIH komt er hier niet meer op in ieder geval :P

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 18:24

jah het blijft uiteindelijk toch goed kijken naar je eigen paard. ik lees dat de RSIH indd bij sommige paarden schuurt aan de borst enzo, die van mij heeft daar gelukkig dus geen last van. Ik ben dus wel ontzettend blij met deze deken , Tot nu toe . Dat kan natuurlijk ook veranderen hihi.. Maar qua kwaliteit merk je wel verschil dan met bijv. zo'n deken als fly-free heeft. Daar had ik echt al na een week een gat in, dacht dat ik gek werd :P. Paardlief schuurde zich dus ook meteen toen :(. Ik ben iig happy met de RSIH, maar kan me voorstellen dat als hij niet lekker ligt bij je paard, dat je wel zoiets hebt van pfff.. want kost genoeg geld!

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 19:39

trip heeft weer erge jeuk. weer ingesmeerd met derfen ; manen, voorpluk, staart en buiknaad.
bijna geen manen meer. maar verder ziet ze erg goed uit. weer bijgetrokken van de winter