Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

owens-mama

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:24

Het gaat nu wel hard met de besmettingen, er zijn er nu al drie.... ( dan reken ik zoelen niet mee, aangezien er geen bevestiging is). Ik zal heel hard voor jullie stallen duimen!!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:24

max66 schreef:
ik vraag me af: mijn dochtertje rijdt in manegelessen op manegepaarden, maar daarnaast hebben we ook een eigen paard die ergens anders in pensionstalling staat.

Stel nu dat bv op de manege het Rhinovirus is, hoe lang zou ik dan niet naar mijn eigen paard kunnen (of andersom natuurlijk)?

Dan ben je wss al te laat ivm incubatietijd.
Dus vanaf nu uit voorzorg alles wassen en ontsmetten en douchen voor je naar eigen paard gaat.

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:27

AmberCiaccia schreef:
Nijmegen zelf

Uhmmm volgens mij hebben we geen stal IN Nijmegen???

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:28

Bedankt CM.
Als er bij de manege Rhino blijkt te zijn (want die geruchten gaan n.l.) ga ik daar sowieso niet meer heen voorlopig, maar als ik jou goed begrijp heeft dat nu dan eigenlijk geen zin meer, is het al te laat?

Het heeft dan ook geen zin meer om extra te wassen en te ontsmetten enzo?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:30

max66 schreef:
Bedankt CM.
Als er bij de manege Rhino blijkt te zijn (want die geruchten gaan n.l.) ga ik daar sowieso niet meer heen voorlopig, maar als ik jou goed begrijp heeft dat nu dan eigenlijk geen zin meer, is het al te laat?

Het heeft dan ook geen zin meer om extra te wassen en te ontsmetten enzo?

Jawel, want als ze het nog niet hebben kun je het alsnog overdragen, dus heeft het wel nut om alles te wassen steeds.

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:34

Komt nu toch wel erg dicht bij mij in de buurt helaas. Gelukkig heb ik de afgelopen tijd geen wedstrijden gereden en de rest van de stal ook niet.
De clublessen in ons dorp gaan ook niet door, dus hoop dat verspreiding richting onze stal zo voorkomen zal worden.sterkte aan de eigenaren van de besmette paarden!

lausan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:35

Noa_M schreef:
lausan schreef:
Dat is ook wel zo, maar als je de Gelderland hebt / leest, had je het gezien :j

Pfff daar stond in dat de pennymeisjes niet goed zouden slapen... Hoezo denegrerend!

Ja, erg tactisch zijn de bij de Gelderlander niet 8)7
Maar er wordt in ieder geval melding van gemaakt en aandacht aan gegeven. Mijn oom (journalist) zei altijd: nergens wordt zoveel verzonnen als bij de krant. Dat heb ik altijd maar in m’n achterhoofd…

Sassy4barrel schreef:
Wat je goed moet realiseren is dat de paarden nog niet ziek eruit hoeven zijn, nog geen verschijnselen hoeven hebben maar dan al wel besmettelijk kunnen zijn ! dat is het gevaar ! vandaag zag ik rondom Nijmegen een aantal trailers rijden, ook in groesbeek (volgens mij jachtpaarden) Ik snap niet dat mensen hun eigen paarden en zo ook paarden van anderen in gevaar brengen voor een wedstrijd, training of jacht..

Dat is ook juist het hele eieren eten… er zijn nog steeds mensen hier in de buurt, waarvan ik zeker weet dat zij op de hoogte zijn, die met hun paarden op stap gaan.
Onverantwoord… Dat je je eigen paarden aan het risico blootstelt, is nog tot daar aan toe, maar je paarden kunnen het ook doorgeven en weer verspreiden. Dat risico zou je helemaal niet moeten willen nemen, ongeacht wedstrijd, training of whatever.

*** ook al officeel bevestigd…?? Tjee, wat een ramp is het toch… ;(
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 25-02-12 02:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Plaats verwijderd die niet bevestigd is.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:36

Het lijkt ineens flink omzich heen te slaan, met dank aan de aso's die gewoon blijven rijden met paard en wagen in die omgeving.

Ik heb zondag eigenlijk crosstraining in IJzerlo. Ik kom uit Ruurlo. Zou ik zoals het er nu uitziet gewoon kunnen gaan? Bailey gaat natuurlijk voor alles! Maar als ik hoor dat ik doetinchem ook alles al wordt afgemeld.. -O-

Ik ga mijn vereniging ook even mailen of ze ervan op de hoogte zijn. Ik hoef geen paniek te zaaien, als ze het maar weten. Ik bedoel, ik weet het alleen dankzij bokt. Er wordt in de media haast geen aandacht aan geschonken en een besmetting is zo verspreid. Er hoeft maar één clubpaard richting arnhem te vertrekken voor concours om ruurlo en omstreken te besmetten.

Een gewaarschuwd mens telt voor 2!
Laatst bijgewerkt door Carliijn op 24-02-12 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:37

Bailey_4ever schreef:
Het lijkt ineens flink omzich heen te slaan, met dank aan de aso's die gewoon blijven rijden met paard en wagen in die omgeving.

Ik heb zondag eigenlijk crosstraining in IJzerlo. Ik kom uit Ruurlo. Zou ik zoals het er nu uitziet gewoon kunnen gaan? Bailey gaat natuurlijk voor alles! Maar als ik hoor dat ik doetinchem ook alles al wordt afgemeld.. -O-

Ik ga mijn vereniging ook even mailen of ze ervan op de hoogte zijn. Ik hoef geen paniek te zaaien, als ze het maar weten. Ik bedoel, ik weet het alleen dankzij bokt. Er wordt in de media haast geen aandacht aan geschonken en een besmetting is zo verspreid. Er hoeft maar één clubpaard richting arnhem te vertrekken voor concours om ruurlo en omstreken te besmetten.

Een gewaarschuwd mens telt voor !

Ja vind ik ook hoor,

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:37

Balen, zou met Stal Hofs/Westendorp (Omg. achterhoek) vanavond naar Hengstenshow in Ermelo gaan, tevens met de eigen Gelderse hengst Vitens. Maar dat is natuurlijk niet door gegaan...!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:39

De aso's die nu rond rijden met trailer zijn nu niet de boosdoeners, die merk je over 1,5 a 2 weken pas ;)

Zoals alle kampioenschappen die zijn geweest zijn eerder de boosdoener, kan nog wel even duren voordat het over is.

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:39

.
Laatst bijgewerkt door Fu_Qi op 10-11-24 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:40

suikermeisje schreef:
De aso's die nu rond rijden met trailer zijn nu niet de boosdoeners, die merk je over 1,5 a 2 weken pas ;)

Zoals alle kampioenschappen die zijn geweest zijn eerder de boosdoener, kan nog wel even duren voordat het over is.

Maar zo houden ze een besmetting wel in stand!

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:40

.

nitouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:44

Kan iemand mij vertellen of de abortus vorm ook over kan gaan naar andere paarden bv ruinen/hengsten?
Dan bedoel ik dat die dan de verkoudheidsvorm of neurologische vorm kunnen krijgen.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:46

nitouche schreef:
Kan iemand mij vertellen of de abortus vorm ook over kan gaan naar andere paarden bv ruinen/hengsten?
Dan bedoel ik dat die dan de verkoudheidsvorm of neurologische vorm kunnen krijgen.

Het virus kan muteren maar hoe en wat weet niemand (dacht ik te horen)

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:48

0152141488 schreef:
Ivonka schreef:

Uhmmm volgens mij hebben we geen stal IN Nijmegen???

Wel er om heen.

Klein Amerika bijvoorbeeld.

Mijn stal is ook er omheen en heeft ook 40 paarden. Maar dat zeg deze bokster niet, zij heeft het over in Nijmegen. En er is gewoon geen stal in Nijmegen met 40 paarden. Bewijst maar weer hoeveel kletsverhalen er zijn!
Laatst bijgewerkt door Naomi_Star op 24-02-12 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:50

.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:52

stalnijmegen schreef:
ja maar er is na mijn weten niet zo een stal In nijmegen, dat ligt allemaal net op de grens erbuiten
vandaar dus mijn vraag

klopt stal teunissen heeft zo eeen grote groep BV
maar die zit in malden, een hoop zeggen wel dat het nijmgen is.
maar op die stal is ook nog niks aan de hand naar mij weten

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:54

Stal theunissen valt onder malden en daar is niets aan de hand. Er is gewoon geen stal met 40 paarden in Nijmegen. Gewoon weer een of ander kletsverhaal.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:55

Chaos schreef:
Telefoon blijft gaan en mailtjes blijven binnenkomen. Op Nijgraaf is 4 weken geleden bronchitis vastgesteld. Er zijn nu veel vermoedens door verhoging en dikke benen dat dit toch geen bronchitis is.

In Driel krijg ik bevestiging van een ander dat er idd veulens verworpen zijn en dat ze er dus rekening mee houden dat het Rhino is.
.

ik ken verhalen van stallen waar (IN HET VERLEDEN) inderdaad alle merries hun veulens hebben verworpen en dat kwan dan ook door rhino. flinke kostenpost/verlies van veulens ect niet fijn dus.
Laatst bijgewerkt door Christiene op 24-02-12 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:58

suikermeisje schreef:
dankje, heb hem vandaag getemperatuurd en had 38,4 na het werken dus was wel in orde, morgen ochtend maar weer even doen en kijken of hij hoog of laag zit.

je moet juist temperatuur opmeten voor het werken! niet erna (ze krijgen altijd verhoging na het werken)

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:01

* Bericht verwijderd even confused :+

De tussenstand is nu dus;

- Heumen
- Berg en dal
- Driel

En mss *** en ***?

Heb even rondgeneust en op de ene site staat a wel en b niet etc.
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 25-02-12 02:10, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Plaatsen verwijderd die niet bevestigd zijn.

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:11

Officieel is tot nu toe alleen zoals voorpagina zegt: berg en dal, heumen, Driel

En omdat het nog steeds fout gaat, berg en dal is een opzichzelf staan dorp, maar valt onder gemeente groesbeek!!
Laatst bijgewerkt door Naomi_Star op 24-02-12 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:11

Ja, officieel gezien wel.