Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
max66 schreef:ik vraag me af: mijn dochtertje rijdt in manegelessen op manegepaarden, maar daarnaast hebben we ook een eigen paard die ergens anders in pensionstalling staat.
Stel nu dat bv op de manege het Rhinovirus is, hoe lang zou ik dan niet naar mijn eigen paard kunnen (of andersom natuurlijk)?
max66 schreef:Bedankt CM.
Als er bij de manege Rhino blijkt te zijn (want die geruchten gaan n.l.) ga ik daar sowieso niet meer heen voorlopig, maar als ik jou goed begrijp heeft dat nu dan eigenlijk geen zin meer, is het al te laat?
Het heeft dan ook geen zin meer om extra te wassen en te ontsmetten enzo?
Noa_M schreef:lausan schreef:Dat is ook wel zo, maar als je de Gelderland hebt / leest, had je het gezien
Pfff daar stond in dat de pennymeisjes niet goed zouden slapen... Hoezo denegrerend!
Sassy4barrel schreef:Wat je goed moet realiseren is dat de paarden nog niet ziek eruit hoeven zijn, nog geen verschijnselen hoeven hebben maar dan al wel besmettelijk kunnen zijn ! dat is het gevaar ! vandaag zag ik rondom Nijmegen een aantal trailers rijden, ook in groesbeek (volgens mij jachtpaarden) Ik snap niet dat mensen hun eigen paarden en zo ook paarden van anderen in gevaar brengen voor een wedstrijd, training of jacht..
Bailey_4ever schreef:Het lijkt ineens flink omzich heen te slaan, met dank aan de aso's die gewoon blijven rijden met paard en wagen in die omgeving.
Ik heb zondag eigenlijk crosstraining in IJzerlo. Ik kom uit Ruurlo. Zou ik zoals het er nu uitziet gewoon kunnen gaan? Bailey gaat natuurlijk voor alles! Maar als ik hoor dat ik doetinchem ook alles al wordt afgemeld..![]()
Ik ga mijn vereniging ook even mailen of ze ervan op de hoogte zijn. Ik hoef geen paniek te zaaien, als ze het maar weten. Ik bedoel, ik weet het alleen dankzij bokt. Er wordt in de media haast geen aandacht aan geschonken en een besmetting is zo verspreid. Er hoeft maar één clubpaard richting arnhem te vertrekken voor concours om ruurlo en omstreken te besmetten.
Een gewaarschuwd mens telt voor !
0152141488 schreef:Ivonka schreef:
Uhmmm volgens mij hebben we geen stal IN Nijmegen???
Wel er om heen.
Klein Amerika bijvoorbeeld.
stalnijmegen schreef:ja maar er is na mijn weten niet zo een stal In nijmegen, dat ligt allemaal net op de grens erbuiten
vandaar dus mijn vraag
Chaos schreef:Telefoon blijft gaan en mailtjes blijven binnenkomen. Op Nijgraaf is 4 weken geleden bronchitis vastgesteld. Er zijn nu veel vermoedens door verhoging en dikke benen dat dit toch geen bronchitis is.
In Driel krijg ik bevestiging van een ander dat er idd veulens verworpen zijn en dat ze er dus rekening mee houden dat het Rhino is.
.